کولر آبی پرتابل

هر آنچه که باید در مورد کولر آبی پرتابل بدانید!

152 بازدید معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق

آیا می‌دانید کولر پرتابل چیست و چه ساختاری دارد؟ فرق بین کولرهای پرتابل با سایر کولرها را می‌دانید؟ کولرهای آبی از گذشته تا به امروز جزو اصلی‌ترین وسایل خانه‌های ایرانی به حساب می‌آیند. این وسیله خنک‌کننده با وجود روی کار آمدن سیستم‌های جدید‌تر هم‌چنان طرفداران خود را داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت قیمت و مصرف انرژی بالای کولرهای گازی از جمله اصلی‌ترین دلایلی بوده که سبب شده اکثریت مردم همواره از کولرهای آبی بهره‌گیری کنند. در ادامه این راهنما تمرکز اصلی ما بر کولر آبی پرتابل و مزیت‌ها و معایب این محصول است. با ما همراه باشید.

معرفی کولر آبی پرتابل

کولر آبی پرتابل

کولرهای آبی پرتابل در مقایسه با سایر کولرها ابعاد کوچک‌تری داشته و در عین حال هم‌چون سایر مدل‌ها به منظور خنک‌سازی محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند. کولرهای پرتابل برخلاف کولرهای ثابت به کانال‌کشی نیازی نداشته و اکثراً در فضاهای کوچک و اتاق‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در برخی از مدل‌های کولرهای آبی پرتابل به جای پوشال از پدهای سلولزی بهره‌گیری شده که فاقد رسوب و شوره هستند و میزان بازدهی آن‌ها و خنک‌کنندگی که فراهم می‌آورند در مقایسه با پوشال به مراتب بیش‌تر است. کولر آبی سیار را می‌توان در انواع مدل‌های رومیزی، پایه‌دار و بدون پایه در بازار پیدا  و خریداری کرد. افزون بر این، برخی از نسخه‌های کولرهای آبی به همراه قابلیت اتصال شلنگ آب نیز ارائه می‌شوند.

مزیت‌های استفاده از کولر آبی پرتابل

کولر آبی پرتابل

بهره‌گیری از این محصول می‌تواند مزیت‌های زیادی را در پی داشته باشد؛ به عنوان مثال کولرهای آبی پرتابل برای نصب به کارشناس و کانال‌کشی نیازی نداشته و امکان حمل و جابه‌جایی آسان آن‌ها به فضای مورد نظر فراهم است. علاوه بر این، کولرهای مورد نظر دارای مخزن آب با ظرفیت ایده‌آل هستند که این ویژگی در زمان قطعی آب می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

در برخی از مدل‌های کولرهای آبی پرتابل قابلیت تنظیم جهت باد به 4 جهت به صورت اتوماتیک فراهم بوده و مصرف برق این مدل از دستگاه‌های خنک‌کننده به مراتب در مقایسه با کولرهای ثابت کم‌تر و مقرون‌ به صرفه‌تر است. عموماً مدل‌های مختلف این دستگاه چرخ‌دار هستند و امکان قرارگیری آن‌ها بر روی پایه‌های مخصوص نیز وجود دارد.

در رابطه با مصرف آب کولرهای مذکور قابل ذکر بوده که مصرف آب این محصولات نسبت به کولرهای آبی بسیار کم‌تر بوده و در کنار آن هزینه تعمیر مقرون به صرفه‌تری در مقایسه با مدل‌های معمولی و ثابت دارند. اگر قصد خرید یک سیستم خنک‌کننده ارزان قیمت و در عین حال با کیفیت سرمادهی بالا دارید، کولرهای پرتابل می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند.

معایب کولر آبی پرتابل

هر محصولی در کنار مزیت‌هایی که ارائه می‌دهد، معایب و ایراداتی نیز به همراه داشته که این موضوع در رابطه با کولرهای آبی پرتابل نیز صدق می‌کند. از آن‌جایی که این محصولات در محیط خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حین کارکرد سر و صدا تولید کرده و این آلودگی صوتی نه چندان زیاد نیز می‌تواند برای برخی آزاردهنده باشد. مورد بعدی که باید در رابطه با کولر آبی سیار در نظر داشته باشید این است که کولر مذکور امکان دارد که در حین کارکرد گرما تولید کند؛ به همین خاطر می‌بایست به منظور خنک‌سازی موتور یک سیستم تهویه مناسب برای آن طراحی شود.

همان‌طور که گفته شد این محصولات دارای مخزن آب هستند که از جهتی در زمان قطعی آب می‌تواند یک امتیاز برای این محصول در نظر گرفته شود، اما با این حال لازم است که کاربران آب اضافی داخل مخزن آب را مرتباً خالی کنند تا به کولر آسیبی وارد نشود. ناگفته نماند که با افزایش حجم کولر، وزن آن نیز به همان نسبت افزایش پیدا خواهد کرد.

مهم‌ترین نکات نصب و استفاده از کولر آبی پرتابل

کولر آبی پرتابل

  • کولر آبی سیار می‌بایست در منطقه‌ای نصب شود که احتیاجی به جابه‌جایی و تغییر مکان مرتب آن نباشد.
  • به منظور نصب این کولر بهتر است مکانی را برگزینید که در نزدیکی درب و پنجره باشد. در حین کارکرد کولر پیشنهاد می‌شود که کمی درب یا پنجره را باز گذاشته تا بهترین شرایط تهویه برای کولر فراهم گردد.
  • خروجی هوای سرد کولر نباید به سمت تجهیزات الکترونیکی منزل باشد.
  • به منظور نصب اولیه و نظافت و سرویس دوره‌ای از قطع بودن جریان برق کولر اطمینان حاصل نمائید.
  • در برخی از مدل‌های این دستگاه که می‌بایست آب‌رسانی به صورت دستی صورت گیرد، مراقب باشید که هنگام ریختن آب تجهیزات الکترونیکی کولر خیس نشوند.
  • هرگز بدون استفاده از ریموت پره‌های دستگاه را با دست جدا نکنید.
  • از قرار دادن وسایل اضافی بر روی سطح کولر اجتناب کنید.
  • موقعیتی که کولر آبی پرتابل قرار است در آن نصب شود می‌بایست حداقل یک متر از عقب و یک متر از جلو دارای فضای خالی باشد.
  • توصیه می‌شود این محصول را در مجاورت با پرده یا سطوح نرم نصب نکنید.

ویژگی‌های بهترین کولرهای آبی پرتابل

بهترین کولرهای آبی پرتابل ضمن این که از یک برند معتبر ارائه می‌شوند، یک سری ویژگی‌ها و خصوصیات دیگر نیز دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به وزن استاندارد و کم، جنس با کیفیت، دوام بالا، ظاهر کاربرپسند، قابلیت‌های تنظیم جهت باد و… اشاره داشت. یک کولر آبی پرتابلِ با کیفیت معمولاً از وزن کمی برخوردار بوده و فضای زیادی را اشغال نخواهد کرد. همچنین، میزان مصرف انرژی در این محصول کم بوده و رویه پلاستیکی، برخورداری از پدهای سلولزی، قابلیت تنظیم گردش هوا، تنظیم سرعت جریان باد و… از جمله امتیازات این محصول به حساب می‌آیند.

سخن پایانی

کولر آبی پرتابل یکی از برترین و کارآمدترین انواع سیستم‌های خنک‌کننده بوده که می‌توان از آن برای خنک‌سازی محیط و ایجاد هوایی مطبوع و دل‌پذیر در روزهای گرم تابستانی استفاده کرد. این محصول در مقایسه با کولرهای ثابت و معمولی مزیت‌های فراوانی داشته که اصلی‌ترین آن قیمت ارزان‌تر و مصرف انرژی کم‌تر است. با خرید این محصول دیگر نیازی به کانال‌کشی برای نصب کولر ندارید و می‌توانید آن را در داخل اتاق قرار دهید.

توصیه می‌شود که قبل از خرید کولرهای آبی پرتابل حتماً به اعتبار برند فروشنده توجه داشته باشید تا بتوانید محصولی باکیفیت بالا به همراه ضمانت اصالت کالا و خدمات پس از فروش خریداری نمائید. آیا تجربه استفاده از کولر پرتابل را دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون کولرهای آبی پرتابل با ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

152 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط