کولر آبی ارج

کولر آبی ارج؛ ویژگی‌ها و مزایای استفاده از کولر صنعتی ارج

198 بازدید معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا تاکنون از محصولات شرکت ارج استفاده کرده‌اید؟ با ویژگی‌های کولر آبی ارج آشنایی دارید؟ کولر آبی یکی از حیاتی‌ترین و اصلی‌ترین سیستم‌های سرمایشی در مناطق گرم و خشک بوده که عملکرد آن وابسته به آب و تبخیر است. کولرهای آبی دارای انواع متعددی هستند که هر یک از آن‌ها برای انتشار سرما از یک نوع واسط تبخیری مشخص پوشالی یا سلولزی استفاده می‌کنند. در این راهنما تمرکز اصلی ما بر کولر آبی ارج و تاریخچه این شرکت معتبر است. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در مورد کولر آبی ارج بدانید!

کولر آبی ارج

کولر آبی ارج چیست؟

کولر آبی ارج از جمله شناخته‌شده‌ترین محصولات ارائه شده توسط ارج هستند که در طی سالیان دراز ضمن حفظ کیفیت، در نواحی خشک و معتدل به وفور مورد استفاده قرار گرفته و میزان تقاضای این محصولات همواره رو به رشد است. کولرهای آبی ارج را می‌توان روی پشت بام یا تراس خانه‌ها نصب کرد و از سرمای بی‌نظیری که تولید می‌کنند، نهایت بهره را برد. نحوه عملکرد کولرهای آبی ارج هم‌چون سایر کولرهای آبی به این صورت بوده که هوای بیرون را با عبور از پوشال یا سلولز مرطوب خنک کرده و در نهایت در محیط کار یا منزل منتشر می‌کنند.

انواع کولر آبی ارج

کولر آبی ارج

کولر آبی ارج در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که می‌توان بر حسب متراژ اقدام به خرید مدل‌های مختلف آن کرد. از جمله اصلی‌ترین مدل‌های ارائه شده کولرهای آبی ارج می‌توان به مدل 3500، 5500 و 7500 فوت مکعب در دقیقه اشاره داشت که جزو دسته کولرهای آبی خانگی به حساب می‌آیند. قابل ذکر بوده که کولرهای آبی ارج از ظرفیت 13000 فوت جزو دسته کولرهای صنعتی به شمار رفته و کاربری صنعتی خواهند داشت.

خریداران می‌توانند بسته به نیاز، متراژ فضا و کاربری محیط اقدام به خرید هر یک از کولرهای آبی مذکور کنند. ناگفته نماند که کولرهای مذکور از جمله باکیفیت‌ترین کولرهای آبی موجود در بازار بوده که در ساختار تمامی آن‌ها از بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه بهره‌گیری شده است. اما اصلی‌ترین مزیت استفاده از کولرهای آبی ارج چیست؟

مزایای استفاده از کولر آبی ارج

همان‌طور که می‌دانید برندهای مختلفی در زمینه تولید انواع کولر آبی در بازار مشغول به فعالیت هستند که هر یک از آن‌ها در خطوط تولید خود از متریال و قطعات منحصربه‌فردی بهره می‌برند. خوشبختانه برند ارج از جمله برندهایی بوده که با سابقه فعالیت طولانی مدت خود توانسته ضمن ارائه محصولاتی با درجه کیفی عالی، رضایت مشتریان را نیز جذب کند. به همین دلیل، خاطرِ مشتریان و مصرف‌کنندگان بابت کیفیت این محصولات و سلامت قطعات استفاده شده در کولرهای ارج آسوده است. در ادامه با سایر مزیت‌های استفاده از این کولرهای آبی آشنا خواهیم شد:

  •  در ساختار این محصولات از ورق گالوانیزه با رنگ پودری الکترواستاتیک بهره‌گیری شده و به همین خاطر بدنه کولرهای آبی ارج در برابر عوامل خارجی و همچنین اشعه UV مقاومت بسیار بالایی از خود نشان داده و دچار خرابی نمی‌شود.
  • این تجهیزات سرمایشی در برابر هرگونه ضربه و همچنین زنگ‌زدگی نیز مقاوم بوده و طول عمر آن‌ها نیز بالا است.
  • از دیگر مزیت‌های بهره‌گیری از این کولرها برای سرمایش محیط می‌توان به قدرت موتور دو اسب بخار و مجهز بودن به یاتاقان‌های بلبرینگی اشاره داشت.
  • این محصولات دارای دو پمپ آب نیز هستند.

معرفی کولر آبی صنعتی ارج

کولر آبی ارج

همان‌طور که گفته شد، کولرهای آبی با ظرفیت 13000 به بالا به عنوان کولرهای آبی صنعتی شناخته شده و مشخصات منحصربه‌فردی دارند. در ادامه با مشخصات این تجهیزات سرمایشی آشنا خواهیم شد:

  • شدت جریان 4 آمپر و ولتاژ 380 ولت با برق سه فاز و فرکانس 50 هرتز
  • دارای الکتروموتور با توان 1500 وات
  • مجهز به پمپ با توان الکتریکی 50 وات
  • ظرفیت تشتک آب 120 لیتری
  • دریچه هوا به ابعاد 80*81 سانتی‌متر
  •  مناسب برای مساحت 180 الی 230 متر مربع با در نظر گرفتن شرایط محیط مورد نظر
  • وزن 244 کیلوگرم و ابعاد 129*129*159 سانتی‌متر

مهم‌ترین نکات استفاده از کولر صنعتی ارج

کولر آبی ارج

اکنون که با مشخصات فنی این محصولات آشنا شدید، خوب است که نگاهی بر مهم‌ترین نکات در استفاده از این محصول نیز داشته باشیم:

  • از آن جایی که در آب املاح وجود داشته و هوا نیز همواره درصدی آلودگی در خود دارد، احتمال تشکیل رسوب بر روی پوشال و بدنه کولر صد در صد بوده و به همین دلیل لازم است که پوشال کولر صنعتی ارج بعد از 1500 ساعت کارکرد یا در ابتدای فصل تعویض شود.
  • توصیه می‌شود که در صورت خرید این کولر از وجود سایبان بر روی آن به منظور جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید بر روی کولر اطمینان حاصل کنید.
  • اگر طولِ در معرض تابش مستقیم آفتابِ کانالِ کولر بیش از 2 متر باشد، عایق‌کاری کانال کولر الزامی خواهد بود.
  • ابعاد کانال کولر آبی ارج می‌بایست بزرگ‌تر از دریچه خروجی هوا در نظر گرفته شود؛ چرا که در غیر این صورت حجم هوا در حین عبور از کانال متراکم شده و این موضوع سبب جلوگیری از جریان مناسب هوا در داخل کانال خواهد شد. به همین دلیل هر اندازه ابعاد در نظر گرفته شده برای کولر آبی صنعتی ارج مناسب‌تر باشد، به همان نسبت میزان هوادهی و خنکی کولر بیش‌تر خواهد شد.
  •  از جمله مهم‌ترین مواردی که در انتخاب نوع کولر تأثیر گذار بوده، شناسایی شرایط جغرافیایی و آب و هوای منطقه مورد نظر است. به طور معمول برای مناطق گرم و مرطوب از کولرهای گازی و برای مناطق گرم و خشک از کولرهای آبی بهره‌گیری می‌شود.

سخن پایانی

کولر آبی به عنوان یکی از پرفروش‌ترین و برترین سیستم‌های خنک‌کننده در ایران بوده که یکی از معتبرترین کمپانی‌های تولیدکننده آن، ارج است. کولر آبی ارج از لحاظ کیفی درجه بالایی داشته و در دسته کولرهای مرغوب با کیفیت عالی در بازار شناخته می‌شود. این محصولات را می‌توان با خاطری آسوده در فصول گرم سال مورد استفاده قرار داد و از سرمای بی‌نظیر و مطبوعی که تولید می‌کنند، نهایت لذت و استفاده را برد. آیا تجربه استفاده از کولر آبی ارج را دارید؟ به نظر شما امتیاز اصلی این کولرها چیست؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون کولر آبی ارج با ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

198 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط