کوشکن

شرکت ترانسفورماتور‌ سازی کوشکن

323 بازدید تولیدکنندگان ترانسفورماتور

از جمله شرکت‌های موفق در حوزه طراحی و تولید ترانسفور را می‌توان شرکت ترانسفورماتور‌ سازی کوشکن شناخت. امروز در این مطلب از تکه کابل قصد داریمبیشتر درباره آن صحبت کنیم.

تاریخچه و معرفی بیشتر شرکت کوشکن

شرکت ترانسفورماتور‌ سازی کوشکن با هدف تولید انواع ترانسفورماتورهای توزیع روغنی با راندمان بالا در سال ۱۳۸۱ تأسیس و در سال ۱۳۸۳ به تولید انبوه رسید. دانش فنی به همراه آخرین تکنولوژی و تجهیزات از اروپای غربی عواملی هستند که کیفیت محصولات این شرکت را تضمین می‌کند.

این شرکت قادر به طراحی و تولید انواع ترانسفورماتورهای توزیع روغنی مورد نیاز صنعت برق، مطابق با اطلاعات و مشخصات فنی درخواستی مشتری و الزامات و استانداردهای ملی و بین‌المللی با کارکرد مطمئن و عمر طولانی است. متخصصین کارآزموده و مواد اولیه مرغوب عوامل دیگری هستند که اطمینان ما و اعتماد مشتریان را نسبت به محصولات بالا می‌برند.

عمده‌ترین محصولات این شرکت ترانسفورماتور‌های توزیع روغنی از توان ۲۵ کیلو ولت آمپر تا توان ۵۰۰۰ کیلو ولت آمپر تا حداکثر ولتاژ ۳۶ کیلو ولت در دو نوع منبع انبساطی و هرمتیک و همچنین ترانسفورماتورهای کم تلفات و تک فاز مورد استفاده در شبکه‌های توزیع نیروی برق است.

این شرکت با استقرار سیستم‌های یکپارچه مدیریتی ایزو ۴۵۰۰۱، ۹۰۰۱ و ۱۴۰۰۱ کیفیت محصولات خود را تضمین می‌کند.

محصولات کوشکن و ویژگی آنها

کوشکن

۱. انواع ترانسفورماتورهای توزیع روغنی کم تلفات با ردیف ولتاژهای ۱۱، ۲۰، ۳۳ کیلو ولت تا توان ۵۰۰۰ کیلو ولت آمپر

۲. انواع ترانسفورماتورهای توزیع روغنی تک فاز

۳. انواع ترانسفورماتورهای توزیع روغنی با راندمان بالا

انواع ترانسفورماتورهای ویژه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و برق‌های منطقه‌ای نظیر ترانسفورماتورهای زمین، کمپکت، دوال ولتاژ، یکسوساز، هرمتیک گازی و ترانسفورماتور‌ توزیع با امکان تنظیم ولتاژ بدون نیاز به قطع بار تا توان ۵۰۰۰ کیلو ولت آمپر

۴. تولید انواع ترانسفورماتور برای سفارشات کشور عراق با استانداردهای شمال عراق و استاندارد D26 برای جنوب عراق

ترانسفورماتورهای توزیع روغنی بدون منبع انبساط

ترانسفورماتورهای هرمتیک به صورت بدون منبع انبساط تولید شده است. به طوری که دی الکتریک ترانسفورماتور به طور کامل با محیط بیرون ایزوله و هیچ گونه تماسی با هوا نخواهد داشت.

این گونه ترانسفورماتورها در مناطقی با شرایط آب و هوایی با آلودگی سنگین و رطوبت بالا مورد بهره برداری قرار می‌گیرند و به دلیل عدم ارتباط روغن ترانسفورماتور با هوای بیرون احتمال تخریب روغن و اکسیداسیون آن از بیرون وجود نخواهد داشت که در اثر آن نگهداری روغن و به تبع آن نگهداری ترانسفورماتور بسیار آسان‌تر از ترانسفورماتورهای معمولی خواهد بود.

تحمل فشار مخزن در ترانسفورماتورهای وله‌ای تا ۰.۳ بار و در ترانسفورماتورهای رادیاتوری تا ۰.۷ بار طراحی شده و تاکنون به فراوانی در اقصی نقاط کشور مورد بهره‌برداری قراره گرفته است.

حذف رله بوخهلتس، حذف منبع انبساط و حذف رطوبت گیر باعث شده که ضمن کاهش هزینه نصب تجهیزات، ارتفاع ترانسفورماتور نسبت به موارد مشابه کاهش داشته باشد.افزایش حجم روغن در اثر افزایش حرارت ناشی از عملکرد ترانسفورماتور به دو روش متفاوت زیر کنترل می‌شود:

۱. ترانسفورماتور هرمتیک با بدنه کنگره‌ای

کنترل انبساط و انقباض روغن در این گونه ترانسفورماتورها توسط ورق‌های فولادی ارتجاع که مخزن را تبدیل به مخزن با حجم متغیر می‌کند، انجام می‌شود. تمامی مخزن از روغن ترانسفورماتور در شرایط خاص و تحت خلاء پر می‌شود. روی درپوش، لوله‌ای برای بازدید سطح روغن با طولی بلندتر از ارتفاع بوشینگ نصب شده است.

۲. ترانسفورماتور هرمتیک با بالشتک گازی

برای کنترل انبساط و انقباض روغن در این گونه ترانسفورماتورها که دارای بدنه صلیب است، گاز نیتروژن بین سطح بالای روغن و زیر درپوش به حجم معینی تحت خلاء تزریق می‌شود. گاز نیتروژن که خنثی است به صورت بالشتک هرگونه انبساط حجمی روغن را کنترل می‌کند. این نوع مخازن به طور معمول به صورت رادیاتوری طراحی و بوشینگ‌های فشار قوی و ضعیف در سمت طولی مخزن تعبیه می‌شود.

ترانسفورماتور با کلید تنظیم ولتاژ قابل تغییر زیر بار

با توجه به استاندارد En501160 سیستم‌های توزیع الکتریکی حفظ پایداری ولتاژ نامی در محدوده ۱۰ درصد ضروری است. نظر به تغییرات ولتاژی در شبکه‌ توزیع برق این مهم توسط کلیدهای تنظیم ولتاژ انجام می‌شود.

با توجه به ضرورت بی برق کردن ترانسفورماتور در صورت نیاز به تغییر پله‌های کلید تنظیم ولتاژ در کلیدهای off circuit و همچنین نیاز مبرم صنایع دارای خطوط تولید پیوسته و بیمارستان‌ها و مراکز حساس صنعتی به عدم قطعی برق برای رفع این مشکل شرکت ترانسفورماتور سازی کوشکن با بهره‌گیری از آخرین محصولات شرکت MR آلمان اقدام به طراحی و ساخت نسل جدیدی از ترانسفورماتورهای شبکه توزیع برق کرده است.

در ساخت این نوع کلیدهای تنظیم ولتاژ قابل قطع زیر بار از مقاومت‌هایی با سرعت سوئیچینگ بالا و با استفاده از کپسول‌های تحت خلاء برای مهار قوس‌های الکتریکی ناشی از تغییر پله‌های کلید تنظیم ولتاژ استفاده شده است.

تغییرات پله‌ها به صورت هوشمند توسط دستگاه AVR و موتور درایو صورت می‌پذیرد. این نوع ترانسفورماتورها در محدوده وسیعی با دامنه جریان فشار متوسط از ۳۰ تا ۱۰۰ در این شرکت امکان پذیر است.

مراحل تولید ترانسفورماتور در گروه کوشکن

کوشکن

۱) طراحی و مهندسی

  • طراحی ترانسفورماتور بر اساس اطلاعات و مشخصات فنی مشتری و استانداردهای بین‌المللی
  • طراحی با رویکرد کاهش تلفات بار و بی باری، کاهش سطح صدا، افزایش راندمان و افزایش طول عمر ترانسفورماتور‌
  • طراحی هسته به روش همپوشانی چند پله
  • طراحی سیم پیچ فشار ضعیف به صورت فویلی
  • تجزیه و تحلیل مغناطیسی و حرارتی ترانسفورماتور و به سازی طراحی ها با استفاده از نرم افزارهای اختصاصی

۲) مخزن ترانسفورماتور‌

  • ساخت دیواره کنگره‌ای مخازن با بهره گیری از دستگاه پیشرفته فالت با قابلیت پرس و جوش اتوماتیک
  • ساخت مخازن رادیاتوری و بالشتک گازی
  • مونتاژ مخازن مطابق با آخرین روش‌های تولید روز ترانسفورماتور از نظر طرح اتصال و روش‌های جوشکاری
  • تست نشتی
  • فرآیند شات بلاست جهت زنگ زدایی و آماده سازی سطح جهت رنگ آمیزی و از بین بردن پسماندهای ناشی از فرآیند جوشکاری
  • رنگ آمیزی به روش پودری الکترواستاتیک کوره‌ای به منظور توام و طول عمر و مقاومت بالا

۳) مونتاژ ترانسفورماتور

  • ورق نورد سرد سیلیکونی جهت داده شده کم تلفات با ضخامت ۰.۲۳ و ۰.۲۷ میلی متر
  • برش ورق هسته با بهره‌گیری از دستگاه پیشرفته و تمام اتوماتیک با زاویه برش ۴۵ درجه
  • استفاده از روش هسته چینی هم پوشانی چند پله به منظور کاهش جریان‌ها، تلفات گردابی و کاهش سطح صدا
  • تولید بوبین فشار ضعیف فویلی با دستگاه‌های تمام اتوماتیک به منظور افزایش استحکام بوبین‌ها، کاهش نیروهای محوری اتصال کوتاه، توزیع یکنواخت جریان و کاهش جریان‌های گردابی و تلفات
  • استفاده از روش خشک کاری به منظور کنترل پیوسته دما

۴) تست ترانسفورماتور

  • انجام کلیه تست‌های روتین، تایپ و ویژه مطابق با استاندارد ایکو و سایر استانداردها.
  • انجام تست به صورت کاملا اتوماتیک با دقت بالا و بدون نیاز به تغییر سربندی ترانسفورماتور
  • ارائه گزارش نتایج تست به صورت اتوماتیک
  • کالیبراسیون دوره‌ای تجهیزات آزمایشگاهی

اهداف و خط مشی

افزایش نوآوری و صادرات بین المللی انواع ترانسفورماتورها از جمله اهداف این شرکت است.

گواهینامه و افتخارات

۱. گواهینامه تاییدیه صلاحیت آزمایشگاه
۲. پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری
۳. گواهینامه تایید حصول استاندارد شرکت برق

آدرس و شماره تلفن

کارخانه

زنجان: شهرک صنعتی شماره یک، انتهای خیابان سهروردی یک

کد پستی
۴۵۳۳۱۵۳۳۷۸

تماس
۰۲۴۳۲۲۲۱۱۰۰

فکس
۰۲۴۳۲۲۲۱۴۰۱

ایمیل
info@kooshkan.ir

سخن پایانی

شرکت ترانسفورماتور‌ سازی کوشکن در حوزه تولید و عرضه طراحی و ساخت ترانسفورماتور در حال افتخارآفرینی برای کشور عزیزمان ایران است. این گروه صنعتی به‌طور مداوم و با رعایت استانداردهای داخلی و بین‌المللی به عنوان بهترین تولیدکننده انتخاب شده است. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این مجموعه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

323 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط