شرکت سیم و کابل باختر ایرانیان

سیم و کابل باختر ایرانیان، از 1393 تاکنون

651 بازدید تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

از شرکت‌های مهم در زمینه تولید انواع سیم و کابل‌های ساختمانی و صنعتی را می‌توان شرکت سیم و کابل باختر ایرانیان دانست. امروز در این مطلب از تکه کابل قصد داریم بیشتر درباره این شرکت صحبت کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تاریخچه و معرفی بیشتر شرکت سیم و کابل باختر ایرانیان

سیم و کابل باختر ایرانیان فعالیت خود را در سال ۱۳۹۳ آغاز کرد. این شرکت در شهرک صنعتی ایوانکی و در یک زمین به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع شروع به کار کرد و در این پروسه از تجربیات و تخصص نیروهای برتر کشور استفاده کرد.شرکت کابل باختر ایرانیان هم اکنون در حال ساخت و تولید انواع سیم و کابل ساختمانی و صنعتی فشار ضعیف و فشار متوسط، کابل کنترل شیلد، کابل کنترل تخت، کابل جوش مس، کابل ابزار دقیق، کابل آلومینیومی و کابل خودنگهدار است.

تمامی محصولات این برند دارای استانداردهای ملی و تاییدیه شرکت توانیر و همچنین انجمن تولید کنندگان سیم و کابل است و این واحد تولیدی در نظر دارد به مرور زمان گام‌هایی در مسیر صادرات محصولات متنوع به کشورهای مختلف همسایه بردارد.

محصولات شرکت سیم و کابل باختر ایرانیان

۱. کابل تخت

این کابل از جمله کابل‌های پر استفاده در صنایع مختلف است و میزان نویز و تداخل الکترومغناطیسی در این کابل نسبت به کابل گرد و معمولی بسیار کمتر است. این کابل از ایمنی بسیار بالایی دارد و گزینه مناسبی برای کابل‌های معمولی به شمار می‌رود. کابل تخت به صورت ۴ رشته، ۸ رشته، ۱۲ رشته، ۱۶ رشته، ۲۰ رشته و ۲۴ رشته تولید و عرضه می‌شود.

این نوع کابل باکیفیت دارای ویژگی‌های مهمی از جمله دارا بودن مس نرم، روشن، منعطف و فاقد هرگونه علائم اکسید بودن است و همچنین قطر این کابل باید به اندازه معمول باشد و سطح خارجی آن باید به طور کامل صاف و فاقد هرگونه فرورفتگی و شکستگی باشد.

این کابل انواع مختلفی دارد که عبارت است از: کابل تخت افشان، کابل تخت آسانسوری، کابل تخت جرثقیل و کابل تخت ۴ رشته است. از این کابل در سیستم‌ نقاله، آسانسور، بالابر، جرثقیل و ماشین آلات صنعتی استفاده می‌شود.

کابل باختر ایرانیان

۲. سیم مسی

این سیم از بخش‌های مهم در لوازم چاه ارت محسوب می‌شود و به عنوان هادی الکتریسیته کار می‌کند. از این سیم همچنین می‌توان در نصب وسایل برقی، سیستم روشنایی استفاده کرد. انواع سیم مسی عبارت است از: سیم افشان، سیم مفتولی، سیم نیمه افشان، سیم گرد و سیم تخت.

از مزایای استفاده از سیم مسی می‌توان به رسانای الکتریکی بالا، مقاومت الکتریکی کم، قابلیت انعطاف‌پذیری بالا، مقرون به صرفه بودن، مقاومت بالا در برابر هرگونه سایش و فرسودگی و قابلیت استفاده در تمامی مصارف الکتریکی اشاره کرد.

۳. کابل مسی

این کابل از انواع کابل قدرت است که گزینه خوبی برای انتقال انرژی الکتریکی در ولتاژهای خیلی بالا محسوب می‌شود. کابل مسی دارای قابلیت انعطاف‌پذیری بالا است. به صورت کلی کابل مسی بر اساس دو معیار مهم تقسیم‌بندی می‌شود که عبارت است از شکل هادی و سطح ولتاژ هادی؛ طبق این دسته‌بندی از انواع کابل مسی موجود در بازار را می‌توان به کابل مسی مخابرات، کابل مسی شبکه اشاره کرد.

۴. کابل آلومینیوم

می‌دانیم که مس فلز با ارزش و گران بهایی است و استفاده از آن در کابل‌ها باعث افزایش قیمت می‌شود و کار را مشکل می‌کند؛ به همین دلیل آلومینیوم جایگزین مس شده است و کابل آلومینیوم را خلق کرده است. این نوع کابل از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و در انتقال برق خطوط انتقاال نیرو، سیم کشی در بعضی هواپیماها و توزیع برق ساختمان به کار گرفته می‌شود.‌

۵. کابل خودنگهدار شرکت سیم و کابل باختر ایرانیان

داخل این کابل از رسانای آلومینیومی استفاده می‌شود و به طور کلی در خطوط هوایی توزیع برق می‌توان از آن استفاده کرد. کابل خودنگهدار را بر اساس نوع فشار می‌توان به کابل خودنگهدار فشار ضعیف، کابل خودنگهدار فشار قوی و کابل خودنگهدار فشار متوسط دسته‌بندی کرد و از لحاظ رشته می‌توان به کابل خودنگهدار ۵ رشته، کابل خودنگهدار ۶ رشته و کابل خودنگهدار ۴ رشته تقسیم کرد.

کابل خودنگهدار شرکت سیم و کابل باختر ایرانیان

۶. کابل دوربین

این کابل برای اتصال دوربین‌ها، دستگاه‌های ضبط و نمایشگر به کار گرفته می‌شود. کابل دوربین دارای انواع مختلفی از جمله کابل کواکسیال، کابل ترکیبی، کابل شبکه و کابل صدا است.

۷. کابل شبکه

از این کابل برای انتقال داده و انتقال اطلاعات بین دستگاه‌های متنوع و به طور کلی برای برقراری ارتباط بین شبکه‌های کابلی استفاده می‌شود. انواع مختلف این کابل عبارت است از: کابل شبکه مسی، کابل شبکه فیبر نوری، کابل شبکه کراس و کابل شبکه استریت.

۸. کابل ابزار دقیق

از این کابل در صنایع مختلف استفاده می‌شود. کابل ابزار دقیق به راحتی می‌تواند جریان‌های پایین را حمل کند و سیگنال‌ها را در سطوح ولتاژ پایین دریافت کند. از انواع مختلف این کابل می‌توان به کابل ابزار دقیق شیلد زوجی، کابل ابزار دقیق سرب دار، کابل ابزار دقیق ضد آتش، کابل ابزار دقیق سیلیکونی و معمولی اشاره کرد.

۹. کابل فرمان

این کابل برای انتقال سیگنال بین آنالوگ و دیجیتال‌ها به کار گرفته می‌شود. به طور معمول تعداد رشته‌های به کار گرفته شده در این کابل ۲، ۳، ۴، ۶، ۱۰، ۲۰، ۴۰ و ۸۰ است. از مزایای کابل فرمان می‌توان به قدرت، وزن سبک و گزینه مناسب برای تنظیمات دقیق اشاره کرد. از معایب این کابل می‌توان به محدودیت دمایی آن اشاره کرد که حداقل دما منفی ۴۰ درجه و حداکثر آن ۷۰ درجه است و به همین دلیل برای مکان‌های بسیار گرم گزینه خوبی نیست.

گواهینامه و افتخارات شرکت سیم و کابل باختر ایرانیان

۱. گواهنامه احراز حصول استاندارد از شرکت تولید و توزیع برق
۲. گواهینامه کیفیت ایزو ۴۵۰۰۱
۳. پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری
۴. گواهینامه کیفیت ایزو ۹۰۰۱

آدرس و شماره تلفن شرکت سیم و کابل باختر ایرانیان

دفتر مرکزی
تهران لاله زار جنوبی کوچه بوشهری پاساژ تهران الکتریک طبقه سوم واحد ۴۳۰

تماس
۰۲۱۳۳۹۹۹۴۸۰
۰۲۱۳۳۹۹۹۲۲۰
۰۲۱۳۳۹۶۰۵۴۹

ایمیل
cable_bakhtare_iranian_co@yahoo.com

سخن پایانی

شرکت سیم و کابل باختر ایرانیان در حوزه تولید و عرضه سیم و کابل در صنعت برق در حال افتخارآفرینی برای کشور عزیزمان ایران است. این گروه تولیدکننده به‌طور مداوم و با رعایت استانداردهای داخلی و بین‌المللی به عنوان بهترین تولیدکننده انتخاب شده است. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این مجموعه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

651 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط