بهترین مارک سیم برق ساختمان

بهترین مارک سیم برق ساختمان؛ معرفی ویژگی‌ها و برندهای برتر

294 بازدید راهنمای خرید سیم و کابل / تولیدکنندگان سیم و کابل ایران / آموزش در صنعت برق

آیا بهترین مارک سیم برق ساختمان را می‌شناسید؟ به نظر شما بهترین سیم برق ساختمان چه خصوصیاتی دارد؟ سیم‌کشی برق ساختمان از جمله حیاتی‌ترین امور در برپایی و بهره‌برداری از ساختمان‌ها به حساب آمده که در تأمین و حفط امنیت ساختمان و ساکنین آن اهمیت بالایی دارد؛ لذا بهره‌گیری از برترین سیم‌های برق بسیار حائز اهمیت است. در ادامه این راهنما به معرفی ویژگی‌های برترین برندهای تولیدکننده سیم برق ساختمان خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ویژگی‌های بهترین مارک سیم برق ساختمان چیست؟

بهترین مارک سیم برق ساختمان

امکان انتقال و توزیع انرژي برق با انواع سیستم‌های انتقال قدرت و یا به واسطه کابل‌های زیر زمینی فراهم است. سیم و کابل‌های برق از جمله پرکاربردترین و اصلی‌ترین محصولاتی هستند که می‌توان به کمک آن‌ها این انرژي ارزشمند را از یک نقطه به نقطه دیگر انتقال داد.

سیم و کابل‌های برق می‌توانند به عنوان سیم‌کشی دائمی در ساختمان‌ها نصب شده، در زیر زمین دفن شده و یا این که در معرض دید قرار گرفته شوند. با شناخت ویژگی‌های یک سیم و کابل استاندارد می‌توان ضمن خرید بهترین محصول از بروز خطرات جانی و مالی ناشی از برق‌گرفتگی در اثر خرید و نصب سیم و کابل‌های بی‌کیفیت به طرز چشم‌گیری جلوگیری به عمل آورد.

خصوصیات بهترین مارک سیم برق ساختمان

سیم‌هایی که برای برق‌کشی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌بایست از یک سری ویژگی‌های خاص بهره‌مند باشند. در صورتی که اقدام به خرید بهترین مارک سیم برق ساختمان مجهز به مشخصات مذکور شود، می‌توان تا سال‌های طولانی بدون وجود هرگونه مشکلی از آن‌ها در ساختمان بهره‌گیری کرد. در ادامه با این خصوصیات آشنا خواهیم شد:

  • از جمله ویژگی‌هایی که بهترین مارک سیم برق ساختمان دارد می‌توان به محل قرارگیری هادی آن اشاره داشت؛ به این معنا که هادی درست در مرکز عایق تعبیه شده باشد.
  • سطوح سیم‌های برق استاندارد به هیچ عنوان نباید دارای برجستگی یا تورفتگی باشند و سطح صاف و یکنواخت آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.
  • بهترین هادی در ساختار مرغوب‌ترین سیم‌های برق مصرفی در سیم کشی ساختمان معمولاً از جنس مس هستند. البته سیم‌های دیگری با هادی‌های قلع و آلومینیوم نیز در بازار قابل خرید هستند، اما با این حال هادی مسی از تمامی موارد کیفیت بهتری دارد.
  • میزان عایق به کار رفته در ساختار بهترین سیم برق ساختمان بایستی به اندازه استاندارد باشد. در واقع، هر اندازه لایه عایق تعبیه شده برای این محصول ضخامت بیش‌تری داشته باشد، به همان نسبت احتمال بروز حوادث ناگوار کاهش پیدا خواهد کرد. توجه داشته باشید که در ضخامت عایق نباید زیاده‌روی شود و حدِ استاندارد مد نظر است؛ چرا که اگر عایق ضخیم‌تر از سیم داخلی باشد، سیم‌ها بایستی وزن سنگین و بیهوده‌ای را تحمل کنند.

معرفی ۱۰ مورد از بهترین مارک سیم برق ساختمان

بهترین مارک سیم برق ساختمان

برندهای متعددی در بازار در حال فعالیت در زمینه طراحی و تولید انواع سیم و کابل برق ساختمان هستند که هر یک از آن‌ها از یک سری مواد اولیه با درجات کیفیت متنوع بهره می‌برند. با خرید سیم و کابل برق استاندارد خیال شما آسوده خواهد شد؛ چرا که دیگر لازم نیست نگران بروز حوادث ناگوار و خسارات جبران‌ناپذیر ناشی از برق‌گرفتگی یا آتش‌سوزی باشید.

جالب است بدانید که بر حسب آمار رسمی ارائه شده، بیش از پنجاه درصد آتش‌سوزی‌هایی که در ساختمان‌ها رخ می‌دهد به علت انتقال غیر استاندارد برق و یا خرابی و بی‌کیفیت بودن سیم‌ها است. در نتیجه با خرید بهترین مارک سیم برق ساختمان می‌توان امنیت ساختمان‌ها را تضمین کرد. در ادامه برترین مارک‌های سیم برق ساختمان را که امکان خرید آن‌ها مستقیماً از وب سایت تکه کابل نیز فراهم است به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد:

۱. سیم و کابل البرز نیرو

صنایع سیم و کابل البرز نیرو از جمله شرکت‌های فعال در زمینه تولید سیم و کابل برق در ایران به حساب آمده که فعالیت خود را به صورت تخصصی در این حوزه از سال 1394 آغاز کرد. این شرکت معتبر به عنوان یکی از بهترین مارک‌های سیم برق ساختمان در حوزه تولید محصولات مسی اعم از سیم‌های افشان، ارت، سیم‌های نایلونی، مفتول، کابل‌های مفتول و افشان دو رشته‌ای، سه رشته‌ای و… فعالیت می‌کند.

۲. سیم و کابل اعتماد کابل البرز

صنایع تولیدی اعتماد کابل البرز فعالیت رسمی خود را در زمینه عرضه سیم و کابل‌های کاربردی در صنعت برق از سال 1392 شروع کرد. این شرکت ارائه‌دهنده انواع کابل‌های مفتولی، شیلددار، آلومینیومی، هوایی، سیم‌های افشان، مفتولی و… است.

۳. سیم و کابل رسا

این برندا یکی دیگر از برترین تولیدکنندگان در لیست بهترین مارک سیم برق ساختمان به حساب آمده که از سال 1390 تا به امروز با تکیه بر دانش فنی و در اختیار داشتن پرسنلی باتجربه سیم و کابل‌هایی با کیفیت مرغوب بر حسب استانداردهای جهانی طراحی و عرضه می‌کند.

۴. صنایع سیم و کابل بهنام

صنایع سیم و کابل بهنام از جمله شرکت‌های نوپا در عرصه تولید سیم و کابل برق به حساب آمده که توانسته است با طراحی، تولید و عرضه محصولاتی فوق‌العاده باکیفیت و کاربردی در صنعت برق خوش بدرخشد.

۵. سیم و کابل کیوان

یکی دیگر از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان سیم و کابل برق در ایران، مجموعه سیم و کابل کیوان بوده که با بهره‌گیری از تکنیک‌های به روز و استفاده از متریال با کیفیت محصولات پرکاربردی نظیر سیم لوستر، سیم خط‌دار، سیم‌های شیشه‌ای و… را ارائه می‌کند.

۶. سیم و کابل سینا

بهترین مارک سیم برق ساختمان

از جمله قدیمی‌ترین و خوش‌نام‌ترین گروه‌های تولیدی سیم و کابل، مجموعه سیم و کابل سینا بوده که کلیه محصولات خود را مطابق با استانداردهای به روز دنیا ارائه می‌کند. این شرکت عموماً در حوزه تولید و عرضه کابل‌های قدرت فشار ضعیف، فشار متوسط و فشار قوی، کابل‌های لاستیکی، کابل‌های مقاوم در برابر آتش و دیتا و سیگنال فعالیت می‌کند.

۷. سیم و کابل یاسین

این شرکت از جمله توزیع‌کنندگان معتبر انواع مختلف سیم‌ها و کابل‌های برق در ایران به حساب آمده که فعالیت خود را از سال 1390 شروع کرد. خریداران می‌توانند انواع سیم‌ها و کابل‌های افشان و مفتول، کابل‌های آلومینیومی، فرمان و زوجی و همچنین لوله‌های خرطومی گالوانیزه را از این فروشگاه تهیه نمایند.

۸. سیم و کابل رویان

مجموعه تخصصی رویان از سال 1389 تا به امروزه در حوزه تولید انواع کابل‌های کواکسیال، مخابراتی، شبکه، کابل برق و تجهیزات شبکه فعال بوده و با در اختیار داشتن مجوزها و گواهینامه‌های مختلف توانسته است رضایت آمار کثیری از مشتریان را جلب کند.

۹. سیم و کابل زر افشان

به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین برندهای تولیدکننده سیم و کابل، این شرکت انواع سیم‌های مفتولی، افشان، نیمه افشان، نایلون، ارت، کواکسیال و انواع کابل‌ها را ارائه می‌کند.

۱۰. سیم و کابل رزین هادی خراسان

مجموعه سیم و کابل رزین هادی خاسان از سال 1384 فعال بوده و عرضه‌کننده انواع سیم‌های خشک یا مفتولی، سیم‌های افشان و نیمه افشان با درجه کیفی استاندارد است.

سخن پایانی

بهترین مارک سیم برق ساختمان از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار بوده که در این راهنما به معرفی آن‌ها و همچنین 10 مورد از برترین برندهای ارائه‌دهنده چنین محصولاتی با درجه کیفی عالی پرداختیم. شما چه مارک دیگری می‌شناسید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را با ما و کاربران تکه کابل در میان بگذارید.

294 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط