قیمت سرکابل

قیمت سرکابل؛ مهم‌ترین عامل در خرید سرکابل مناسب

100 بازدید آموزش در صنعت برق

سرکابل باعث اتصال کابل به ترانس برق و سایر تجهیزات الکتریکی شده و باعث کنترل میدان و عدم اجازه برای ورود هوا به سیستم و کابل‌های برق می‌شود. همان‌طور که معین است، یکی از موثرترین عوامل در خرید سرکابل، قیمت سرکابل است که اهمیت ویژه‌ای در کیفیت و خرید این قطعه و وسیله کاربردی دارد. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی قیمت سرکابل پرداخته و عوامل موثر بر آن را بیان کنیم.

عوامل موثر بر قیمت سرکابل

قیمت سرکابل

همان‌طور که گفته شد، یکی از مهم‌ترین و موثرترین مولفه‌ها در خرید سرکابل، قیمت سرکابل است. در حالت کلی، قیمت و نرخ فروش سرکابل با توجه به عوامل و پارامترهای مختلفی تغییر کرده و تعیین می‌شود. از جمله مهم‌ترین این عوامل می‌توان به مواردی همچون نوع سرکابل، سایز کابل، جنس سرکابل و کیفیت آن اشاره کرد. از آنجا که هر کدام از این موارد دارای اهمیت زیادی در تعیین قیمت مناسب سرکابل بوده و سرکابل وسیله‌ای حیاتی در سیستم انتقال برق است، در قسمت پایین به بررسی هر کدام از عوامل بالا پرداخته و ویژگی‌ها و تاثیر هر کدام از عوامل بر قیمت سر کابل‌ها را بیان می‌کنیم.

نوع سرکابل

از آنجا که سرکابل دارای کاربرد بسیار زیادی بوده و نیاز است تا در شرایط جوی مختلف مورد استفاده قرار گیرد، سرکابل‌ها در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. این انواع سرکابل‌ها هر کدام دارای کاربردی خاص و ویژه بوده و تاثیر زیادی بر روی قیمت این قطعه حیاتی در سیستم انتقال برق شبکه می‌گذارند. از جمله مهم‌ترین انواع سرکابل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرکابل حرارتی: این نوع سرکابل از طریق گرما به کابل متصل شده و اتصال امن و ایمنی را پدید می‌آورد.
  • سرکابل سرد: این نوع سرکابل بدون نیاز به حرارت به کابل متصل شده و اتصال با دوام و قدرتمندی را ایجاد می‌کند.
  • سرکابل فشاری: این نوع سرکابل با فشار به کابل مورد نظر متصل گردیده و باعث ایجاد امکان اتصال کابل به سایر تجهیزات الکتریکی و برقی می‌شود.
  • سرکابل پلاگین: یکی دیگر از انواع سرکابل است که با اتصال مکانیکی به کابل متصل شده و کاربرد نسبتا زیادی دارد.
  • سرکابل کانکس: این نوع سرکابل از یک محفظه پلاستیکی و یا فلزی تشکیل شده است که کابل در درون آن قرار گرفته و باعث محافظت از اتصال ایجاد شده می‌شود.

به طور کلی می‌توان گفت، سرکابل‌های فشاری، سرکابل‌های پلاگین و سرکابل کانکس گران‌تر از سرکابل‌های حرارتی و سرکابل‌های سرد بود که این امر هم به دلیل آن است که سرکابل های فشاری و پلاگین اتصال محکم و بسیار ایمنی را ایجاد کرده و برای کاربردهای تخصصی با درصد خطا پایین، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سایز و اندازه سرکابل

مدل های مختلف سرکابل

همان‌طور که واضح است، قیمت قطعه کاربردی سرکابل رابطه مستقیمی با سایز و اندزه سرکابل داشته و همراه با افزایش اندازه سرکابل، قیمت آن هم افزایش پیدا می‌کند. این افزایش قیمت به دلیل آن است که سرکابل‌هایی با سایز بزرگتر و بالاتر از مواد بیشتری برای ساخته‌شدن بهره برده و همچنین هزینه تولید آن‌ها هم در مقایسه با سرکابل‌های کوچک، بیشتر است.

جنس سرکابل

جنس سرکابل تاثیر بسیار زیادی بر قیمت آن  گذاشته و با تغییر جنس، قیمت نیز تغییر می‌کند. به طور کلی، سرکابل‌های فلزی گران‌تر از سرکابل‌های پلاستیکی بوده و از مقاومت بالاتر و بیشتری برخوردار هستند. این امر هم به دلیل آن است که سرکابل‌های فلزی به لحاظ ساختاری مقاوم‌تر بوده و عمر کاری بیشتری نسبت به سرکابل‌های پلاستیکی در شرایط محیطی و جوی یکسان دارند.

کیفیت سرکابل

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت در سرکابل‌ها، کیفیت سرکابل است. هر چه کیفیت ساخت سرکابل بیشتر و بالاتر باشد، قیمت آن بیشتر بوده و گران‌تر است. از آنجا که کیفیت بالاتر سرکابل باعث افزایش دقت و طول عمر آن می‌شود، قیمت هم بالاتر رفته و باعث می‌شود تا این قطعه کاربردی با فیمتی گران‌تر به بازار عرضه شود. البته دقت کنید که در موضوع کیفیت، برند و شرکت سازنده سرکابل هم بسیار تاثیرگذار بوده و برند و شرکت سازنده می‌تواند نمایانگر کیفیت ساخت سرکابل مدنظر باشد.

در حالت کلی، موارد ذکر شده در قسمت بالا مهم‌ترین و اصلی‌ترین موارد در زمینه تعیین قیمت و خرید سرکابل مناسب بوده و می‌توانند تاثیر بسیار زیادی بر قیمت سرکابل مربوطه بگذارند اما به طور کلی، سعی کنید برای تجربه خرید سرکابل مناسب ابتدا نوع و کیفیت سرکابل مناسب را در نظر گرفته و سپس با استفاده از مقایسه برندها و قیمت‌های مختلف سرکابل، اقدام به خرید سرکابل مورد نظر خود نمایید (برای استعلام، مقایسه و خرید سرکابل می‌توانید به سایت تکه کابل مراجعه نموده و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایید).

نتیجه‌گیری

یکی از پرکاربردترین قطعات موجود در شبکه برق، سرکابل است. سرکابل منجر به اتصال صحیح کابل به ترانس برق و سایر تجهیزات الکتریکی شده و باعث کنترل میدان و عدم اجازه برای ورود هوا به سیستم و کابل‌های برق می‌شود. یکی از موثرترین عوامل در خرید سرکابل، قیمت سرکابل است. ، قیمت و نرخ فروش سرکابل با توجه به عوامل و پارامترهای مختلفی تعیین می‌شود که از جمله مهم‌ترین این عوامل می‌توان به نوع سرکابل، سایز کابل، جنس سرکابل و کیفیت آن اشاره کرد.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی قیمت سرکابل پرداخته و عوامل موثر بر آن را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌ کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

100 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط