کولر آبی جنرال پویا

کولر آبی جنرال پویا؛ راهنمای خرید، ویژگی‌ها و مزایا

248 بازدید معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا تابه‌حال از محصولات برند معروف جنرال پویا استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما محصولات این برند خوش‌نام باکیفیت هستند یا خیر؟ برند جنرال پویا با وجود این که در مقایسه با سایر برندهای ایرانی تازه‌تر و جدیدتر است، با این حال توانسته با ارائه کولرهای آبی باکیفیت عالی با رقبای خود رقابت کند. کولر آبی جنرال پویا از جمله کولرهایی بوده که مجهز به بدنه‌ای قوی و قطعاتی با کیفیت است؛ به طوری که در برابر تغییرات شرایط آب و هوایی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. ناگفته نماند که موتور این کولر آبی از نوع الکتروژن و موتوژن است. در ادامه این راهنما با کولر آبی جنرال پویا بیش‌تر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در مورد کولر آبی جنرال پویا بدانید!

کولر آبی جنرال پویا

معرفی برند جنرال پویا

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که می‌بایست هنگام خرید هر نوع وسیله و دستگاهی در نظر داشت، اعتبار برند سازنده آن است. بنابراین، با شناخت نسبی برند تولیدکننده کولر آبی می‌توانید انتخابی بهتر و آگاهانه‌تر داشته باشید. شرکت جنرال پویا برای اولین بار فعالیت خود را در حوزه تولید، توزیع و همچنین ارائه خدمات پس از فروش لوازم خانگی شروع کرد. امروزه این شرکت به دلیل کیفیت بالای محصولات و همچنین تولید لوازم خانگی مطابق با استانداردهای روز دنیا توانسته سهم چشم‌گیری در حوزه تأمین و تولید لوازم خانگی کشور را به خود اختصاص دهد.

این شرکت در زمینه تولید انواع کولر آبی جنرال پویا در سایزهای مختلف، انواع اجاق گاز فردار، رومیزی و طرح فر، انواع مختلف لباس‌شویی‌های مینی واش و دوقلو، یخچال و فریزر، بخاری برقی، آبگرمکن و… به صورت تخصصی فعالیت می‌کند.

مهم‌ترین نکات خرید کولر آبی جنرال پویا

کولر آبی جنرال پویا

اگر قصد خرید یک کولر آبی با کیفیت را دارید و نمی‌دانید که باید کدام مدل را از بین انبوه مدل‌های موجود در بازار انتخاب کنید، به نکاتی که در ادامه شرح خواهیم داد توجه فرمائید:

متراژ محیط مورد نظر

کولرهای آبی ارائه شده توسط برند جنرال پویا دارای ظرفیت‌های مختلفی بوده و می‌بایست بر اساس متراژ اتاقی که قرار است آن را خنک کنند، انتخاب شوند. توجه داشته باشید که اگر کولر آبی متناسب با متراژ اتاق خریداری نشود، امکان دارد نتیجه عکس بدهد! به این معنا که اگر کولر بیش از حد بزرگ باشد، میزان رطوبت محیط را افزایش داده و اگر برای محیط بیش از حد کوچک باشد، هم‌چون یک فن عمل خواهد کرد.

توجه به مخزن آب کولر آبی

کولر آبی

یکی دیگر از اصلی‌ترین نکاتی که می‌بایست در زمان خرید این تجهیزات سرمایشی در نظر داشته باشید، مخزن آب کولر است. مخزن آب کولر باید هر چند وقت یک بار تخلیه شود تا دستگاه شما بتواند همواره به آب کافی برای خنک‌سازی محیط دسترسی داشته باشد. هر اندازه مخزن آب کولر مورد نظر شما کوچک‌تر باشد، به همان نسبت به دفعات بیش‌تری برای پر کردن آن نیاز خواهد بود. توجه داشته باشید که کولر باید به گونه‌ای طراحی بشود که امکان دسترسی راحت به مخزن را فراهم کند. خوشبختانه انواع کولر آبی جنرال پویا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاربران می‌توانند به راحتی به مخزن آن دسترسی پیدا کنند.

قابل ذکر بوده که برخی از مخازن داخلی مجهز به محفظه یخ بوده که موجب افزایش عملکرد خنک‌کنندگی دستگاه می‌شوند. مخزن آبی که در کولرهای آبی تعبیه شده می‌بایست بتواند به مدت 10 الی 12 ساعت آب را در خود نگه دارد.

سرعت فن کولر آبی جنرال پویا

به طور معمول کولرهای آبی دارای چندین سرعت فن هستند تا بتوانند نیاز کاربران را برآورده کرده و در بازه زمانی کوتاه مدت اتاق را با سرعت‌های متفاوت خنک کنند. پیشنهاد ما این است که قبل از خرید کولر، دستگاه را از لحاظ قابلیت تغییر جهت جریان هوا مورد بررسی قرار دهید.

میزان سر و صدای تولیدی توسط کولر آبی

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که لازم است در زمان خرید این تجهیزات سرمایشی در نظر داشته باشید، میزان سر و صدای تولیدی توسط کولر است. قابل ذکر بوده که سطح نویز بر اساس دسی بل (dB) اندازه‌گیری می‌شود؛ بدین ترتیب اگر از کولر خود در طول روز به صورت مداوم استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌شود کولری را انتخاب کرده که میزان نویز تولیدی آن نهایتاً تا 50 دسی بل باشد. از سوی دیگر اگر قصد دارید از کولر آبی خود در طول شب برای سرمایش هوا استفاده کنید، سطح نویز آن بایستی حدوداً 40 دسی بل در نظر گرفته شود.

طراحی کولر آبی و برخورداری از قابلیت حمل

کولرهای آبی در انواع مختلفی طراحی و عرضه می‌شوند که از جمله مدل‌های مختلف آن می‌توان به سلولزی، پوشالی و پرتابل اشاره داشت. اگر قصد شما خرید کولری بوده که بتوانید آن را جابه‌جا کنید، لازم است کولری را خریداری کنید که از نوع پرتابل باشد. کولرهای پرتابل مجهز به چرخ‌های کوچکی هستند که امکان انتقال آن‌ها از یک اتاق به اتاق دیگر را فراهم می‌کنند. بنابراین اگر قصد خرید چنین کولری را دارید که بتوانید آن را از پله‌ها بالا یا پایین ببرید، بایستی به سراغ کولرهای پرتابل بروید.

کولرهای پرتابل در مقایسه با مدل‌های سلولزی و پوشالی ابعاد کوچک‌تری دارند و برای نصب و استفاده از هوای سرد تولید شده توسط این دستگاه‌ها به کانال‌کشی نیازی نخواهید داشت. از جمله مزیت‌های استفاده از کولرهای قابل حمل یا پرتابل می‌توان به بدنه قوی، وزن سبک، امکان جابه‌جایی از یک اتاق به اتاق دیگر، ابعاد کوچک، سرمادهی ایده‌آل و قیمت مقرون به صرفه اشاره کرد.

سخن پایانی

کولرهای آبی یکی از مقرون به صرفه‌ترین و بهترین محصولات سرمایشی هستند که خانوارها می‌توانند در روزهای گرم تابستانی با دما و حرارت بالا به منظور استفاده از هوای خنک از آن بهره ببرند. برندها و شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید انواع مختلف کولرهای آبی در ایران در حال فعالیت بوده که یکی از خوش‌نام‌ترین و معتبرترینِ آن‌ها جنرال پویا است. کولر آبی جنرال پویا به عنوان یکی از کولرهای آبی رده اول شناخته شده و از لحاظ کیفیت عالی و از نظر سرمادهی نیز بسیار مناسب است. آیا تجربه استفاده از کولر آبی جنرال پویا را دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را با ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

248 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط