چراغ لاک پشتی

چراغ لاک پشتی؛ چیستی، ویژگی‌ها و مزایا

484 بازدید معرفی و آموزش تجهیزات الکترونیک / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق

آیا می‌دانید چراغ لاک پشتی چیست و در چه مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ چراغ‌های خیابانی لاک پشتی از جمله چراغ‌های خیابانی گازی هستند. چراغ‌های خیابانی گازی بهره‌ نوری بالاتری در مقایسه با لامپ‌های رشته‌ای دارند. در این لامپ‌ها از گازهای مختلفی استفاده می‌شود که متداول‌ترین آن‌ها گاز جیوه است. این نوع از چراغ‌های خیابانی در دسته‌های مختلف بخار سدیم، جیوه و متال هالید در بازار موجود هستند. در این راهنما تمرکز اصلی ما بر چراغ‌های لاک پشتی است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیش‌تر پیرامون این نوع از چراغ‌های خیابانی تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

هر آنچه که باید در مورد چراغ لاک پشتی بدانید!

چراغ لاک پشتی

این چراغ‌ها نمونه‌ای چراغ‌های سنتی خیابانی (گازی) هستند که امروزه نمونه ال ای دی آن‌ها نیز در بازار موجود است. عموماً چراغ‌های لاک پشتی خیابانی در رنج توان‌های ۳۵ وات سدیم،۵۰ وات سدیم، ۷۰ وات سدیم و ۱۲۵ وات جیوه تولید و عرضه می‌شود. این تجهیزات روشنایی دارای طراحی ساده‌ای بوده و از نظر ظاهری بیش‌تر مورد پسند افرادی واقع می‌شود که به چراغ‌های خیابانی سنتی علاقمند هستند.

از جمله اصلی‌ترین کاربرد این تجهیزات می‌توان به معابر محلی اشاره داشت. از جمله اصلی‌ترین ویژگی‌های این چراغ می‌توان به پخش نور کافی، وزن سبک و ارائه عملکرد عالی اشاره داشت. در ادامه با سایر ویژگی‌های این محصول آشنا خواهیم شد:

ویژگی‌های چراغ لاک پشتی

  • چراغ لاک پشتی به دلیل ساختاری که دارد برای توان‌های بالا گزینه مناسبی محسوب می‌شود.
  • در کنار طراحی زیبا، وزن سبک و مناسبی دارد.
  • طراحان چراغ‌های لاک پشتی این محصولات را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که امکان دسترسی سریع به قطعات، تعمیرات و باز و بسته کردن قطعات وجود داشته باشد.
  • درب این چراغ‌ها از بالا و به سمت راست باز می‌شود؛ به همین خاطر تعمیر کردن آن‌ها بسیار راحت است.
  • به منظور پخش نور متفاوت امکان قابلیت جابه‌جایی در رفلکتور فراهم است.

مزایای استفاده از چراغ لاک پشتی در نوردپردازی شهری

چراغ لاک پشتی

چراغ‌های خیابانی هم‌چون سایر محصولات و تجهیزات موجود در جهان دارای مزیت‌ها و معایب مختلفی هستند که خوب است پیش از استفاده از آن‌ها اطلاعات کافی در ر ابطه با مزیت‌ها و معایب کسب کنید. به طور کل، بهره‌گیری از منابع نوری مختلف هم‌چون چراغ خیابانی لاک پشتی مزایای متعددی را در پی دارد که در ادامه به برخی از اصلی‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

البته پیش از این که به سراغ شرح مزیت‌های این محصول برویم لازم است بدانید که مزایای این محصولات ارتباط زیادی با برند تولیدکننده محصول نیز دارد. برخی از برندهای غریبه و غیرآشنا در طراحی و تولید این محصولات کوتاهی کرده و چراغ‌هایی بی‌کیفیت ارائه می‌دهند. در نتیجه توصیه ما این است که قبل از خرید به اعتبار برند تولیدکننده و یا معرف نیز توجه داشته باشید.

مزایای بهره‌گیری از چراغ لاک پشتی خیابانی به شرح زیر است:

  • نصب این چراغ‌ها در شهر سبب تأمین روشنایی معابر و خیابان‌های شهری و بین شهری می‌شود.
  • وجود چراغ‌های لاک پشتی میزان امنیت در معابر را با تأمین روشنایی کافی افزایش می‌دهد.
  • چراغ‌های لاک پشتی نسخه ال ای دی از طول عمر بالایی برخرودار بوده و در بازه زمانی کوتاه‌ مدت به تعمیر نیازی پیدا نخواهند کرد.
  • نصب چراغ‌های خیابانی در کاهش آمار تصادفات حین رانندگی نیز تأثر به سزایی دارد.
  • بهره‌گیری از این نوع تجهیزات روشنایی سبب افزایش تمرکز رانندگان نیز می‌شود.
  • چراغ‌های لاک پشتی در انواع مختلف با منحنی پخش نور تغییر موجود هستند که می‌توان بر حسب نیاز هر یک از آن‌ها را تهیه نمود.

سخن پایانی

چراغ لاک پشتی از جمله چراغ‌های خیابانی مدل گازی بوده که دارای ساختار منحصربه‌فردی است. این تجهیزات روشنایی عموماً در رده چراغ‌های خیابانی سنتی و قدیمی قرار می‌گیرند اما نمونه ال ای دی آن‌ها نیز در بازار موجود است. شما چه اطلاعات دیگری در مورد این تجهیزات دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون چراغ‌های لاک پشتی با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

484 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط