خرید سیم و کابل از لاله زار

خرید سیم و کابل از لاله زار؛ نکات و ویژگی‌های بازار

241 بازدید راهنمای خرید سیم و کابل / راهنمای تکه کابل / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

عموما انسان‌ها برای خرید هر وسیله و یا کالایی سعی می‌کنند به بازاری که حجم زیادی از آن کالا را در خود موجود دارد، رفته و پس از مقایسه و بررسی قیمت‌ها و کیفیت‌های مختلف کالاها، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایند. به بازارهایی که مختص یک کالا یا صنف خاص بوده و کلا یک کالا و یا دسته خاص را به فروش می‌رسانند، بورس آن کالا گفته می‌شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی خرید سیم و کابل از لاله زار پرداخته و مزایا و معایب مربوط به آن را بیان کنیم.

بازار لاله زار تهران؛ محصولات و ویژگی‌ها

سیم و کابل از بازار لاله زار

برای لوازم الکتریکی و برقی هم به‌همین گونه است . بازار لاله زار تهران بورس لوازم برقی، الکتریکی، سیم و کابل و لوستر تهران و حتی کشور بوده و تمامی وسایل مربوط به برق به‌صورت تکی و عمده در این بازار بزرگ موجود است. خرید سیم و کابل از لاله زار یکی بهتیرن ترفندهای خرید سیم و کابل است زیرا قیمت در این بازار بسیار ارزان‌تر از سایر بازارها و مناطق بوده و اجناس متنوع‌تر و باکیفیت‌تر هستند.

بازار لاله زار تهران بورس انواع لوازم الکتریکی و برقی و سیم و کابل بوده و به‌نوعی می‌توان گفت بزرگ‌ترین بازار لوازم الکتریکی در کشور است. همان‌طور که از اسم این بازار مشخص است، این بازار در محله و خیابان لاله زار تهران واقع شده است. این خیابان از سمت جنوب به میدان امام خمینی یا توپخانه رسیده و از سمت شمال به خیابان انقلاب اسلامی ختم می‌شود.

امروزه این خیابان و بازار درون آن، تبدیل به بورس و منبعی برای عرضه و خرید انواع وسایل الکتریکی، الکترونیکی، سیم و کابل و سایر وسایل برقی شده و بسیاری از کالاهایی که پروژه‌های صنعتی و برقی استفاده می‌شود، از این بازار تامین شده‌اند. بازار لاله زار منبع تامین انواع و اقسام مختلف وسایل و ابزار الکتریکی و روشنایی بوده و در واقع به دو قسمت لاله زار قدیم و لاله زار جدید یا لاله زار جنوبی و لاله زار شمالی تقسیم می‌شود.

لاله زار جنوبی یا قدیم از قدمت بیشتری برخوردار بوده و به حدفاصل میدان امام خمینی یا توپخانه تا خیابان جمهوری تهران، ختم می‌شود. این قسمت (لاله زار قدیم یا جنوبی) منبع و بورس لوازم الکتریکی، سیم و کابل و لوازم برقی بوده و بیش‌تر وسایل برقی کشور از این نقطه خریداری می‌شوند.

لاله زار جدید یا شمالی از قدمت کم‌تری برخوردار بوده و در ادامه لاله زار قدیمی ساخته شده است. لاله زار شمالی به حدفاصل خیابان جمهوری تا خیابان انقلاب ختم شده و این قسمت بورس انواع لوازم روشنایی و تزئینی مانند لوستر است.

امروزه از خیابان و بازار لاله زار با عنوان بورس لوازم الکتریکی، لوازم روشنایی و سیم و کابل یاد می‌شود. انواع وسایل الکتریکی، برقی، سیم و کابل،  روشنایی و لوستر در انواع و تنوع‌های متفاوت و کیفیت‌های مختلف در این بازار موجود است.

این بازار تمامی طیف‌های قیمتی و کیفیتی را پوشش داده و هرگونه جنس ارزان و یا لوکس و گران در آن یافت می‌شود. بازار لاله زار یکی از بازارهای بزرگ شهر تهران است که عموما در بیشتر روزهای هفته باز بوده و تنها در روزهای تعطیل رسمی، غیرفعال است.

ساعت کاری این بازار، همانند سایر بازارهای بزرگ کشور، از ساعت 8:30 دقیقه صبح آغاز شده و تا ساعات 20 یا 21 شب ادامه دارد.

در این بازار بیش از 2500 فروشگاه و مغازه فعال فروش و توزیع لوازم الکتریکی مانند سیم، کابل، محافظ‌های برقی و … و لوازم روشنایی مانند لوستر، انواع لامپ و … وجود دارد که برای خرید سیم و کابل از لاله زار باید حتما به این بازار مراجعه کرده و آن را از نزدیک مشاهده نمایید اما خرید سیم و کابل از بازار لاله زار دارای برخی نکات هم است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

خرید سیم و کابل از لاله زار

بازار سیم و کابل لاله زار تهران

همان‌طور که گفته شد، بازار سیم و کابل لاله زار یکی از یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سیم و کابل کشور است که انواع محصولات و برندها را با کیفیت‌ها و قیمت‌های مختلف و متفاوت در خود جای داده است.

یکی از مهم‌ترین نکات خرید سیم و کابل از لاله زار، امکان خرید سیم و کابل به صورت تکی و عمده بوده و شما می‌توانید انواع نیازهای خود را در زمینه خرید و فروش سیم و کابل در این بازار برگ، تامین نمایید. این بازار و خرید و فروش سیم و کابل در آن دارای مزایا مهم و برخی معایب است که اطلاع از آن‌ها می‌تواند شما را در انجام یک خرید به‌صرفه و صحیح هدایت نموده و به شما کمک کند.

مزایای خرید سیم و کابل از لاله زار

قیمت مناسب

یکی از بزرگ‌ترین مزایای بازار لاله‌زار تهران، قیمت مناسب و پایین سیم و کابل در این بازار است. به علت وجود رقابت فروشگاه‌ها با یکدیگر در این بازار، هر فروشگاه و مغازه سعی کرده است با ایجاد یک مزیت اقتصادی مانند عرضه کالاهای خود با قیمت پایین و مناسب، مسبت به رقبای خود برتری پیدا کرده و مشتری بیش‌تری جذب کند. از همین رو، قیمت سیم و کابل در بازار لاله زار بسیار به‌صرفه بوده و محل مناسبی برای خرید سیم و کابل است.

تنوع زیاد

یکی دیگر از مزایای بازار لاله‌زار، تنوع زیاد محصولات و تنوع بالای سیم و کابل در آن است. شما در این بازار اختیار زیادی در انتخاب محصول مورد نظر خود داشته و می‌توانید انواع سیم و کابل را با انواع کیفیت و قیمت پیدا کنید.

کیفیت متنوع

شما می‌توانید انواع محصولات را انواع قیمت‌ها و کیفیت‌های متنوع و متفاوت پیدا کرده و اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید.

 معایب خرید سیم و کابل از لاله زار

عدم وجود گارانتی

بسیاری از محصولات موجود در این بازار فاقد گارانتی بوده و امکان مرجوع‌شدن ندارند. البته این موضوع تنها مختص به این بازار و یا مغازه‌ها و فروشگاه‌های ساکن در آن نبوده و شامل بیش‌تر فروشگاه‌های ارائه‌کننده سیم وو کابل در کشور نیز می‌شود اما با این حال، در این بازار هم می‌توانید برخی از فروشگاه‌ها را پیدا کنید که از محصول خود مطمئن بوده و محصول شما را (در کوتاه‌مدت) مرجوع می‌کنند.

تغییرات قیمت زیاد

از آنجا که بیش‌تر محصولات این بازار نرخ مصوب و تعیین‌شده نداشته و نرخ قیمتی آن‌ها مشخص نیست، تغییرات قیمت در این بازار زیاد بوده و باید کمی وقت گذاشته و فروشگاهی که قابل اعتماد بوده و سیم و کابل با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می‌کند را پیدا نمایید.

نتیجه‌گیری

یکی از بازارهای بزرگ کشور که بورس انواع لوازم الکتریکی، الکترونیکی، سیم و کابل و لوازم روشنایی است، بازار لاله زار تهران می‌باشد. این بازار بزرگ در حدفاصل بین میدان امام خمینی تا خیابان انقلاب اسلامی واقع شده و ساعت کاری معمول آن همه روزه، به‌جز روزهای تعطیل رسمی، از ساعت 8:30 صبح تا ساعت 20 الی 21 شب است. یکی از مهم‌ترین محصولات این بازار سیم و کابل است که برای خرید سیم و کابل از لاله زار باید نکاتی را بدانید تا بتوانید به یک خرید صحیح و به‌صرفه دست یابید.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی خرید سیم و کابل از لاله زار پرداخته و مزایا و معایب مربوط به آن را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

241 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط