بازار شیرآلات و اتصالات در تهران

نگاهی بر بازار شیرآلات و اتصالات در تهران

87 بازدید راهنمای خرید / تولیدکنندگان تاسیسات ساختمان / آموزش در صنعت برق

آیا می‌دانید مهم‌ترین نکاتی که باید در بازار شیرآلات و اتصالات در تهران رعایت کنید چیست؟ با ویژگی‌های بهترین شیرآلات و اتصالات آشنایی دارید؟ برای شروع و خرید در این بازار در درجه اول لازم است بدانید که در حالت کلی شیرآلات به دو دسته واشردار و بدون واشر تقسیم‌بندی می‌شوند که هر یک از آن‌ها شامل مدل‌های مختلفی هستند. در ادامه این راهنما بیش‌تر در رابطه با این موضوع صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید درباره بازار شیرآلات و اتصالات در تهران بدانید!

بازار شیرآلات و اتصالات در تهران

معرفی شیر آلات و انواع آن

چنان‌چه قصد خرید محصول از بازار شیرآلات و اتصالات در تهران را داشته باشید، در درجه اول بهتر است که با این محصولات کمی بیش‌تر آشنا شوید تا بتوانید آن چه را که می‌خواهید راحت‌تر پیدا کرده و خریداری نمایید. امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژي متدهای طراحی جدیدی برای تولید شیرآلات ساختمانی متناسب با محل نصب و کارايي آن‌ها روی کار آمده است؛ از این رو بهتر است که پیش از خرید در بازار شیرآلات و اتصالات در تهران تحقیقات لازم را انجام داده و کلیه فاکتورهایی که منجر به یک خرید ایده‌آل می‌شود را در نظر داشته باشید.

علاوه بر این، فراموش نکنید که طول عمر این محصولات وابسته با عوامل مختلفی بوده و معمولاً بالاست؛ در نتیجه اگر محصول خریداری شده کیفیت بالایی نداشته یا این که در ساختار آن از مواد اولیه غیر استاندارد استفاده شده باشد، در مدت زمان کوتاهی پس از خرید با مشکلات مختلفی مواجه خواهید شد. در ادامه با انواع شیرآلات آشنا می‌شویم:

شیرآلات توپی

یکی از محصولات موجود در بازار شیرآلات و اتصالات در تهران، شیرآلات توپی بوده که عمدتاً در آشپزخانه و بر روی ظرف‌شویی قابل استفاده است. قابل ذکر بوده که این مدل از شیرآلات اولین نوع از شیرهای بدون واشر به حساب آمده که تنها به واسطه یک اهرم کار می‌کنند؛ به این صورت که اهرم به دور یک کلاهک توپی که در بالای بدنه اصلی شیر تعبیه شده می‌چرخد. از سوی دیگر اهرم یک توپ پلاستیکی یا فلزی درون بدنه شیر قرار گرفته را تحت کنترل خود در می‌آورد. به کمک همین اهرم شدت و دمای آن نیز قابل تنظیم خواهد بود.

اگر قصد خرید این محصولات از بازار شیرآلات و اتصالات در تهران را داشته باشید، باید در نظر بگیرید که شیرهای توپی با داشتن مکانیسم توپی همواره در معرض جریان آب قرار داشته و به همین دلیل به تدریج دچار خوردگی می‌شوند که این موضوع سبب دائم‌الچکه بودن شیرآلات مذکور می‌شود.

شیرآلات دیسکی

نوع دیگری از شیرآلات بوده که در دسته شیرآلات مدرن قرار می‌گیرد. شیرهای مذکور جزو دسته تک اهرمی‌ها بوده و اهرم آن‌ها روی یک بدنه استوانه‌ای به صورت عریض تعبیه شده است. شیرآلات دیسکی سبب ترکیب شدن آب و سرد و گرم در یک مخزن (کارتریج تعادل فشار) می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های این محصول وجود دو دیسک سرامیکی در انتهای مخزن مذکور بوده که برای کنترل فشار آب بالا و پایین می‌شود. دمای آب هم به واسطه چرخش اهرم به سمت چپ و راست تنظیم خواهد شد. شیرآلات مذکور از درجه کیفی بالایی برخوردار بوده و در مقایسه با سایر شیرآلات کم‌تر نیاز به تعمیر پیدا خواهند کرد. البته توجه داشته باشید که این محصولات در دسته شیرآلات گران قیمت قرار می‌گیرند.

شیرآلات کارتریجی

بازار شیرآلات و اتصالات در تهران

این محصولات در دسته دو اهرمی‌ها قرار می‌گیرند و ظاهر آن‌ها مشابه با شیرآلات فشاری دو اهرمی است؛ با این تفاوت که شیرآلات کارتریجی بدون واشر بوده در حالی که شیرآلات فشاری واشردار هستند.

شیرهای فشاری

این مدل از شیرآلات از گذشته تا به امروز در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیرهای فشاری در دسته شیرهای واشردار قرار گرفته و امروزه با تغییرات جدید در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. می‌توان گفت که این مدل از شیرآلات از جمله ارزان قیمت‌ترین شیرهای آب به حساب می‌آیند. از آن‌جایی که شیرهای مذکور به واسطه واشر کار می‌کنند، چکه کردن در آن‌ها عمدتاً پیش می‌آید. چرا که در معرض فشار معمولی قرار داشته و این موضوع سبب می‌شود که دائما دچار ساییدگی شوند و به تعویض واشر نیاز پیدا کنند.

شیرهای لمسی

آخرین مدلی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، شیرهای آب لمسی هستند که جدیدترین نوع در بازار شیرآلات به حساب می‌آیند. این مدل از شیرهای آب مجهز به سنسور حرکتی بوده و به لطف این سنسور می‌توان از آب به طور مستقیم، کارآمد و بهینه استفاده کرد. تنها کافی است که دست خود را بر روی سنسور حرکت داده تا آب جریان پیدا کند. می‌توان گفت این مدل از شیرآلات انتخابی مناسب برای آشپزخانه و حمام هستند.

از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توانیم برای این مدل از شیرآلات برشماریم، نحوه عملکرد استاندارد آن بوده که موجب کاهش آلودگی آب شده و در عین حال موجب سهولت در تنظیم دمای آب نیز می‌شود. اگر علاقمند به خرید شیرآلاتی هستید که عملکرد مدرنی داشته باشد، این محصول بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

مهم‌ترین نکات خرید در بازار شیرآلات و اتصالات در تهران

  • شناخت انواع شیرآلات: همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، شیرآلات دارای انواع گوناگونی بوده و لازم است که برای خرید متناسب با نیاز با انواع مختلف آن آشنا شوید.
  • توجه به نوع آبکاری و رنگ شیرآلات در میزان ماندگاری و جذابیت شیرها از اهمیت زیادی برخوردار است.
  • به روکار یا توکار بودن شیرآلات دقت داشته باشید.
  • به اعتبار برند سازنده شیرآلات در بازار شیرآلات و اتصالات در تهران توجه داشته باشید.
  • جنس بدنه شیرآلات اهمیت دارد؛ بهترین آلیاژ برای این محصولات آلیاژ برنج ترکیبی از 60 درصد مس با 40 درصد روی است.
  • ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش از دیگر موارد حائز اهمیت در فرآیند خرید این محصولات است.

سخن پایانی

شیرآلات دارای انواع مختلفی بوده که هر یک از مدل‌های آن دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصربه‌فردی هستند؛ از این رو شناخت انواع این محصولات در بازار شیرآلات و اتصالات در تهران برای تجربه خریدی هوشمندانه‌تر و بهتر الزامی است. شما چه اطلاعات دیگری پیرامون شیرآلات و اتصالات دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در مورد انواع شیرآلات با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل در قسمت ارسال دیدگاه به اشتراک بگذارید.

87 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط