سیم و کابل زحل

سیم و کابل زحل + معرفی 3 دسته اصلی محصولات آن

450 بازدید تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

سیم و کابل‌ها توسط شرکت‌های سیم و کابل مختلفی به دست مشتریان می‌رسند که هر یک کیفیت‌ها و قیمت‌های متنوعی دارند. شما باید برای انجام کارهای برقی و دیگر کارهای فنی، از سیم و کابل‌های با کیفیتی استفاده کنید که بتوانند نیاز شما را به طور کامل برطرف کنند و دچار تداخل نشوند.

یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌های سیم و کابل، شرکت سیم و کابل زحل است که انواع و اقسام سیم و کابل‌ها و دیگر وسایل برقی را به فروش می‌گذارد. ما در این مطلب می‌خواهیم در مورد شرکت سیم و کابل زحل با شما صحبت کنیم تا شما با ویژگی‌های این شرکت به طور کامل آشنا شوید و بتوانید سیم و کابل خود را با خیال راحت از این شرکت تهیه کنید؛ بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی بیشتر با سیم و کابل زحل

شرکت سیم و کابل زحل سابقه‌ی فعالیتی بسیار طولانی دارد و در طی این سال‌ها محصولات خود را با بهترین کیفیت و به صورت کاملا استاندارد به دست مشتریان رسانده است. در این شرکت تیمی متخصص و پویا فعالیت دارد که تمام تلاش آن‌ها کسب رضایت مشتری و خدمت رساندن به آن‌ها است.

 این شرکت مجوزهای لازم و برای تولید و فروش سیم و کابل و انواع تجهیزات برقی را کسب کرده است و در صدد گرفتن مجوزهای بین المللی و صادرات محصولات خود است. تیم متخصص این شرکت تمامی تلاش خود را می‌کنند تا همه‌ی محصولات استانداردهای کشوری و بین المللی را داشته باشند. در ادامه مزایای این شرکت سیم و کابل زحل را برای شما شرح می‌دهیم.

مزایای شرکت سیم و کابل زحل

شرکت سیم و کابل زحل خدمت‌رسانی فوق العاده‌ای به مشتریان خود می‌کند. همان‌طور که می‌دانید سیم‌ها و کابل‌ها تنوع بسیار زیادی دارند و انتخاب آن‌ها برای عموم مردم سخت است. مشتریان می‌توانند با کارشناسان این شرکت قدرتمند تماس بگیرند و در مورد محصول مورد نیاز خود سوال بپرسند تا کارشناسان آن‌ها را در مورد سیم و کابل مورد نیاز آن‌ها راهنمایی کنند. از دیگر مزایای این شرکت می‌توان به ارسال به موقع محصولات آن اشاره کرد.

 بعد از ثبت سفارش، محصول شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستتان می‌رسد و نیازی به پیگیری محصول نخواهد بود. این شرکت محصولات خود را در بسیاری از فروشگاه‌های معتبر در سراسر کشور به فروش می‌رساند؛ به همین دلیل دسترسی به محصولات این شرکت بسیار آسان و راحت است. در ادامه انواع سیم و کابل‌های شرکت زحل را برای شما نام می‌بریم.

محصولات شرکت سیم و کابل زحل

محصولات شرکت سیم و کابل زحل

همان‌طور که متوجه شدید، سیم‌ها و کابل‌ها تنوع زیادی دارند و سیم و کابل‌ها با یکدیگر فرق دارند. شرکت سیم و کابل زحل انواع این سیم‌ها و کابل‌ها را موجود دارد و شما می‌توانید هر نوع سیم و کابلی که نیاز دارید را از این شرکت تهیه کنید.

انواع محصولات سیم و کابل زحل

به طور کلی تمامی سیم‌ها در 3 دسته تقسیم‌بندی می شوند که هر یک کاربردهای مختلفی دارند و مقاومت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. در قسمت زیر انواع این سیم‌ها را برای شما آورده‌ایم و همچنین به شما می‌گوییم سیم‌ها بر چه اساسی نام‌گذاری می‌شوند.

سیم مفتولی یا سیم تک

 این سیم‌ها معمولا به سیم‌های خشک شناخته می‌شوند که یک رشته هادی داشته و انعطاف‌پذیری بالایی دارند و شما می‌توانید آن‌ها را به هر شکلی که می‌خواهید درآورید. به دلیل قابلیت انعطاف‌پذیری بالای این سیم از آن بیشتر در تابلو برق‌ها استفاده می‌شود اما کاربردهای آن بسیار گسترده‌تر است. ولتاژ نامی این سیم ۷۵۰/۴۵۰ ولت است و از آن برای سطح مقطع‌های ۱.۵ تا ۲۴۰ میلیمتر مربع استفاده می‌شود.

سیم افشان

 سیم‌های افشان از تعدادی سیم مسی که در هم تنیده شده‌اند تشکیل شده است. این سیم بسیار نرم است و انعطاف‌پذیری بالایی دارد و به همین دلیل کاربرد آن بسیار زیاد است. از این سیم بیشتر در سیم کشی ساختمان استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های سیم افشان می‌توان به ولتاژ نامی آن اشاره کرد که ۳۰۰/۵۰۰ ولت است و به همین دلیل می‌تواند جریان‌های مختلفی داشته باشد که با توجه به سطح مقطع تعیین می‌شوند.

سیم نیمه افشان

 سیم‌های نیمه افشان بسیار شبیه به سیم مفتولی و سیم افشان هستند و از نظر کاربرد و ویژگی، بین این دو سیم قرار می‌گیرند. تعداد رشته های این سیم از سیم افشان کم‌تر است و به همین دلیل انعطاف پذیری بالاتری دارد. ولتاژ نامی سیم نیمه افشان 450/750 ولت است که در این زمینه شباهت بسیار زیادی به سیم مفتولی دارد.

سیم نیمه افشان

نام گذاری سیم‌ها

N: نماد سیم مسی نرم شده و یا سیمی که مطابق با استاندارد VDE آلمان ساخته می‌شود.

Y: نماد عایق  PVC دور تک تک رشته‌ها

S و Z: نماد سیم‌های مخصوصی که کاربردهای خاصی دارند.

F: نماد سیم‌های نرم

A: نمادی برای سیم‌هایی که در سیم کشی داخل لوله‌ها استفاده می‌شوند.

M: نماد سیم‌هایی که در برابر رطوبت مقاوم هستند.

انواع کابل زحل

زمانی که چند سیم به وسیله غلاف و یا عایق کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، تشکیل یک کابل می‌دهند. کابل‌ها از نظر شکل هادی به دو نوع گرد و مثلثی تقسیم‌بندی می‌شوند. این کابل‌ها از نظر تعداد رشته نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. در واقع این کابل‌ها به صورت مفتولی، افشان و یا چند رشته ساخته می‌شوند که هر یک کاربردهای متفاوتی دارند. اگر بخواهیم کابل‌ها را از نظر کاربرد تقسیم‌بندی کنیم، در دو دسته کابل‌های مسلح و غیر مسلح قرار می‌گیرند.

کابل‌های مسلح مقاومت بسیار زیادی دارند و می‌توانند در شرایط محیطی سخت به خوبی کار کنند. این کابل‌ها در برابر ضربه، فشار، رطوبت، سرما، گرما، نور خورشید و غیره آسیب نمی‌بینند. کابل‌های غیر مسلح مقاومت کابل‌های مسلح را ندارند و باید از آن‌ها در محیط‌های خشک و سرپوشیده استفاده شود و هیچ ضربه و فشاری نباید به آن‌ها وارد شود. کابل‌ها از مواد مختلفی ساخته می‌شوند و عایق‌های متفاوتی دارند. در ادامه انواع عایق کابل‌ها را برای شما آورده ایم.

  • مواد لاستیکی
  • کاغذ آغشته به روغن‌های مخصوص
  • PVC

کلام آخر

در این مطلب در مورد شرکت سیم و کابل زحل با شما صحبت کردیم و به شما گفتیم این شرکت چه ویژگی‌ها و مزایایی دارد و چه خدماتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده و اطلاعات کافی را در مورد شرکت سیم و کابل زحل به دست آورده باشید. علاوه بر این موضوع، شما می‌توانید برای مشاهده لیست کامل کارخانه های سیم و کابل ایران، کلیک کنید.

450 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط