کارخانه جوشکاب یزد

سیم و کابل جوشکاب یزد با نزدیک به 50 سال سابقه

175 بازدید تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

سیم و کابل جوشکاب یزد یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های سیم و کابل است که بهترین انواع سیم و کابل را به شما ارائه می‌دهد. در این مطلب بیشتر در مورد این شرکت صحبت می‌کنیم و ویژگی‌ها و محصولات آن را برای شما نام می‌بریم؛ بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

شرکت سیم و کابل صنایع جوشکاب یزد

سیم و کابل جوشکاب یزد از سال ۱۳۶۳ شروع به فعالیت کرد و جزو قدیمی‌ترین شرکت‌های سیم و کابل به حساب می‌آید و به همین دلیل امروزه در میان مشتریان بسیار شناخته شده و محبوب است. این شرکت به صورت سالانه حداقل ۵ هزار تن سیم و کابل تهیه می‌کند که این موضوع نشان دهنده‌ی فعالیت گستره‌تر آن نسبت به دیگر شرکت‌های سیم و کابل است. این شرکت در یزد زمینی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع دارد که جزو بزرگ‌ترین شرکت‌های سیم و کابل به حساب می‌آید.

 از سال ۱۳۷۵ سیم و کابل جوشکاب یزد تحت مالکیت گروه کارخانجات صنعتی پیام یا همان سهامی عام قرار گرفت و از طرفی گواهینامه تضمین کیفیت را از سازمان TUV اتریش دریافت کرد. این شرکت سهم بسیار بزرگی در تامین سیم و کابل ایران و همچنین کشورهایی مانند آلمان کشورهای مجاور ایران دارد. از دیگر ویژگی‌های این شرکت می‌توان به سهام آن در بورس اشاره کرد که آن را جزو شرکت‌های معتبرتر قرار داده است.

دستگاه تولید سیم و کابل

محصولات شرکت سیم و کابل جوشکاب یزد

سیم و کابل جوشکاب یزد سیم‌ها و کابل‌های متنوعی را تولید و عرضه می‌کند و برای ساخت این سیم‌ها و کابل‌ها دستگاه‌ها و روش‌های پیشرفته‌ای را مورد استفاده قرار می‌دهد؛ به همین دلیل سیم و کابل‌های آن جزو با کیفیت‌ترین و بهترین سیم و کابل‌های موجود در ایران به حساب می‌آیند.

 کیفیت و استاندارد سیم و کابل‌های این شرکت کاملا تضمینی است اما شما باید قبل از تهیه هر نوع سیم و کابلی از این شرکت، با انواع سیم و کابل‌ها آشنا شوید تا آن‌ها را بر اساس نیاز خود تهیه کنید. در ادامه انواع محصولات موجود در شرکت سیم و کابل جوشکاب یزد را به طور کامل به شما معرفی می‌کنیم و توضیحات کاملی در مورد هر یک از آن‌ها به شما خواهیم داد.

کابل برق تخت

کابل برق تخت سیم و کابل جوشکاب یزد ولتاژی به اندازه ۱/۰.۶ کیلو ولت دارد و استاندارد تولید آن HN 141KSB است. هادی این کابل از جنس مس افشان انیل شده کلاس ۵ است که در برخی موارد قلع‌اندود نیز می‌شود. جدا کننده هادی این کابل یک نوار پلی استر ۲۳ میکرونی است. عایق این کابل کامپاند ویژه لاستیکی و به رنگ مشکی است.

این عایق مقاومت بسیار بالایی دارد و از آن در شرایط محیطی که حرارت، سرمای زیاد، مواد اسیدی، مواد روغنی، رطوبت و مواد نفتی وجود دارد، می‌توان با خیال راحت استفاده کرد. ولتاژ تست این کابل در مدت زمان ۵ دقیقه، ۳ کیلو ولت است. این کابل در نوع زیر به فروش می‌رسد:

  • کابل برق تخت با عایق و روکش لاستیک (سه رشته)
  • کابل برق تخت با عایق و روکش لاستیک (چهار رشته)

نیروی کار حرفه ای سیم و کابل جوشکاب یزد

کابل برق کنترل

کابل‌های کنترل با عایق و روکش سیلیکون (گرد): این کابل یک هادی از جنس مس قلع‌اندود شده و کلاس ۵ است که اندازه‌های متفاوتی دارد. عایق این کابل کامپاند سیلیونی نوع IE2 مطابق استاندارد IEC ۶۰۲۴۵ معادل EI ۲ مطابق استاندارد CENELEC HD ۲۲ و VDE ۰۲۰۷ است. روکش نهایی این کابل از سیلیکون است و با رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شود که البته رنگ‌های قرمز و قهوه‌ای به دلیل مقاومت بیشتر در برابر حرارت جزو بهترین رنگ‌های این کابل قرار می‌گیرند. این کابل تا دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد را می‌تواند تحمل کند.

کابل‌های کنترل با عایق و روکش لاستیک (گرد): اگر کابل کنترلی می‌خواهید که مقاومت زیادی در برابر حرارت‌های شدیدی، سرمای زیاد، محیط‌های نفتی، روغنی و غیره داشته باشد، ما به شما کابل‌های کنترل با عایق و روکش لاستیک (گرد) را معرفی می‌کنیم. این کابل دارای استاندارد ۱۹۲۶.۶۶ ISIR است و ولتاژی به اندازه ۷۵۰/۴۵۰ ولت دارد. جنس ‌هادی آن از مس افشان انیل شده است که در برخی موارد قلع‌اندود می‌شود. تعداد رشته‌های آن ۶۱ عدد است و اندازه هادی بر اساس نیاز ساخته می‌شود. جدا کننده هادی از نوار پلاستیکی رنگی بوده و نوع آن 7 EI است.

کابل برق گرد

کابل‌های برق گرد سیم و کابل جوشکاب یزد به صورت 1، 2، 3 و 4 رشته ساخته می‌شوند که استاندارد تولید آن‌ها ISIRI ۱۹۲۶.۶۶ بوده و ولتاژ کار این کابل‌های ۷۵۰/۴۵۰ ولت است. هادی این کابل نیز از جنس مس افشان انیل شده کلاس ۵ است. این کابل در برابر سرما و گرمای شدید، رطوبت، محیط‌های اسیدی، روغنی و نفتی بسیار مقاوم بوده و دلیل آن کیفیت بالای عایق و روکش نهایی آن است.

کابل برق گرد

کابل برق معدن

این کابل برای تغذیه معادن مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشترین کاربرد آن برای تجهیزات سنگین و متحرک مانند لایروبی، دراگلاین، شاول و غیره است. درجه حرارات مداوم هادی این کابل تا حداکثر ۹۰ درجه سانتی گراد بوده و جنس هادی آن مانند دیگر کابل‌های برق از مس افشان قلع‌اندود آنیل شده کلاس ۵ است. مونتاژ این کابل دارای سه رشته قدرت، دو رشته هادی زمین و یک رشته کنترل زمین است.

کابل سیلیکونی

همان‌طور که از نام این کابل پیدا است، این کابل سیلیکونی عایقی به صورت کامپاند سیلیکونی نوع IE2 مطابق استاندارد IEC ۶۰۲۴۵ معادل EI ۲ مطابق استاندارد CENELEC HD ۲۲ و VDE ۰۲۰۷ دارد. روکش نهایی این کابل نیز از جنس سیلیکون است و با رنگ‌های متفاوتی تهیه می‌شود. دمای کارکرد این کابل تا ۱۸۰ درجه سانتی گراد است و در قسمت زیر رنگ شناسه رشته‌ها را برای شما آورده ایم:

  • دو رشته: مشکی / قهوه‌ای یا آبی
  • سه رشته: مشکی / آبی / قهوه‌ای
  • چهار رشته: مشکی / آبی / قهوه‌ای / مشکی

کابل سیلیکونی

کابل دریایی

این کابل‌ها استاندارد تولید ISIR ۷۵۹۹.۳۵۳ دارند و ولتاژ کار آن‌ها ۱۰۰۰/۶۰۰ ولت است. جنس هادی این کابل‌ها از مس افشان آنیل شده کلاس ۵ است که امکان قلع‌اندود شدن در صورت نیاز دارد. جدا کننده هادی و پوشش میانی از نوار پلی استر بوه و عایق آن به صورت کامپاند ویژه لاستیکی رنگی از نوع EI ۷ است. این کابل‌ها در دو نوع مختلف وجود دارند:

  • کابل‌های قدرت کشتی با عایق و روکش لاستیکی (شیلد یا آرمور) (MGCG)
  • کابل‌های قدرت کشتی با عایق و روکش لاستیکی (MGG)

کابل جوشکاری

این کابل روکشی از لاستیک دارد که به صورت کامپاند لاستیکی مشکی از نوع SE4 مقاوم در برابر حرارت شدید، سرمای زیاد، رطوبت، مواد اسیدی، مواد نفتی و روغنی است. هادی از جنس مس افشان انیل شده با انعطاف‌پذیری زیاد بوده و در صورت نیاز قلع‌اندود می‌شود. ولتاژ تست در هر ۵ دقیقه یک کیلو ولت است.

کلام آخر

در این مطلب در مورد سیم و کابل جوشکاب یزد با شما صحبت کردیم. ویژگی‌های مهم این شرکت به طور کامل توضیح داده شدند و محصولات آن را برای شما نام بردیم و در مورد هر یک توضیحات کاملی ارائه دادیم.

علاوه بر این موضوع، شما می‌توانید برای دسترسی به لیست کامل کارخانجات سیم و کابل ایران و اطلاعات مربوط به آن‌ها، به لینک زیر مراجعه کنید تا از بین ده‌ها شرکت سیم و کابل، مجموعه مورد نظر خود را پیدا کنید.

کارخانجات سیم و کابل ایران، از گذشته تا کنون

175 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط