نیرو ترانسفو

شرکت تولیدکننده ترانسفورماتور نیرو ترانسفو

352 بازدید تولیدکنندگان ترانسفورماتور

از تولیدکننده‌های انواع ترانسفورماتورهای توزیع کم تلفات و سیستم‌های هشدار سرقت و مانیتورینگ ترانسفورماتور می‌توان به نیرو ترانسفو اشاره کرد. با ما در تکه کابل تا انتهای این مطلب همراه باشید تا به توضیح آن بپردازیم.

تاریخچه و معرفی بیشتر شرکت نیرو ترانسفو

شرکت نیرو ترانسفو یکی از با سابقه‌ترین شرکت‌های تولید ترانسفورماتورهای توزیع تا ولتاژ ۳۶ کیلو وات و توان ۸۰۰۰ کیلو وات در کشور ایران است و به عنوان اولین شرکتی که با صددرصد سرمایه بخش خصوصی در این صنعت شروع به فعالیت کرده است.

شرکت کارخانجات تولیدی نیروترانسفو با هدف تولید انواع ترانسفورماتورهای توزیع و لوازم و قطعات ترانسفورماتور در سال ۱۳۵۵ تاسیس و در سال ۱۳۶۱ به بهره‌برداری و تولید رسید.

در سال ۱۳۹۰ با انتقال صددرصد سهام به نام شرکت سرمایه‌گذاری ارس صبا، طرح‌های توسعه متنوعی برای ارتقاء سطح کیفیت کالای تولیدی به استاندارد جهانی تعریف شد. در همین راستا تمام ماشین آلات بخش‌های مختلف تولید این شرکت از کارخانجات معتبر جهانی خریداری و نصب گردید.

این شرکت با آموزش و به کارگیری مهندسین و تکنسین‌های با تجربه در ارتباط با تولید مطابق با استانداردهای ایکو، گام‌های بزرگی در پائین آوردن تلفات در شبکه توزیع برداشته و تقریباً در تمامی شبکه توزیع ایران تولیدات این شرکت نصب و در حال بهره‌برداری است.

محصولات شرکت نیرو ترانسفو و ویژگی آنها

نیرو ترانسفو

۱. روغن نمای مغناطیسی

این محصول در ترانسفورماتورهای روغنی به عنوان عایق و خنک کننده استفاده شده است که ضروریست سطح آن همواره در سطح مجاز نگه داشته شود. روغن نماها به منظور نشان دادن سطح روغن در ترانس‌ها به کار می‌روند.

حرکت شعاعی یا دورانی شناور تحت تأثیر تغییرات سطح روغن در منبع انبساط توسط اهرم مربوطه به یک کوپلینگ مغناطیسی منتقل می‌شود.

۲. رطوبت گیر

یکی از عوامل تخریب روغن ترانسفورماتور که طول عمر آن را به شدت کاهش می‌دهد رطوبت موجود در هوا است که برای جلوگیری از ورود هوای مرطوب به داخل ترانسفورماتورها بر روی منبع انبساط یک محفظه رطوبت گیر نصب شده است.

این محفظه از مواد رطوبت گیر پر شده که در حالت عادی آبی رنگ بوده و با جذب رطوبت به تدریج به رنگ صورتی و سفید در می‌آیند که در این حالت می‌بایست ماده رطوبت گیر تعویض شود.

۳. سیلیکاژل

این ماده با جذب رطوبت باعث می‌شود همواره هوای خشک وارد ترانسفورماتور شود. باید دقت شود ضخامت قشر آبی رنگ کمتر از ۳ سانتی متر نباشد که در این حالت باید آن را تعویض کرد. علاوه بر این در محفظه رطوبت گیر در قسمت انتهایی از استکان حاوی روغن برای جذب گردوغبار و ذرات معلق هوای مرتبط با روغن ترانسفورماتور استفاده شده است.

برای حفاظت سیلیکاژل در برابر تماس روغن ناشی از تکان‌های وارده در حمل و نقل یک ورق مسدودکننده مابین فلنچ رطوبت گیر و چپقی منبع انبساط قرار داده شده است که باید قبل از بهره برداری با شل کردن پیچ‌های فلنچ این ورق از محل برداشته شود و مجدداً پیچ‌ها محکم شود.

۴. ترمومتر روغن

با توجه به کلاس حرارتی عایق‌های مورد استفاده در ترانسفورماتور و با اطلاع از اثرات مخرب حرارت غیر مجاز بر کیفیت آنان لازم است در تمامی شرایط کارکرد ترانسفورماتور تحت کنترل باشد که برای این منظور از ترمومترهای دارای بدنه با آلیاژ آلومینیومی بوده که در برگیرنده قسمت‌های سنسور حرارتی میکرو سوئیچ نشانگر و عقربه‌ها است که اغلب بر اساس Din40040 با lP43 ساخته شده‌اند. طلق شفاف ترمومتر نیز از مواد مقاوم در برابر تابش خورشید ساخته شده است.

۵. ترمومتر سیم پیچ

در برخی موارد، مصرف کننده علاوه بر کنترل دمای روغن نیاز به کنترل سیم پیچ هم دارد. در این موارد از ترمومترهای سیم پیچ که توسط دو پارامتر جریان عبوری از فاز داغ و دمای روغن ترانسفورماتور تغذیه می‌شوند، استفاده می‌شود.

۶. رله بوخهلتس

این دستگاه با تشخیص خطا در ترانسفورماتور‌ و ارسال سیگنال قطع، ترانسفورماتور را در برابر خطرات ناشی از بروز عیوب در مواقع زیر محافظت می‌کند:

۱. گازهای ایجاد شده که ممکن است ناشی از تجزیه روغن و یا مواد عایقی جامد در اثر عیوب اکتیو پارت باشد.

۲. کاهش سطح روغن که ممکن است ناشی از نشتی از مخزن ترانسفورماتور‌ باشد.

۳. جریان سریع روغن از مخزن به سمت منبع انبساط که ممکن است ناشی از انبساط روغن در اثر اتصال کوتاه باشد.

هنگام بروز عیب در ترانسفورماتور گازها و حباب‌های به وجود آمده به سمت بالا و به طرف منبع انبساط حرکت می‌کنند که پس از رسیدن به راه بوخهلتس در محفظه آن جمع شده و تجمع گاز موجب جابجایی روغن و کاهش سطح آن در محفظه رله بوخهلتس می‌شود که این کار باعث تحریک شناور بالایی شده و کنتاکت مربوطه عمل کرده و فرمان اخطار صادر می‌شود.

چنانچه این وضعیت ادامه پیدا کند، سطح روغن در محفظه پایین‌تر رفته و شناور پایین نیز عمل می‌کند و کنتاکت مربوطه فرمان Trip و قطع ترانسفورماتور از منبع تغذیه را صادر می‌کند. در حالت اتصال کوتاه و جریان سریع و غیرعادی روغن به سمت منبع انبساط، به دلیل ارتباط پره با شناور پایین، توسط کنتاکت مربوطه فرمان قطع داده می‌شود.

۷. مقره پلاگ این

به تازگی بسیاری از مشتریان تقاضای ترانسفورماتور با مقره پلاگ این دارند که دارای مزایای بسیاری از جمله حفاظت و ایمنی بالاتر است.

۸. کلید تنظیم ولتاژ

تغییرات جزئی ولتاژ شبکه را می‌توان با تغییر تعداد دور در سیم پیچ فشار قوی جبران کرد. به نحوی که ولتاژ مورد نیاز مصرف کننده ثابت باقی بماند. تغییر دادن نقاط اتصال و استفاده از انشعابات سیم پیچ فشار قوی در حالت بی برقی توسط کلید تنظیم ولتاژ صورت می‌گیرد. تنظیم و تغییر ولتاژ در طرف فشار ضعیف به ندرت صورت می‌گیرد. به طور عموم ترانسفورماتورهای استاندارد در طرف فشار ضعیف و در حالت بی باری دارای ۴۰۰ وات سه فاز و ۲۳۱ وات تک فاز هستند.

۹. کفشک

به منظور سهولت در اتصال ترانسفورماتور به ورودی و خروجی به خصوص در اتصالات با جریان بالا از کفش‌های برنجی یا قابلیت تحمل جریان‌های متنوع استفاده می‌شود.

۱۰. مقره های فشار ضعیف و قوی (بوشینگ ها)

ترانسفورماتورهای روغنی برای ایجاد فاصله عایقی مناسب از محل اتصال کابل یا شینه نسبت به سطح درپوش و اتصال به منبع تغذیه و مصرف کننده مجهز به بوشینگ‌های فشار ضعیف و قوی است.

اهداف و خط مشی

گارانتی تعویض محصولات، نشانه اعتماد به کیفیت کالای تولید ما است.

ما در دنیایی که فناوری به شدت زمینه‌های مختلف زندگی را تحت تأثیر قرار داده محصولاتی در حوزه‌های صنعت برق و صنایع جانبی آن فراهم می‌آوریم تا در نگاه مشتریان، شرکتی تحسین برانگیز در صنعت برق باشیم. ما طبق سفارش مشتری و منطبق با استانداردهای بین‌المللی تولید، می‌خواهیم موفق‌ترین شرکت تولیدکننده تجهیزات برقی از جمله ترانسفورماتور در ارائه بهترین تجربه‌ها به مشتریان باشیم.

گواهینامه و افتخارات

۱. گواهینامه احراز حصول استانداردهای تولید از شرکت مدیریت تولید، توزیع و انتقال نیروی برق ایران؛
۲. تاییدیه شورای ارزیابی و مطابقت با استانداردهای تولید؛
۳. پروانه بهره‌برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛
۴. تاییدیه آزمایش استقامت الکتریکی از وزارت نیرو؛
۵. گواهینامه از سندیکای صنعت برق ایران؛
۶. گواهینامه استاندارد ایزو ۹۰۰۱.

آدرس و شماره تلفن

دفتر مرکزی
تهران، سعادت آباد، خیابان سرو شرقی پلاک ۳۵ واحد ۷

کارخانه شماره یک
شهر صنعتی رشت

کارخانه شماره دو
شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار نگارستان، خیابان اردیبهشت جنوبی پلاک ۵۴

ایمیل 
info@nirootransfo.com

تماس
۰۲۱۲۶۳۷۷۷۵۰

فکس
۰۲۱۲۲۳۵۰۶۵۷

سخن پایانی

شرکت نیرو ترانسفو در حوزه تولید و عرضه طراحی انواع ترانسفورماتور در حال افتخارآفرینی برای کشور عزیزمان ایران است. شرکت نیرو ترانسفو به‌طور مداوم و با رعایت استانداردهای داخلی و بین‌المللی به عنوان بهترین تولیدکننده انتخاب شده است. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این مجموعه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

352 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط