بخاری گازی برقی

بخاری گازی برقی؛ معرفی، مزایا و معایب و راهنمای خرید

487 بازدید معرفی محصولات صنعت برق

در مقالات قبلی به بررسی بخاری هیزمی و بخاری نفتی برقی پرداختیم. یکی دیگر از بخاری‌هایی که کاربرد نسبتا زیادی در بسیاری از مناطق دارد، بخاری گازی برقی است. این بخاری راندمان بالا و عملکرد مناسبی داشته و می‌توان از آن به عنوان یک بخاری کاربردی نام برد. در این مقاله قصد داریم به بررسی بخاری گازی برقی پرداخته و تفاوت آن را با سایر بخاری‌ها بیان کنیم.

بخاری گازی برقی

مزایا و معایب بخاری گازی برقی

یکی از بخاری‌هایی که دارای بازده بالایی در فرآیند گرمابخشی است، بخاری گازی برقی می‌باشد. سوخت اصلی در بخاری‌های گازی برقی، گاز بوده (توجه کنید که این گاز می‌تواند هم به صورت مایع و هم به صورت گاز شهری باشد و تفاوت چندانی در ماهیت کلی گاز وجود ندارد اما با این حال به دلیل استفاده آسان‌تر و راحت‌تر بیشتر گاز شهری توصیه می‌شود) ولی امکان استفاده از برق را هم داراست.

در گذشته و زمانی که بیشتر از بخاری‌های نفتی، گازی یا بخاری‌های برقی استفاده می‌شد، مشکلاتی از قبیل عدم تولید گرمای مناسب، احتمال آتش‌سوزی بالا، وزن زیاد بخاری و … وجود داشت اما این بخاری تلفیقی (تلفیقی از گاز و برق) بیشتر مشکلات ذکر شده در بالا را حل کرده و باعث ایجاد گرمایی مناسب برای مصرف‌کنندگانش می‌شود.

این بخاری‌ها، همانند بخاری نفتی برقی ، ایمن بوده و دودکش ندارند. مکانیزم بخاری گازی برقی کمی شبیه به بخاری نفتی برقی بوده و با انجام احتراق کامل و عدم نیاز به دودکش باعث ایمن شدن این بخاری و جلوگیری از گازگرفتگی شده است. در ضمن این بخاری‌ها دارای سنسور اکسیژن بوده و در صورتی که میزان اکسیژن به کمتر از حد مجاز برسد.

یکی از نکات مهم و مثبت در این بخاری‌ها، توانایی کارکرد بخاری در فشارهای پایین گازی است. این دستگاه قادر است حتی در زمان‌هایی که فشار گاز کمتر از حد معمول است، روشن شده و شروع به فعالیت و کار نماید. بخاری‌های گازی برقی دارای سنسور اندازه‌گیری و عملگر تنظیم دما بوده که باعث می‌شوند کار با آن‌ها ساده شود. در ضمن این بخاری‌ها از تکنولوژی عقب نمانده و دارای صفحه نمایشگر دیجیتالی برای آگاه‌سازی اپراتور و ایجاد فرمان‌های جدید هستند.

مزایا و معایب بخاری گازی برقی

قیمت بخاری گازی برقی

بخاری‌های گازی برقی مانند سایر دستگاه‌ها و بخاری‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که دانستن آن‌ها باعث یک خرید مناسب و صحیح برای شما می‌شود. در این قسمت قصد دارین به ذکر و بررسی نکات مثبت و منفی بخاری‌های گازی برقی پرداخته و هر کدام را به صورت جداگانه برای شما بیان کنیم.

مزایای بخاری‌های گازی برقی عبارتند از:

  • نصب سریع و راحت؛
  • عدم نیاز به دودکش؛
  • وجود فن (باعث گرم شدن یکنواخت محیط می‌شود)؛
  • دارای قفل صفحه کلید؛
  • قابلیت تنظیم دما؛
  • مصرف برق پایین؛
  • سنسور قطع هوشمند یا همان سنسور اکسیژن (در صورتی که اکسیژن کمتر از حد مجاز باشد، گاز را قطع می‌کند)؛
  • ایمنی بالا؛
  • دارای قفل ایمنی؛
  • دارای سنسور خاموش‌کننده (در صورت افتادن دستگاه و احتمال آتش سوزی سنسور آتش احتراق را خاموش می‌کند)؛
  • کار کردن در فشارهای پایین؛
  • قابلیت کار با گاز مایع و گاز شهری.

از معایب بخاری‌های گازی برقی می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • نیاز به ترانسفورماتور برای استفاده (ولتاژ برق مصرفی بیشتر این بخاری‌ها 110 ولت بوده در صورتی که ولتاژ برق مصرفی کشور ایران 220 ولت است، از این رو باید از یک ترانسفورماتور استفاده کنید)؛
  • نیاز به سرویس دوره‌ای؛
  • بروز کدهای خطا در بخاری‌های دیجیتالی.

راهنمای خرید بخاری گازی برقی

یکی از نکاتی که در هنگام خرید بخاری گازی برقی باید به آن توجه کنید، اطمینان از اصل بودن و کارکرد صحیح بخاری است. از این رو باید برای خرید یک بخاری باکیفیت و اصل به مراکز و یا سایت‌هایی که دارای اعتبار و صحت کافی و بالایی باشند، مراجعه کنید. برای خرید انواع بخاری گازی برقی می‌توانید به سایت تکه‌کابل مراجعه کرده و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایید.

نتیجه‌ گیری

یکی از بخاری‌هایی که از راندمان و عملکرد مناسبی بهره‌مند است، بخاری گازی برقی می‌باشد. این بخاری، برعکس بخاری‌های گازی و یا برقی قدیمی، از راندمان کاری بالایی برخوردار بوده و می‌تواند احتراقی نسبتا کامل انجام دهد. این بخاری‌ها مزیت‌ها زیاد و معایب کمی دارند که همگی آن‌ها به تفصیل ذکر شدند.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی بخاری‌های گازی برقی پرداخته و مزایا و معایب آن‌ها را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

487 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط