آنتن اچ دی

آنتن اچ دی، نسل جدید آنتن

322 بازدید آموزش در صنعت برق

نسل جدیدی از آنتن که بسیار کاربردی بوده و عملکرد بهتری نسبت به آنتن‌های قدیمی دارد آنتن اچ دی است. این مدل از آنتن تصاویر را با کیفیت اچ دی از شبکه های محلی در اختیار قرار می دهد و برای همه تلویزیون ها قابلیت نصب در کمتر از نیم ساعت را دارد. در ادامه به معرفی این آنتن خواهیم پرداخت.

معرفی آنتن اچ دی و مشخصات آن

آنتن اچ دی دارای ابعاد 15*20 و به سه مدل رومیزی، دیواری و هوایی نیز در بازارها وجود دارد همچنین در این دستگاه پایه هایی برای قرار گرفتن آنتن روی دیوار و روی میز وجود دارد. این مدل آنتن با دریافت سیگنال دیجیتال و تقویت فرکانس‌های ضعیف، کیفتی بالا و بی نظیر از شبکه های داخلی را در اختیار افراد قرار می دهد.

آنتن اچ دی وزن بسیار سبک و زیر 800 گرم دارد که به خوبی روی سطح میز یا روی دیوار خانه ها قرار می گیرد. آنتن اچ دی حتی در مناطق روستایی نیز کاربرد دارد و به دلیل قیمت مناسب همه افراد با پرداخت هزینه ای کمتر می‌توانند این کالا را خریداری و استفاده نمایند. کابل مستقیم این آنتن به درگاه اصلی تلویزیون متصل شده و امکان پخش شبکه های اچ دی را فراهم می کند همچنین برای عدم دسترسی کودکان یا تنظیم آنتن می توان آن را به دیوار نیز نصب کرد.

آنتن رومیزی

آنتن رومیزی اچ دی

ورژن آنتن‌های رومیزی اچ دی بسیار پیشرفته و بدون نقص هستند و احتمال نویز و اختلال تصاویر را به حداقل می رسانند، همچنین قدرت گیرندگی سیگنال بالایی دارند. این مدل آنتن فرکانس خیلی بالا را نیز دریافت می کند بنابراین در ساختمان‌های چند طبقه و برای تلویزیون‌های جدید ال ای دی مناسب تر هستند.

آنتن اچ دی دارای اسکلت و بدنه پلاستیکی با عمر مفید بیش از 5 سال است و کیفیت و ظاهر این دستگاه بسیار شیک و دارای رنگ های مشکی، کرمی و سفید است که این مورد طبق سلایق مشتریان خریداری و انتخاب می گردد.

آنتن رومیزی اچ دی هم به صورت ثابت و هم چرخی در بازار وجود دارند که از نظر قیمتی نیز با هم متفاوت هستند اما بیشترین خریداران آنتن رومیزی اچ دی از نوع ثابت می باشند. ایجاد کیفیت اچ دی لذت تماشای تلویزیون ممکن می سازد و با خرید نوع رومیزی دیگر احتمال شکسته شدن آنتن به دلیل صاعقه و طوفان وجود ندارد و شبکه ها همیشه در دسترس هستند.

بهترین آنتن اچ دی

برندهای مطرح تولید کننده آنتن، بهترین آنتن اچ دی را با ایجاد تجهیزات و کیفیت فنی بالاتر در بین همه استان‌ها توزیع می کنند بنابراین بهترین آنتن اچ دی دارای ضمانت نامه رسمی است. آنتن اچ دی در مقایسه با آنتن‌های قدیمی یا ضعیف امروزی تصاویر را با نهایت وضوح و بدون قطع و وصل شدن نشان می دهند و منبع تغذیه اچ دی از خود تلویزیون استفاده می کند. بهترین نوع آنتن اچ دی، مدل رومیزی است که در ابعاد مربع و مستطیلی شکل یا دیگر طراحی‌ها تولید می گردد و دسترسی و نصب یا تعمیر راحتی نیز دارند.

322 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط