راهنمای خرید داکت اسپلیت

5 نکته کلیدی از راهنمای خرید داکت اسپلیت

173 بازدید راهنمای خرید / معرفی و آموزش تجهیزات الکترونیک

داکت اسپلیت، این دستگاه کاربردی در انواع و اقسام گوناگونی تولید و عرضه می‌شود و همین تنوع زیاد، باعث سردرگمی خریداران و دشواری در انتخاب بهترین گزینه برای آن‌ها شده است. برای اینکه در این بین بتوانید خرید داکت اسپلیت صحیح و مناسبی داشته باشید، باید از شاخص‌هایی تحت عنوان راهنمای خرید داکت اسپلیت پیروی کنید. به همین علت در این مقاله قصد داریم به بررسی راهنمای خرید داکت اسپلیت پرداخته و نکات مهم مربوط به آن را برای شما بیان کنیم.

داکت اسپلیت و انواع آن

راهنمای خرید داکت اسپلیت

پیش از آن که به ذکر نکات مهمی که در راهنمای خرید داکت اسپلیت باید به آن‌ها توجه نمود بپردازیم، ابتدا داکت اسپلیت را برای شما شرح داده و سعی می‌کنیم شما را با نحوه کارکرد این دستگاه و انواع داکت‌های اسپلیت آشنا شوید. داکت اسپلیت را می‌توان یک سیستم تهویه مطبوع به شمار آورد که هم توانایی تولید باد خنک را دارا بوده و هم می‌تواند به تولید باد گرم بپردازد. محبوبیت این دستگاه به این علت است که با تهیه آن دیگر نیاز به تهیه هیچ‌گونه کولر و یا بخاری نداشته و با اشغال کم‌ترین فضا می‌توانید هوای محیط اطراف خود را معتدل کنید.

داکت اسپلیت که به آن اسپلیت کانالی نیز گفته می‌شود، کانال‌هایی از جنس فلکسی بل، گالوانیزه و پلی اورتان دارد که از این کانال‌ها در جهت انتقال هوا به محیط اطراف استفاده می‌کند. بعضی از افراد داکت اسپلیت‌ها را همانند کولرهای گازی می‌دانند که این نظریه کاملا غلط و اشتباه بوده و این دو شباهت کاری چندانی ندارند. در داکت‌های اسپلیت، برخلاف کولرهای گازی، از یک یونیت داخلی در جهت تهویه هوا کمک گرفته می‌شود و این در حالی است که در کولرهای گازی این یونیت یک پنل روکار است که برروی دیوار نصب شده و از آنجا اقدام به سرمایش محیط می‌کند.

با نصب یک داکت اسپلیت در ساختمان می‌توانید هوای همه اتاق‌ها را معتدل و تنظیم کرده و دمای ساختمان را به دمای مورد نظر خود برسانید زیرا با توجه به کانال‌کشی که برای این دستگاه صورت می‌گیرد می‌توان آن را برای چندین اتاق مجزا استفاده نموده و از آن برای چندین قسمت ساختمان بهره برد. همچنین داکت‌های اسپلیت، هوشمند بوده و با تلفن همراه می‌توان نسبت به تنظیم دمای محیط و کنترل ترموستات این دستگاه اقدام نمود. در ضمن، برخی از این داکت‌ها دارای کنترل از راه دور بوده و با تلفن و یا کنترل و ریموت می‌توان این داکت‌ها را کنترل و مدیریت کرد.

در واقع، داکت‌های اسپلیت از دو بخش اصلی به نام یونیت داخلی و یونیت خارجی تشکیل شده‌اند که از طریق کانال‌کشی به یکدیگر متصل بوده و با هم ارتباط دارند. همان‌طور که گفته شد، داکت‌های اسپلیت دارای انواع متنوع و گوناگونی بوده که از انواع داکت اسپلیت می‌توان به داکت اسپلیت معمولی یا کمپرسور دور ثابت و داکت اسپلیت اینورتر اشاره کرد.

همچنین این دستگاه در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید شده و در بازار عرضه می‌گردد. در داکت اسپلیت‌های معمولی برای خنک و یا گرم‌کردن محیط از مقدار ثابتی برق استفاده می‌شود اما در داکت اسپلیت‌های اینورتر با توجه به میزان اختلاف دما به مصرف برق پرداخته و انرژی مصرف می‌کند. در ادامه به بررسی نکاتی در مورد راهنمای خرید داکت اسپلیت مناسب پرداخته و به شما کمک خواهیم کرد که انتخاب درستی و صحیحی داشته باشید.

راهنمای خرید داکت اسپلیت

راهنمای خرید داکت اسپلیت

در بحث راهنمای خرید داکت اسپلیت همواره نکات گوناگونی مطرح می‌شود که باید با بررسی آن‌ها و درنظر گرفتن ویژگی‌های محیط ساختمان، به انتخاب داکت اسپلیت مناسب بپردازیم. انتخاب نادرست ما در این زمینه باعث افت عملکرد، اتلاف انرژی و کاهش راندمان دستگاه می‌شود. پس همواره قبل از تهیه این دستگاه باید به بررسی و مطالعه راهنمای خرید داکت اسپلیت پرداخته تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • برند: یکی از مهم‌ترین نکات در خرید داکت اسپلیت توجه به برند داکت اسپلیت است. بهتر است از برندهای معتبر و شناخته شده در این زمینه کمک گرفته و با پرداخت مقدار هزینه بیشتر، یک برند باکیفیت و مناسب را انتخاب نموده و از آن استفاده نمایید.
  • نوع داکت اسپلیت: دومین نکته‌ای که ممکن است در اینجا مطرح شود انتخاب نوع داکت اسپلیت است. همان‌طور که در قبل به آن اشاره شد، داکت اسپلیت در دو نوع اینورتردار و معمولی موجود بوده که نوع معمولی در مقایسه با نوع اینورتردار از قیمت پایین‌تری برخوردار است اما مصرف انرژی بالاتری دارد. همچنین یکی از معایب داکت‌های اسپلیت، صدای بلند و ناهنجار آن‌ها است که در نوع اینورتر این صدا کم‌تر شده و بهبود یافته است.
  • ظرفیت داکت اسپلیت: سومین نکته برای خرید داکت اسپلیت مناسب، انتخاب داکت اسپلیت با ظرفیت مناسب است. این ظرفیت با توجه به ویژگی‌های مختلفی نظیر متراژ محیط موردنظر و شرایط آب‌وهوایی آن منطقه تعیین می‌گردد. ظرفیت مناسب 1.5 تن تبرید به 40 متر تا 5 تن تبرید به 200 متر است.
  • نوع گاز مبرد: چهارمین عامل تاثیرگذار در خرید، نوع گاز مبرد استفاده شده در دستگاه است. این گاز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر میزان خنک‌کنندگی محیط و داکت اسپلیت داشته و محیط را خنک‌تر کند.
  • آمپر برق دستگاه: آمپر برق مصرفی دستگاه نیز عامل مهمی است که باید با توجه به آمپر برق محیط، داکت مناسب انتخاب شود. البته علاوه بر داکت اسپلیت، وسایل برقی دیگری نیز در ساختمان وجود دارند که باید با درنظر گرفتن میزان کل آمپر مصرفی آن‌ها و کل ساختمان، داکت اسپلیت مناسب را انتخاب کرد.

در پایان، دقت کنید که پیش از خرید داکت اسپلیت باید محل قرارگیری یونیت خارجی دستگاه را نیز مشخص کنید زیرا یونیت خارجی داکت اسپلیت‌ها با توجه به نوع و ظرفیت دارای ابعاد گوناگونی بوده و حجم متفاوتی را اشغال می‌کند. نکات گفته شده در قسمت بالا، مهم‌ترین نکات راهنمای خرید داکت اسپلیت است که می‌توانند شما را در انجام یک خرید مطلوب و به‌صرفه راهنمایی نموده و کمک نمایند.

نتیجه‌گیری

یکی از وسایلی که امروزه نقش بسیار زیادی در سرمایش و گرمایش محیط دارد، داکت اسپلیت است. داکت اسپلیت‌ها تجهیزات گرمایشی و سرمایشی کاربردی هستند که با اشغال کم‌ترین فضا به معتدل کردن هوای محیط اطراف می‌پردازند برای انجام یک خرید به‌صرفه و صحیح باید نکاتی را در مورد خرید داکت اسپلیت تحت عنوان راهنمای خرید داکت اسپلیت بدانید. رعایت این نکات تاثیر بسیار زیادی در خرید شما داشته و می‌توانند شما را در انجام یک خرید صحیح راهنمایی کنند.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی راهنمای خرید داکت اسپلیت پرداخته و نکات مهم مربوط به آن را برای شما بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

173 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط