چراغ قوه شارژی

چراغ قوه شارژی؛ منبع روشنایی قابل‌حمل و مقرون به صرفه

50 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق

یکی از پرکاربردترین انواع چراغ قوه، چراغ قوه شارژی است. این نوع چراغ قوه وسیله‌ای است که از انرژی الکتریکی برای تولید نور استفاده کرده و به دلیل قابلیت شارژ مجدد و ماندگاری بالای باتری، گزینه‌ای مناسب برای استفاده در هر خانه، محل کار و فعالیت‌های بیرون از خانه است. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی چراغ قوه شارژی پرداخته و انواع آن را بیان کنیم.

چراغ قوه شارژی چیست؟

چراغ قوه‌های شارژی

همان‌طور که گفته شد، یکی از پرکاربردترین انواع چراغ قوه، چراغ قوه شارژی است که از انرژی الکتریکی برای تولید نور استفاده کرده و به دلیل قابلیت شارژ مجدد و ماندگاری بالای باتری، به این نام شهرت پیدا کرده است. چراغ قوه‌های شارژی ابزاری ضروری برای هر خانه، محل کار و فعالیت‌های بیرون از خانه هستند. این چراغ قوه‌ها می‌توانند در مواقع اضطراری مانند قطعی برق و یا تاریکی شب، به عنوان منبع نور مورد استفاده قرار گرفته و کاربرد داشته باشند.

نحوه عملکرد چراغ قوه‌های شارژی بدین شکل است که برای تامین انرژی از یک باتری داخلی استفاده کرده و این باتری می‌تواند از طریق برق شهری، برق خودرو و یا انرژی خورشیدی شارژ شود. این باطری به واسطه یک کلید، به مجموعه‌ای از ال ای دی‌ها و لامپ‌ها متصل است. با وصل شدن جریان توسط کلید، جریان میان باطری و مجموعه لامپ‌ها برقرار شده و چراغ قوه روشن می‌شود. برخی از چراغ قوه‌های شارژی به حالات مانند حالت چشمک‌زن نیز مجهز بوده و یا امکان تغییر میزان نوردهی را دارا هستند.

جالب است بدانید چراغ قوه‌های شارژی در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند و هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. از جمله مهم‌ترین انواع چراغ قوه‌های شارژی می‌توان به چراغ قوه دستی، چراغ قوه ضد آب، چراغ قوه پیشانی، چراغ قوه قابل شارژ با USB و چراغ قوه اضطراری اشاره کرد.

انواع چراغ قوه‌های شارژی

چراغ قوه‌های شارژی دستی

همان‌طور که گفته شد، چراغ قوه‌های شارژی در انواع مختلفی طراحی، تولید و به بازار عرضه شده‌اند. یکی از پرکاربردترین انواع چراغ قوه‌های شارژی، چراغ قوه شارژی دستی است. چراغ قوه‌های شارژی دستی کوچک و قابل‌حمل بوده و برای استفاده در داخل و بیرون از خانه مناسب هستند. چراغ قوه‌های شارژی پیشانی دیگر نوع چراغ قوه‌های شارژی هستند که بر روی سر قرار گرفته و می‌توانند نور را به طور یکنواخت در محیط پخش کنند. این نوع چراغ قوه‌ها برای استفاده در فعالیت‌های بیرون از خانه مانند کمپینگ و کوهنوردی مناسب بوده و کاربرد دارند.

چراغ قوه‌های شارژی ضد آب یکی از مقاوم‌ترین و محکم‌ترین انواع چراغ قوه‌های شارژی هستند که می‌توانند در برابر آب، رطوبت، گرد و غبار و سایر عوامل خارجی مقاوم بوده و عمر کاری زیادی داشته باشند. همان‌طور که از نام چراغ قوه‌های شارژی قابل شارژ با USB مشخص است، این نوع چراغ قوه‌ها می‌توانند از طریق پورت USB شارژ شده و دیگر نیازی به تعویض باطری ندارند. آخرین نوع انواع چراغ قوه شارژی، چراغ قوه اضطراری شارژی است که دارای یک باتری داخلی بوده و در صورت قطع برق می‌تواند برای مدتی روشن مانده و کاربرد زیادی در موارد حساس و ضروری و قطعی برق دارد.

با توجه به کاربرد زیاد و وجود انواع چراغ قوه‌های شارژی در بازار، شاید خرید چراغ قوه شارژی کاری ساده و آسان به نظر آمده و نیاز به توجه به مورد و یا موارد خاصی نداشته باشد اما واقعیت این است که بی‌توجهی به موارد زیر می‌تواند باعث تجربه اسراف و خریدی بیهوده شده و شما سودی از این خرید نبرید. در حالت کلی، برای انتخاب و خرید چراغ‌قوه شارژی مناسب، باید به مشخصاتی مانند نوع چراغ قوه، توان نوردهی، برد نور، نوع باتری و زمان شارژ توجه نموده و این موارد را در اولویت قرار دهید.

۱. نوع چراغ قوه

نوع چراغ قوه یکی از مواردی است که اهمیت زیادی داشته و باید بر اساس نیاز خود آن را انتخاب کنید. اگر به دنبال چراغ قوه‌ای برای استفاده در داخل خانه هستید، چراغ قوه دستی گزینه مناسبی بوده و اگر به دنبال چراغ قوه‌ای برای استفاده در فعالیت‌های بیرون از خانه هستید، چراغ قوه پشانی گزینه بهتری محسوب می‌شود. در صورتی که قصد استفاده از چراغ قوه‌های شارژی در شرایط سخت محیطی مانند معادن دارید، از چراغ قوه ضد آب استفاده کنید.

۲. توان نوردهی

اگر به دنبال چراغ قوه‌ای برای استفاده در فضای باز هستید، چراغ قوه‌ای با توان نوردهی بالا انتخاب کنید.

۳. برد نور

برد نور چراغ قوه دیگر عامل موثر در خرید این نوع چراغ قوه است. اگر به دنبال چراغ قوه‌ای برای استفاده در فضاهای باز با فواصل طولانی هستید، چراغ قوه‌ای با برد نور بالا انتخاب کنید.

۴. نوع باتری

یکی از مهم‌ترین موارد که باید به آن توجه ویژه کرد، نوع باتری چراغ قوه است. چراغ قوه‌هایی با باتری لیتیومی ماندگاری بیشتری داشته و می‌توانند کمک‌کننده باشند.

۵. زمان شارژ

زمان شارژ چراغ قوه شارژی اهمیت زیادی داشته و در مواردی که نیاز به استفاده از چراغ قوه‌ای با کاربری متنوع و فراوان باشد، باید از چراغ قوه‌ای با سرعت شارژ بالا بهره برد. اگر به دنبال چراغ قوه‌ای هستید که سریع شارژ شود، چراغ قوه‌ای با زمان شارژ کوتاه انتخاب کنید.

نتیجه‌گیری

یکی از وسایلی که کاربرد زیادی در خانه، محل کار و فعالیت‌های بیرون از خانه دارد، چراغ قوه است. چراغ قوه طیف وسیعی از کاربرد داشته و انواع مختلف و متفاوتی دارد. یکی از پرکاربردترین انواع چراغ قوه‌ها، چراغ قوه شارژی است. چراغ قوه‌های شارژی خود نیز به چندین دسته تقسیم می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به چراغ قوه دستی، چراغ قوه ضد آب، چراغ قوه پیشانی، چراغ قوه قابل شارژ با USB و چراغ قوه اضطراری را نام برد.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی چراغ قوه شارژی پرداخته و انواع آن را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌ کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

50 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط