سیما کابل رسانا اراک

سیم و کابل سیما کابل رسانا اراک

795 بازدید تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

شرکت سیم و کابل سیما کابل رسانا اراک یکی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده انواع سیم و کابل است. این شرکت با هدف تولید محصولات رقابتی با خارج از کشور در حال فعالیت است. امروز قصد داریم در این مطلب از تکه کابل بیشتر درباره آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه و معرفی بیشتر شرکت سیما کابل رسانا اراک

شرکت تولیدی سیم و کابل سیما کابل رسانا اراک فعالیت خود را در زمینه تولید سیم و کابل در سال ۱۳۸۵ آغاز کرد. این شرکت هم اکنون با کمک بیش از ۱۵۰ نفر پرسنل متخصص و کارآمد سالیانه قادر به تولید بیش از ۶۰.۰۰۰.۰۰۰ متر انواع کابل‌های مختلف از جمله کابل‌های کنترل شیلد و فرمان، کابل‌های قلع اندود، سیم‌های تک رشته قلع اندود و… است. این شرکت با داشتن آزمایشگاه تخصصی کنترل کیفیت، علاوه بر دارا بودن پروانه کاربرد علامت ملی، دارای تأییدیه شرکت توانیر و مخابرات ایران نیز است.

محصولات شرکت سیم و کابل سیما کابل رسانا اراک

سیما کابل رسانا اراک

۱. سیم و کابل‌های مخابراتی

این نوع کابل‌ها یکی از مهم‌ترین مولفه‌های برقراری ارتباطات هستند که با گذشت زمان ساختار آنها با پیشرفت‌های زیادی همراه بوده است. به گونه‌ای که امروزه شاهد استفاده از طیف گسترده‌ای از کابل‌های مخابراتی هستیم. کابل مخابراتی در گروه کابل‌های ارتباطی قرار می‌گیرد و وظیفه انتقال اطلاعات را بر عهده دارد.

۲. کابل ابزار دقیق

این نوع کابل‌ها برای انتقال اطلاعات مناسب بوده و در اتاق‌های کنترل دستگاه‌های صنعتی و پست‌های برق قابل استفاده هستند. محافظ الکترواستاتیک می‌تواند مدارها را در برابر تداخل الکتریکی محافظت کند. استفاده از ساختار کابل‌های جفت شده، تداخل را کاهش می‌دهد. این کابل‌ها برای اتصال مستقیم با منابعی مانند برق شهری که امپدانس پایینی دارند مناسب نیستند.

۳. کابل برق

این نوع کابل‌ها به عنوان کابل رابط برای استفاده در لوازم برقی، لوازم خانگی و ماشین آلات مناسب هستند. تماس مستقیم کابل با قطعات داغ در وسایل پخت و پز و گرمایش مجاز نیست و کابل نباید در معرض حرارت قرار گیرد.

۴. کابل شبکه

کابل شبکه یک بستر ارتباطی کابلی است که برای تبادل داده، اشتراک گذاری و اتصال دستگاه‌های موجود در یک شبکه به یکدیگر یا به شبکه‌های دیگر استفاده می‌شود. کابل‌های شبکه با توجه به نوع اتصال، حفاظت و اندازه شبکه (مانند کابل کواکسیال، کابل فیبر نوری، کابل جفت تابیده) متنوع هستند و به همین دلیل است که دستگاه ها را می‌توان در فاصله کوتاه چند متری (به عنوان مثال) متصل کرد. ، از طریق کابل اترنت) یا در فواصل طولانی (مثلاً از طریق شبکه اینترنت) متصل شوند.

۵. کابل کنترل

این نوع  یک کابل چند رشته‌ای است که هر یک از رشته‌های این کابل وظیفه انتقال سیگنال‌های کنترلی، حفاظتی یا اندازه‌گیری را در مدارهای کنترلی بر عهده دارد و امکان ارسال دستورات کنترل تجهیزات در محیط‌های صنعتی را فراهم می‌کند. همچنین برای اتصال اجزای دستگاه‌ها در خطوط تولید استفاده می‌شود. کابل فرمان سیگنال های آنالوگ (مانند جریان های عبوری از تجهیزات) و سیگنال های دیجیتال (مانند دستورات کنترل در تابلو برق) را منتقل می‌کند و سوئیچ ها را باز و بسته می‌کند.

۶. کابل کواکسیال

این نوع کابل نزدیک به یک قرن است که وجود دارند. و به دلیل کیفیت بالای شیلدهایی که دارند هنوز هم به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مقایسه با سایر انواع کابل‌های دوربین مداربسته، مقاومت به نسبت بالایی دارد. دلیل آن این است که از مواد بسیار مقاومی ساخته شده است که به‌طور معمول در برابر عوامل سایشی مقاوم هستند. محافظ کابل کواکسیال به جلوگیری از هرگونه تداخل سیگنال کمک می‌کند. و مس موجود در این کابل به سرعت انتقال اطلاعات کمک می‌کند. نصب آن بسیار ساده است و در دو سایز برای دوربین های مداربسته استفاده می‌شود.

محصولات شرکت سیم و کابل سیما رسانا اراک

 

۷. کابل‌های دوشاخه

این کابل‌ها در سه نوع کابل دو شاخه‌دار پرسی ارت، کابل و دو شاخه غیر قابل تعویض لوازم برقی و الکتریکی، کابل پاور استاندارد ویژه تولید می‌شود.

۸. کابل‌های خاص (کابل AWG)

AWG (سیم سنج آمریکایی) یک سیستم اندازه‌گیری استاندارد برای اندازه گیری سطح مقطع سیم های برق گرد است. کابل AWG در واقع کابلی است که بر اساس استانداردهای این سیستم تولید می‌شود. شرکت‌ها برای تولید کابل‌های خود بر اساس استاندارد AWG، شعاع سیم‌های داخل کابل را اندازه گیری می‌کنند که به‌طور معمول بر حسب میلی‌متر محاسبه می‌شود.

برای اندازه‌گیری اندازه سیم‌ها، قطر هادی‌های داخل کابل AWG به استثنای پوشش پلاستیکی اندازه‌گیری می‌شود. سیستم AWG از سال 1857 مورد استفاده عموم قرار گرفت و مصرف‌کنندگان با مراجعه به استانداردهای این سیستم ظرفیت و ظرفیت حمل کابل‌ها را اندازه‌گیری می‌کنند.

۹. پچ کورد

پچ کورد شبکه یکی از تجهیزات اساسی شبکه پسیو است که برای اتصال اجزای یک شبکه استفاده می‌شود. تجهیزات فعال مانند سوئیچ ها، روترها، رایانه‌ها یا سرورها را می‌توان با استفاده از پچ کورد یا پچ پنل به یکدیگر متصل کرد. کابل‌های پچ‌کورد برای انتقال صدا و تصویر استفاده می‌شوند، اما پچ‌کوردهای شبکه از جفت‌های پیچ خورده تشکیل شده‌اند که اطلاعات را انتقال می‌دهند. پچ کورد بر اساس نوع سوکت، نوع کابل و دسته کابل شبکه طبقه بندی می شود.

اهداف و خط مشی

از خط مشی شرکت سیما کابل رسانا اراک می‌توان تولید محصولات باکیفیت بالا مطابق با استانداردهای جهانی برای افزایش رضایت و اعتماد مشتریان داخلی و خارجی به کمک مهندسین و پرسنل متخصص و کارآمد است. با این رویکرد توانسته‌ایم نیاز بخشی از مصرف داخلی را برآورده سازیم و از خروج بی مورد ارز از کشور عزیزمان جلوگیری کنیم. همچنان که با نگاهی منطقه‌ای در حال ورود به بخش بزرگی از بازار خاورمیانه هستیم.

گواهینامه و افتخارات شرکت سیم و کابل سیما رسانا اراک

۱. گواهینامه‌های استاندارد اجباری

۲. تاییدیه‌های شرکت توانیر

آدرس و شماره تلفن شرکت سیم و کابل سیما رسانا اراک

کارخانه
۲۵ کیلومتری اراک، شهرک صنعتی خیرآباد، انتهای بلوار آیت الله اراکی، کوچه نوآوران شرقی، دومین کارخانه

فروشگاه
تهران، لاله‌زار جنوبی، کوچه مجمر، پاساژ فراز، پلاک ۱۷

دفتر مرکزی
تهران، خیابان نجات اللهی جنوبی، کوچه حقیقت طلب، پلاک ۳، واحد ۳ و ۴

تماس
۳۳۹۱۹۳۱۹
۳۳۹۱۹۳۱۳

ایمیل
info@simacable.com

سخن پایانی

شرکت سیما کابل رسانا اراک در حوزه تولید و عرضه انواع سیم و کابل، در حال افتخارآفرینی برای کشور عزیزمان ایران است. این گروه صنعتی به‌طور مداوم و با رعایت استانداردهای داخلی و بین‌المللی به عنوان بهترین تولیدکننده انتخاب شده است. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این مجموعه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این موضوع، شما می‌توانید برای دسترسی به لیست کامل کارخانجات سیم و کابل ایران و اطلاعات مربوط به آن‌ها، به لینک زیر مراجعه کنید تا از بین ده‌ها شرکت سیم و کابل، مجموعه مورد نظر خود را پیدا کنید.

کارخانجات سیم و کابل ایران، از گذشته تا کنون

795 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط