کلید و پریز سیستما

کلید و پریز سیستما؛ محصولی خاص برای شما

334 بازدید معرفی و آموزش تجهیزات الکترونیک / تولید کنندگان و تامین کنندگان کلید و پریز

آیا تاکنون از کلید و پریز سیستما استفاده کرده‌اید؟ می‌دانید این محصولات فوق‌العاده چه ویژگی‌هایی دارند؟ کلیدها و پریزها از جمله مهم‌ترین و حیاتی‌ترین تجهیزات در هر ساختمانی به حساب می‌آیند که امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن ابزار جدید، این محصولات با تنوع بالایی به بازار عرضه می‌شوند.  در ادامه این راهنما ضمن آشنایی بیش‌تر با واژه ماژولار به معرفی برترین ویژگی‌های محصولات کلید و پریز سیستما نیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

کلید و پریز سیستما و خصوصیات منحصربه‌فرد آن

کلید و پریز سیستما

آشنایی با تعریف ماژولار در کلید و پریز

پیش از هر چیزی لازم است که نگاهی بر معنای واژه «ماژول» داشته باشیم. به طور معمول این واژه در ایران به اشتباه «پورت» معنی می‌شود، در صورتی که ماژول در کلیدها و پریزها به معنای ابعاد متفاوت این محصولات است. به عنوان مثال ابعاد کلیدهای یک ماژول در مقایسه با کلیدهای دو ماژول کوچک‌تر است. روی حالت تک ماژول تنها مکانیزم ‌های شبکه و تلفن نصب شده، در حالی که روی حالت دو ماژول امکان بهره‌گیری از مکانیزم‌های متعددی نظیر پورت‌های USB، VGA، HDMI، سوکت‌های برق فشاری و فیبر نوری نیز فراهم است.

در طراحی دکوراسیون ساختمان‌های مختلف، عناصر گوناگونی تأثیرگذار هستند که از جمله کوچک‌ترین اما پررنگ‌ترینِ آن‌ها می‌توان به کلید و پریز اشاره داشت. در گذشته این محصولات با طیف تنوع کم‌تری تولید و عرضه می‌شدند،

اما امروزه شاهد تنوع بالای کلیدها و پریزها هستیم و این به آن معناست که مشتریان می‌توانند از انواع مختلف این محصولات در طراحی‌های جذاب و متناسب با دکوراسیون منزل یا محل کار خود استفاده نمایند. کلید و پریز به عنوان یکی از پر اهمیت‌ترین لوازم الکتریکی ساختمان برای کنترل و قطع و وصل کردن و یا انتقال جریان الکتریکی به سیستم‌های برقی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلید و پریز سیستما یا ماژولار در حقیقت ابزاری بوده که می‌توان به کمک آن به مکانیزم‌های مختلفی دسترسی راحت داشت. از جمله ماژول‌های مذکور می‌توان به پریز برق، کلید پل، پریز تلفن، پریزهای آنتن و… اشاره داشت. با وجود این سیستم کارآمد دیگر نیازی به تعویض کلیه کلیدها و پریزها هنگام وقوع حادثه و یا خرابی وجود نخواهد داشت؛ چرا که می‌توان ماژول خراب را با یک ماژول سالم تعویض کرد. افزون بر این، با کمک این سیستم می‌توان به سیم‌کشی ساختمان نیز نظم و زیبایی بیش‌تری بخشید.

این نوع از کلیدها و پریزها در مدل‌های مختلفی طراحی، تولید و روانه بازار می‌شوند که از جمله مشهورترینِ آن‌ها می‌توان به کلید و پریز دو خانه M2، کلید و پریز سه خانه M3، کلید و پریز چهار خانه M4 و کلید و پریز هفت خانه M7 اشاره داشت. قابل ذکر است که واژه «خانه» در مدل‌های مختلفِ این محصول در معنای تعداد ماژول خواهد بود.

معرفی کلید و پریز سیستما

کلید و پریز سیستما

اصلی‌ترین ویژگی که می‌توان برای این محصول برشمرد، ساختار ترکیبی آن است. در حقیقت ساختار این محصول به گونه‌ای بوده که چند مدل کلید و پریز با یک دیگر ترکیب شده و به شکل یک کلید و پریز مجزا و یک تکه ارائه می‌شود. همان‌طور که گفته شد،

ماژولار بودن کلید و پریز سیستما به این معنا است که می‌توان از آن بر حسب نیاز در چند نوع ماژول و یا مکانیزم مختلف بهره‌گیری کرد. به عنوان مثال اگر نیاز دارید که در یک سالن به صورت همزمان پریز برق، پریز تلفن و همچنین آنتن تلویزیون موجود باشد، می‌توانید به جای شلوغ کردن فضا و استفاده از سه پریز مختلف، از یک کلید و پریز ماژولار سه بخشی استفاده نمائيد. به این ترتیب نه تنها کار شما راحت‌تر شده، بلکه فضای کم‌تری نیز اشغال شده است.

معرفی ویژگی‌های کلید و پریز سیستما

کلید و پریز سیستما

این محصولات ویژگی‌ها و خصوصیات منحصربه‌فردی دارند که با شناسایی آن‌ها می‌توان با اطمینان خاطر اقدام به خرید کرد. در ادامه با ویژگی‌های مذکور آشنا خواهیم شد:

امنیت بالا

این محصولات با استفاده از مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین متریال تهیه می‌شوند و ساختار آن‌ها بر حسب استانداردهای امنیتی بین‌المللی تهیه شده است؛ به همین خاطر امکان تطبیق‌پذیری با ولتاژهای مختلف را دارند. کلیدها و پریزهای سیستما در برابر  شوک الکتریکی و حرارت مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند و به همین خاطر احتمال وقوع آتش‌سوزی را به شدت پایین می‌آورند.

نصب و راه‌اندازی ساده

از دیگر مزیت‌ها و ویژگی‌های این محصول کم‌نظیر می‌توان به نصب و راه‌اندازی فوق‌العاده ساده آن اشاره داشت؛ به طوری که برای نصب و تعویض این محصولات نیاز به هیچ‌گونه ابزار یا دانش فنی تخصصی نبوده و کلیه کاربران می‌توانند بدون کمک کارشناسان برق اقدام به نصب و یا تعویض آن کنند.

انعطاف‌پذیری بالا و ظاهری زیبا

همان‌طور که گفته شد ساختار این کلید و پریزها ترکیبی بوده و به همین خاطر انعطاف‌پذیری بالایی در استفاده از سیستم‌های مختلف برقی از خود نشان می‌دهند. افزون بر این، طراحی این محصول نیز بسیار زیبا و مدرن بوده و می‌توان از انواع مختلف آن متناسب با دکوراسیون منزل یا محل کار بهره‌گیری کرد. ناگفته نماند که بهره‌گیری از این کلید و پریز به علت ماژولار بودن و داشتن ظاهری کوچک و فشرده موجب می‌شود که شما فضای محدود و کمی را به نصب آن اختصاص دهید.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توان برای کلید و پریز سیستما در نظر گرفت، صرفه اقتصادی بالای آن‌ها است. این محصولات از قابلیت تعویض قطعات آسان برخوردار بوده و به لطف این قابلیت در هزینه‌های نگهداری و تعمیرات تأثیر به سزایی خواهند داشت. در صورت خرابی هر یک از ماژول‌ها می‌توانید به راحتی اقدام به تعویض همان ماژول کرده و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

افزون بر این، قیمت تمام شده کلید و پریز سیستما نیز مقرون به صرفه است؛ چرا که کاربران می‌توانند به جای خرید سه یا چهار کلید و پریز مختلف تنها یک نوع کلید و پریز ماژولار تهیه کنند که همان قابلیت‌ها را ارائه داده و قیمت آن نیز مناسب‌تر است.

سخن پایانی

کلیدها و پریزها از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین تجهیزاتی هستند که در ساختمان‌های گوناگون با کاربری‌های تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به لطف پیشرفت تکنولوژی کلیدها و پریزهایی تحت عنوان «ماژولار» روی کار آمده که می‌توان با استفاده از آن‌ها با اشغال کم‌ترین فضا به صورت ترکیبی از چند مکانیزم بهره‌گیری کرد. کلید و پریز سیستما از نوع ماژولار بوده که در این راهنما به معرفی ویژگی‌های آن پرداختیم. آیا تجربه استفاده از کلید و پریز ماژولار را دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون کلید و پریز سیستما با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

334 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط