هنگام گیر کردن در آسانسور چه کنیم

هنگام گیر کردن در آسانسور چه کنیم؟

409 بازدید آموزش در صنعت برق

بدون شک تاکنون برای شما نیز اتفاق افتاده و یا شنیده ‌اید که آسانسور گیر کرده و افرادی که از آن استفاده کرده‌اند در آن حبس شده‌اند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که بسیاری از افراد نمی‌دانند که هنگام مواجه با گیر کردن در آسانسور چه اقداماتی را انجام دهند تا از آنجا بیرون بیایند. بنابراین با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد، ما در این مقاله قصد داریم اطلاعات مناسبی را در مورد گیر کردن در آسانسور در اختیار شما عزیزان قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

چرا آسانسور گیر می‌کند؟

آسانسور سازه پیچیده‌ای است و از اجزای زیادی تشکیل شده است. اما به طور کلی هنگامی که آسانسور با اختلال مواجه شود؛ برای حفظ جان، صورت خودکار متوقف می‌شود تا مشکل برطرف شود. وجود نقص و اختلال الکتریکی و مکانیکی در آسانسور و همچنین قطع شدن برق نیز از جمله دلایل گیر کردن آسانسور هستند. مورد دیگری که باعث ایجاد این مشکل می‌شود، عدم استفاده درست از آسانسور بوده که باعث به هم خوردن عملکرد صحیح آن می‌شود.

اقداماتی که هنگام گیر کردن در آسانسور باید انجام داد

اکنون باید به سؤال اصلی خود پاسخ دهیم که بهترین اقداماتی که هنگام گیر کردن در آسانسور باید انجام دهیم چیست که در ادامه اقدامات لازم را شرح خواهیم داد.

موقع-گیر-کردن-در-آسانسور-چه-کار-کنیم؟

نترسیدن و حفظ آرامش

شاید ترسیدن هنگام گیر کردن در آسانسور طبیعی باشد زیرا انسان ناخودآگاه با قرار گرفتن در اتاقی تنگ و تاریک و علم بر اینکه مشکلی وجود دارد، آرامش خود را از دست می‌دهد. اما با در نظر داشتن شرایط و طراحی که آسانسور‌ها دارند دیگر این ترس‌ها وجود نخواهد داشت. زیرا معمولاً عوامل مختلفی مانند ترس از تاریکی، سقوط و یا خفه شدن بر فرد غلبه می‌کند که باید بگویم هیچ کدام از این موارد پیش نخواهد آمد.

تاریکی آسانسور در کمتر موردی پیش میاید زیرا در صورت متوقف شدن نیز اکثر آسانسور‌ها دارای سیستم روشن‌کننده هستند. همچنین درصورتی که از خفگی ترس دارید باید بدانید که هوا به خوبی به آسانسور جریان دارد و دیوار‌ها در برابر هوا به طور کامل ایزوله نیستند. ترس از سقوط و ارتفاع آسانسور نیز بی ‌مورد است زیرا آسانسور‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قطعات و سیم‌های با کیفیت و محکم در تولید آن‌ها استفاده شده است و احتمال پارگی و سقوط آن‌ها وجود نخواهد داشت.

نشستن کف آسانسور

بعد از این که اقدامات لازم را برای گزارش دادن مشکل و نجات خود انجام دادید بهتر است که بدون هیچ حرکت اضافی در کف آسانسور بنشینید و صبر کنید تا تیم نجات اقدامات لازم برای برطرف کردن مشکل انجام دهند. درصورت جنب و جوش و حرکات اضافی در سانسور و یک باره روشن شدن آن ممکن است که تعادل خود را از دست بدهید.

نشستن-کف-کابین-آسانسور

تلاش برای برقراری ارتباط

به منظور برقراری ارتباط و کمک خواستن از افراد می‌توانید از تلفن همراه خود استفاده کنید و درخواست کمک نماید. اما در صورتی که تلفن شما آنتن نمی‌دهد و یا شارژ ندارد می‌توانید از طریقه فریاد زدن و یا کوبیدن به درب آسانسور به افراد بیرون از آسانسور مشکل پیش آمده را اعلام کنید. البته آسانسور‌ها دارای زنگ خطر و یا تلفن اضطراری هستند که می‌توان در صورت پیش آمدن مشکل از آن‌ها استفاده کرد و مشکل را گزارش داد.

هدر ندادن شارژ گوشی

بسیاری از افرادی که در آسانسور گیر می‌کنند برای اینکه خود را سرگرم کنند و یا نور فضای آسانسور را تأمین کنند از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند که این کار موجب هدر رفتن شارژ گوشی می‌شود. در صورتی که شاید شارژ گوشی در موارد ضروری‌تری به کار آید، پس بهتر است که از گوشی همراه استفاده نکرده و شارژ باتری را حفظ کنید.

انجام ندادن اقدامات بیهوده

هنگام گیر کردن در آسانسور رعایت نکات ذکر شده ضروری است و بهتر است که از انجام اقدامات و کار‌های بی ‌مورد خودداری کرد. برای مثال بسیاری از افراد هنگام گیر کردن در آسانسور سعی می‌کنند تا خود را از طریق دریچه‌های آسانسور نجات دهند که این امر کاملاً اشتباه است و امکان برق گرفتگی هنگام انجام دادن این کار زیاد است. همچنین اقدام دیگری که در این مواقع صورت می‌گیرد تلاش برای باز کردن درب آسانسور از داخل است که این مورد نیز اشتباه بوده و هیچ فایده‌ای نخواهد داشت و در کار تیم نجات اختلال ایجاد می‌کند.

نتیجه‌گیری

تصور گیر کردن در آسانسور می‌تواند ترسناک باشد. اما با این حال، این اتفاق با انجام رفتارهای درست ممکن است آنقدرها هم ترسناک نباشد. در نهایت اگر این حادثه برای شما اتفاق افتاد، بهتر است آرامش خود را حفظ کرده و با خبر کردن کمک، مشکل را حل کنید.

شاید مطالب زیر بتواند به بالا بردن آگاهی و دانش شما در زمینه آسانسور کمک نماید:

حروف روی دکمه‌های آسانسور به چه معنی هستند؟

در مورد آسانسور بیشتر بدانید.

چرا آسانسورها به تعمیر و بازسازی نیاز دارند؟

آسانسور برج خلیفه و ویژگی های آن

۷ نکته کاربردی برای خریدن آسانسور

راهنمای خرید موتور آسانسور

راهنمای خرید کابین آسانسور

راهنمای خرید تابلو آسانسور

راهنمای خرید یراق آلات آسانسور

انواع موتور آسانسور و کاربرد هریک از آن‌ها

هرآنچه که درباره تابلو آسانسور باید بدانید!

فن کابین آسانسور

409 بازدید
نویسنده این مقاله
تکه کابل
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط