باتری ایرپاد

باتری ایرپاد؛ دلایل و نشانه‌های خرابی

58 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید طول عمر باتری ایرپاد چقدر است؟ به نظر شما چه دلایلی موجب خرابی این باتری می‌شوند؟ نشانه‌های خرابی باتری ایر پاد چیست؟‌ یکی از بدترین اتفاقات ممکن خراب شدن باتری ایر پاد و قطع و وصل شدن صداست؛ لذا در این راهنما قصد داریم به دلایل و نشانه‌های خرابی این قطعه بپردازیم تا بتوانیم از خراب شدن آن جلوگیری به عمل آوریم. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید درباره خرابی باتری ایرپاد بدانید!

باتری ایرپاد

پیش از این که به بررسی دلایل خرابی باتری‌های ایرپاد بپردازیم، در ابتدا باید بدانیم که باتری مذکور دقیقاً چیست. این محصولات باتری‌های لیتیوم یونی بسیار سبک، کاربردی و قابل استفاده برای دستگاه‌های قابل حملی نظیر ایرپاد بوده که هم‌چون تمام باتری‌ها دارای عمر مفید محدودی هستند. ظرفیت این باتری‌ها در اثر گذراندن دوره‌های شارژر و دشارژ کاهش پیدا خواهد کرد.

دلایل خرابی باتری ایرپاد

اکنون که با چیستی باتری‌های ایرپاد آشنا شدیم، در این بخش می‌خواهیم به دلایلی که منجر به خراب شدن این قطعه شده بپردازیم. در حالت کلی، 4 دلیل برای خرابی باتری‌های ایرپاد وجود داشته که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

شارژ شدن بیش از حد

چنان‌چه ایرپاد برای مدت طولانی به شارژر متصل باشد، بعد از شارژ کامل فشاری غیر ضروری به باتری اعمال شده و همین موضوع موجب کاهش عمر مفید و عملکرد باتری می‌شود؛ به عنوان مثال بسیاری از افراد عادت دارند شب‌ها پیش از خواب ایرپاد خود را به شارژ متصل کرده و صبح آن را جدا کنند که این کار تأثیر مخربی بر روی سلامت باتری ایرپاد دارد.

قرارگیری در معرض دمای شدید

چنان‌چه ایرپاد در محیط‌هایی که دمای هوا در آن‌ها بیش از اندازه سرد یا گرم باشد قرار بگیرد، احتمال خراب شدن باتری آن افزایش پیدا خواهد کرد. توصیه می‌شود ایرپاد خود را در یک محدودة دمایی مناسب نگهداری کرده و از آن استفاده کنید تا آسیبی به این محصول کاربردی وارد نشود.

آسیب فیزیکی

از دیگر عواملی که می‌تواند باعث خراب شدن باتری ایر پاد شما بشود این است که به زمین بیفتد و یا این که به طور عمدی به آن ضربه‌ای وارد کنید. در چنین حالتی باتری یا اجزای داخلی ایرپاد آسیب دیده و در نهایت باتری خراب شده و دیگر کار نخواهد کرد. توصیه می‌شود از باتری ایر پاد خود در زمان استفاده مراقبت کنید و اگر قصدِ استفاده از ایرپاد را ندارید، آن را در کیس شارژ قرار داده تا احتمال آسیب فیزیکی به آن کاهش پیدا کند.

کهنه شدن باتری

تمامی باتری‌ها از جمله باتری ایرپاد با گذشت زمان به صورت طبیعی فرسوده و کهنه می‌شوند. زمانی که عمرِ استفاده از باتری زیاد شود، ظرفیت نگهداری شارژِ آن کاهش پیدا خواهد کرد که این موضوع بر استفادة کوتاه‌تر و شارژ مکرر تأثیرگذار خواهد بود.

نشانه‌های خرابی باتری ایرپاد

باتری ایرپاد

پس از آشنایی با دلایلی که می‌توانند موجب خراب شدن باتری ایر پاد شوند، در ادامه به نشانه‌هایی که ایرپاد در زمان خرابی باتری از خود نشان می‌دهد خواهیم پرداخت:

کاهش عمر مفید باتری

از جمله اصلی‌ترین نشانه‌های خراب شدن باتری در ایرپاد، کاهش عمر مفید باتری است. اگر متوجه شدید که ایرپاد دیگر مثل سابق شارژ نمی‌شود، به احتمال زیاد قدرت باتری و عمر آن کاهش پیدا کرده است.

وجود مشکل در فرایند شارژ شدن

از دیگر عواملی که نشان‌دهندة خراب شدن باتری در ایرپاد بوده، مشکلات مرتبط با شارژ هم‌چون سرعت پایین شارژ و یا عدم شارژ شدنِ آن است. اگر در زمان شارژ شدن ایرپاد به طور مداوم با مشکل مواجه می‌شوید، پیشنهاد می‌شود که باتری ایرپاد را تعویض نمایید.

تخلیة سریع شارژ

ممکن است که یکی از ایرپادها شارژ خود را نسبت به دیگری بسیار سریع‌تری تمام کند. در نظر داشته باشید که باتری هر دو ایرپاد از یک مدل و جنس تولید شده‌اند؛ در نتیجه این عدم تعادل در تخلیه شارژ می‌تواند نشانه‌ای از خرابی باتری در ایرپاد باشد.

بروز مشکل در زمان اتصال به گوشی

چنان‌چه ایرپاد به صورت یکنواخت و متناوب به گوشی اتصال پیدا نکرد و در صورت متصل شدن، اتصال به صورت ناگهانی قطع شد یا این که کیفیت صدا ضعیف و بد بود، به احتمال زیاد باتری دچار مشکل شده و بایستی که تعویض شود.

افزایش طول عمر باتری ایرپاد

برای این که بتوان طول عمر باتری را افزایش داده و از خراب شدنِ زودهنگام آن جلوگیری کرد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که موارد زیر را رعایت نمایید:

شارژ کردن اصولی

با جدا نمودن ایرپاد از شارژر پس از این که کاملاً شارژ شد، می‌توانید از خرابی ایرپاد جلوگیری کنید. بهتر است ایرپادهای خود را در مکانی با دمای مناسب شارژ نمایید.

نگهداری ایرپاد در شرایط مطلوب

اگر از ایرپاد خود استفاده نمی‌کنید، بهتر است که آن را در کیس قرار داده و در جایی خشک و خنک و به دور از نور مستقیم خورشید و رطوبت زیاد نگهداری کنید.

تمیز کردن منظم

هدفون‌ها و همچنین کیف شارژ را به آرامی تمیز کرده و از پاک شدن هرگونه زباله و کثیفی که ممکن بوده در طول زمان جمع شده باشد، اطمینان حاصل کنید.

آپدیت سیستم عامل

از دیگر اموری که توصیه می‌شود برای افزایش طول عمر باتری ایرپاد انجام دهید، به روز رسانی سیستم عامل است. به طور معمول شرکت‌های تولیدکننده‌ای نظیر اپل به منظور بهبود عملکرد ایرپاد به صورت منظم به‌روزرسانی‌هایی را منتشر می‌کنند. توصیه می‌شود در زمان انتشار به‌روزرسانی جدید حتماً سیستم عامل خود را به جدیدترین نسخه آپدیت کنید تا طول عمر باتری افزایش پیدا کند.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با چیستی باتری ایرپاد، به بررسی دلایل و همچنین نشانه‌های خرابی این وسیله کاربردی پرداختیم و دانستیم که عواملی نظیر شارژ شدن بیش از حد، قرار گرفتن ایرپاد در معرض دمای شدید، آسیب فیزیکی و کهنه شدن باتری می‌توانند علل خرابی این باتری باشند. همچنین متوجه شدیم که کاهش عمر مفید باتری، وجود مشکل در شارژ شدن، تخلیه سریع شارژ و مشکل در اتصال به گوشی از جمله نشانه‌های وجود ایراد در باتری ایر پاد است. به نظر شما چه دلایل دیگری می‌توانند موجب خرابی این باتری شوند؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون باتری‌های ایر پاد در قسمت ارسال دیدگاه برای ما بنویسید.

58 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط