قیمت کولر آبی دست دوم

فاکتورهای موثر بر قیمت کولر آبی دست دوم

183 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید چه عواملی بر قیمت کولر آبی دست دوم تأثیرگذار هستند؟ به نظر شما کولرهای آبی دست دوم بر اساس چه فاکتورهایی قیمت‌گذاری می‌شوند؟ در ادامه این راهنما ضمن آشنایی بیش‌تر با کولرهای آبی دست دوم به بررسی فاکتورهای تأثیرگذار بر این محصولات نیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بررسی عوامل موثر برق قیمت کولر آبی دست دوم

قیمت کولر آبی دست دوم

امروزه با توجه به گران شدن لوازم برقی سرمایشی و گرمایشی و رشد نرخ تورم، بیش‌ترِ افراد ترجیح می‌دهند که به سراغ خرید لوازم برقی دست دوم بروند. کولرهای آبی نیز از این قاعده خارج نبوده و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای مدل جدید به سراغ مدل‌های دست دوم و با کیفیت مطلوب بروند. کولر آبی دستگاهی برای سرمادهی محسوب شده که می‌توان از آن در مناطق گرم و خشک و محیط‌هایی که در فصل تابستان درصد رطوبت در آن‌ها به شدت پایین است، بهره برد.

دستگاه‌های مذکور در مقایسه با کولرهای گازی تفاوت‌های منحصربه‌فردی داشته و عمدتاً متقاضیان خاص خود را دارند. اما سوالی که این‌جا پیش می‌آید، این بوده که قیمت کولر آبی دست دوم چقدر است؟ طبیعتاً قیمت تعریف شده برای این محصولات در مقایسه با مدل‌های جدید مقرون به صرفه‌تر و مناسب‌تر است، اما با این حال نمی‌توان یک قیمت واحد برای تمامی کولرهای آبی دست دوم موجود در بازار تعیین کرد.

فاکتورهای گوناگونی می‌توانند بر قیمت‌گذاری دستگاه‌های مورد بحث تأثیرگذار باشند که در ادامه این راهنما به شرح و بررسی این عوامل خواهیم پرداخت:

اعتبار برند تولیدکننده دستگاه

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌تواند بر قیمت کولر آبی دست دوم تأثیرگذار باشد، اعتبار برند تولیدکننده دستگاه مورد نظر است. برخی از برندهای فعال در بازار در خطوط تولید کولر آبی از بهترین و درجه یک‌ترین متریال و قطعات بهره می‌برند؛ به همین دلیل درجه کیفی محصولات تولیدی آن‌ها بسیار بالا بوده و همین موضوع بر دوام و طول عمر بالاتر دستگاه نیز تأثیرگذار است. هر اندازه اعتبار برند تولیدکننده کولر آبی بیش‌تر باشد، به همان نسبت کیفیت و نهایتاً قیمت دستگاه بالاتر خواهد بود.

سلامت قطعات موجود در ساختار کولر

یکی دیگر از اصلی‌ترین عواملی که بر قیمت کولر آبی دست دوم تأثیرگذار بوده، کیفیت و سالم بودن قطعات موجود در کولر است. توجه داشته باشید که گاهاً ممکن است فروشنده کولری را با ادعا بر این که کاملاً سالم بوده با قیمت بسیار پایین‌تر از حد انتظار به شما عرضه کند؛ در این شرایط پیشنهاد ما این است که قبل از پرداخت هرگونه وجهی حتماً از سلامت قطعات کولر با یک بار تست کردن و روشن کردن آن اطمینان حاصل فرمائید.

فراموش نکنید که با خرید کولر دست دوم به همراه قطعاتی خراب ممکن است که در ابتدا هزینه کم‌تری برای خرید پرداخت کنید، اما پس از گذشت بازه زمانی کوتاه مدت مجبور به پرداخت هزینه بیش‌تر برای تعمیر قطعات آن خواهید بود!

مصرف انرژی کولر

از دیگر عواملی که می‌تواند بر قیمت کولر آبی دست دوم موثر باشد، مصرف انرژی دستگاه است. به طور کلی، کولرهای آبی موجود در بازار به همراه برچسبی حاوی اطلاعات مرتبط با مصرف انرژي بر روی بدنه خود به بازار عرضه می‌شوند. عموماً لیبل‌های مصرف انرژی بر روی بدنه و در کنار دهانه خروجی باد کولر تعبیه شده که مشخص‌کننده میزان مصرف انرژی از رده  A تا G خواهد بود. البته ممکن است که روی برخی از کولرها علائم A – B – C نیز درج شده باشد که به معنای کم مصرف بودن دستگاه مورد نظر است. به طور معمول دستگاه‌هایی که کم مصرف هستند قیمت بیش‌تری خواهند داشت؛ چرا که استفاده از آن‌ها سبب صرفه‌جویی در مصرف برق خواهد شد.

سال تولید کولر آبی

قیمت کولر آبی دست دوم

مورد بعدی که می‌تواند بر قیمت کولر آبی دست دوم موثر باشد، سال تولید دستگاه سرمایشی مورد نظر است. هر اندازه کولر مورد نظر شما قدیمی‌تر باشد، به همان نسبت دستگاه برای بازه زمانی طولانی‌‌تری کار کرده و طبیعتاً قطعات آن فرسوده‌تر است. بنابراین، پیشنهاد می‌شود که برای خرید یک کولر آبی سالم با قیمت مناسب حتماً از فروشنده در مورد سال تولید کولر سوال کنید.

کولرهای آبی قدیمی قیمت پایین‌تری دارند اما به همان نسبت کارکرد آن‌ها ضعیف‌تر بوده و احتمال خرابی و نیاز به تعمیر و تعویض قطعات در آن‌ها بالاتر است. در حقیقت با خرید یک کولر آبی دست دوم قدیمی نه تنها سود نکرده بلکه ضرر هم کرده‌اید! چرا که این نوع از کولرهای موجود در بازار عمدتاً دچار مشکلات متعددی نظیر نیم سوز شدن، عدم کار کردن دور کند یا تند، سوراخی کف، سوختگی پمپ، پوسیدگی بدنه و… خواهند شد.

فروشنده کولر

از دیگر عواملی که می‌تواند بر قیمت کولر آبی موثر باشد، فروشنده کولر است. فروشندگان متعددی در زمینه عرضه کولر آبی دست دوم فعالیت می‌کنند که ممکن است برخی از آن‌ها قیمت‌های متفاوتی برای این محصولات در نظر بگیرند. همان‌طور که گفته شد قیمت کولر آبی دست دوم می‌تواند بر حسب عوامل مختلفی تعیین شود؛ به همین خاطر توصیه می‌شود که پیش از پرداخت وجه از فروشنده در رابطه با ویژگی‌های کولر سوال کرده و از اعتبار فروشنده کولر دست دوم نیز اطمینان حاصل کنید.

مدت زمان گارانتی دستگاه مورد نظر

یکی دیگر از فاکتورهایی که می‌تواند بر قیمت این تجهیزات سرمایشی موثر باشد، مدت زمان باقی‌مانده از گارانتی کولر مورد نظر است. توجه داشته باشید که برخی از کولرهای آبی دست دوم به ویژه مدل‌های قدیمی که ارزان‌تر نیز هستند از مدت زمان گارانتی آن‌ها گذشته است؛ به همین دلیل در صورت خرابی قطعات مجبور به تعویض و تعمیر آن‌ها بدون استفاده از گارانتی خواهید بود. در نتیجه چنین کولرهایی که فاقد گارانتی بوده و اعتبار ضمانت آن‌ها تمام شده قیمت پایین‌تری خواهند داشت.

سخن پایانی

کولرهای آبی به عنوان پرطرفدارترین دستگاه‌های سرمایشی در کشور عزیز ما به حساب می‌آیند که توسط برندهای متعدد در قدرت و توان سرمادهی گوناگون ارائه می‌شوند. دستگاه‌های مذکور به صورت دست دوم نیز قابل خرید هستند.

قیمت کولر آبی دست دوم بر حسب موارد مختلفی تعیین شده که در این راهنما به شرح این موارد پرداختیم. شما چه فاکتورهای دیگری را می‌شناسید که بر بهای تمام شده کولرهای آبی دست دوم تأثیرگذار باشد؟ لطفاً نطرات و پیشنهادات خود را پیرامون ارزش خرید کولرهای آبی دست دوم با ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

183 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط