راهنمای خرید دوربین مدار بسته

راهنمای خرید دوربین مدار بسته؛ مهم‌ترین نکات خرید

93 بازدید راهنمای خرید / معرفی و آموزش تجهیزات الکترونیک / تولیدکنندگان تاسیسات ساختمان / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید هنگام خرید دوربین مدار بسته به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟ دوربین مداربسته یکی از تجهیزات امنیتی محسوب شده که با نصب آن در هر مکانی می‌توان محل را تحت نظر قرار داد. این محصول از برندهای مختلف با کیفیت‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شود؛ در نتیجه گاهی اوقات انتخاب برای افراد مشکل است. به همین دلیل در ادامه راهنمای خرید دوربین مدار بسته را به شما عزیزان ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید دوربین مدار بسته

راهنمای خرید دوربین مدار بسته

اگر قصد خرید دوربین مدار بسته را داشته باشید، در ابتدا لازم است اطلاعاتی را پیرامون این تجهیز ایمنی کسب کنید تا بتوانید متناسب با نیاز، بودجه و مکانی که قرار است دوربین را در آن نصب کرده اقدام به خرید بهترین گزینه کنید. کسانی که قصد ایمن‌سازی محیطی را داشته باشند، همیشه بین این دو راهی می‌مانند که آیا دوربین مدار بسته بهتر است یا دزدگیر. برای پاسخ به این سوال باید در راهنمای خرید دوربین مدار بسته بدانید که دوربین مدار بسته به تنهایی نمی‌تواند از سرقت جلوگیری کند؛ در نتیجه پیشنهاد ما این است که از دوربین مداربسته و دزدگیر به صورت مکمل هم دیگر استفاده نمایید.

البته باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که انواع دوربین مدار بسته کارایی مخصوص به خود را دارند؛ به عنوان مثال گاهی اوقات برای اثبات جرم، بررسی شرایط خاص یا نحوه رفتار و کارکرد کارمندان و ارباب رجوع‌ها یا بررسی حرکات مشکوک نصب دوربین مدار بسته به تنهایی کافی است. در نتیجه اگر می‌خواهید به بهترین درجه از امنیت دست پیدا کنید، بهره‌گیری دوربین مدار بسته و دزدگیر به صورت همزمان می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل باشد.

راهنمای خرید دوربین مدار بسته؛ توجه به برند سازنده

یکی دیگر از نکاتی که انتظار می‌رود در زمان خرید این محصولات به آن توجه داشته باشید، برند سازنده دوربین مدار بسته است. برندهای بسیار زیادی در سراسر دنیا در زمینه تولید و عرضه تجهیزات امنیتی اعم از دوربین‌های مدار بسته در حال فعالیت هستند که ما در کشور ایران بایستی با توجه به آن چه در بازار ما وجود داشته اقدام به خرید کنیم. از جمله برترین برندهایی که در بازار ایران نیز به آن‌ها دسترسی داریم می‌توان به هایک ویژن، سونی، سامسونگ، داهوا، هایلوک و یونی ویو اشاره داشت.

توجه به قیمت دوربین مدار بسته

مورد بعدی که همواره یکی از بزرگ‌ترین و رایج‌ترین مواردی بوده که خریداران دوربین مدار بسته به دنبال اطلاع از آن هستند، قیمت دوربین مدار بسته است. در حقیقت می‌توان گفت که قیمت از جمله فاکتورهایی بوده که بیش‌ترین تأثیر را در خرید دارد. قیمت دوربین‌های مدار بسته می‌تواند بسته به عوامل مختلفی متغیر باشد. در حالت کلی پیشنهاد ما این است که با توجه به انتظاراتی که از یک دوربین مدار بسته دارید اقدام به خرید کنید؛ چرا که علاوه بر برند سازنده، قابلیت‌ها و امکاناتی که این محصولات ارائه می‌دهند نیز می‌تواند بر قیمت نهایی آن‌ها موثر باشد.

در نظر گرفتن فضای مناسب برای نصب دوربین بسته

راهنمای خرید دوربین مدار بسته

یکی دیگر از تأثیرگذارترین موارد که لازم است در راهنمای خرید دوربین مدار بسته به آن اشاره‌ای داشته باشیم، فضا و نقاطی بوده که قصد دارید دوربین را در آن نصب کنید:

  • در زمان نصب دوربین مداربسته بایستی ورودی‌ها و خروجی‌ها قابل تصویربرداری باشند؛ در حقیقت هیچ‌گونه نقطه کوری نباید وجود داشته باشد.
  • این محصولات برای کارکرد و ثبت و ضبط تصاویر به یک منبع انرژي هم‌چون برق نیازمند هستند؛ از این رو کلیه دوربین‌ها باید در مکانی نصب شوند که امکان دسترسی آن‌ها به برق وجود داشته باشد. البته ناگفته نماند که امکان خرید دوربین‌های مدار بسته بی سیم نیز فراهم بوده که با استفاده از باتری داخلی کار می‌کنند، اما باید بدانید که این دوربین‌ها در بازه زمانی کوتاه مدت شارژ خالی کرده و در نتیجه استانداردترین گزینه نیستند.
  • کابل کشی دوربین‌ها نیز بایستی به گونه‌ای انجام شود که نه زیبایی و نظم محیط را بر هم بزند و نه این که به راحتی قابل دسترس برای سارقین باشد.
  • پیشنهاد می‌شود برای کاهش هر چه بیش‌تر نقطه کور از یک کارشناس در زمان خرید و نصب این دوربین‌ها کمک بگیرید.

توجه به انواع دوربین مدار بسته

یکی دیگر از نکاتی که لازم بوده در راهنمای خرید دوربین مدار بسته به آن توجه داشته باشید، انواع این محصولات بر حسب شکل ظاهری و قابلیت‌های آن‌هاست. در حال کلی دوربین‌های مداربسته در انواع آنالوگ و دیجیتال قابل تولید هستند که در زیرمجموعه آن‌ها شاهد مدل‌های زیر هستیم:

دوربین مدار بسته دام

این نوع از دوربین‌های مدار بسته به حالت گنبدی طراحی و ساخته می‌شوند و قابلیت نصب در زیر سقف دارند. به طور معمول دوربین‌های مذکور در مکان‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و زاویه دید 90 درجه دارند؛ به همین خاطر برای نصب در گوشه دیوار نیز به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل شده‌اند.

دوربین مدار بسته بولت

دوربین‌های بولت نوع دیگری از انواع دوربین‌های مدار بسته بوده که در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند؛ از این جهت برای نصب در مکان‌های خارجی و غیر مسقف گزینه‌ای مناسب هستند.

دوربین مدار بسته اسپید دام

این مدل از محصولات از دیگر دوربین‌هایی بوده که بایستی در راهنمای خرید دوربین مدار بسته به آن اشاره‌ای داشته باشیم. دوربین مذکور مجهز به قابلیت گردش در جهات مختلف بوده و در اکثر مواقع قادر به زوم کردن در تمام زوایا است؛ به همین خاطر این دوربین در بازار تحت عنوان دوربین گردان نیز شناخته می‌شود. توجه داشته باشید که دوربین اسپید دام برای کارکرد صحیح به یک اپراتور برای مانیتور و تنظیم نیاز خواهد داشت؛ در غیر این صورت می‌توان دوربین را به گونه‌ای تنظیم کرد که تنها در ساعات مشخصی چرخش داشته باشد.

دوربین فیش آي

یکی دیگر از دوربین‎‌های قابل معرفی در راهنمای خرید دوربین مدار بسته بوده که دارای قابلیت دید 360 است. این دوربین ساختاری فلت داشته و می‌توان آن را در ارتفاع حداقل 3 متر نصب نمود.

سخن پایانی

با در نظر گرفتن راهنمای خرید دوربین مدار بسته و مواردی که گفته شد، می‌توانید بهترین دوربین مدار بسته را خریداری کنید. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون راهنمای خرید دوربین مدار بسته با ما در قسمت ارسال دیدگاه در میان بگذارید.

93 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط