باتری اوربیتال

باتری اوربیتال؛ چیستی، ویژگی و انواع

71 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید باتری اوربیتال چیست و انواع مختلف آن کدام است؟‌ باتری‌ها از جمله اصلی‌ترین اجزای تشکیل‌دهندة خودروهای الکتریکی و هیبریدی به حساب می‌آیند که در عملکرد و قابلیت‌های آن‌ها تأثیر به سزایی دارند. همان‌طور که می‌دانید باتری‌ها انواع مختلفی دارند که ما در این راهنما بر روی باتری‌های اوربیتال پریمیوم و وان سیلور تمرکز داریم. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد باتری‌های اوربیتال با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید دربارة انواع باتری اوربیتال بدانید!

باتری اوربیتال

باتری‌های اوربیتال در انواع مختلف پریمیوم و وان سیلور به بازار عرضه شده و ویژگی‌هایی نظیر عمر مفید طولانی و عملکرد بالا در خودروهای هیبریدی و الکتریکی دارند. باتری‌های مذکور از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای به منظور ذخیره و تأمین انرژی برای اتومبیل‌ها استفاده می‌کنند. آن چه که اهمیت دارد به عنوان خریدار بدانید، این است که بین باتری‌های مذکور تفاوت‌های قابل توجه‌ای وجود دارد که در ادامه قصد داریم به بررسی آن‌ها بپردازیم.

عملکرد و فناوری باتری اوربیتال: وان سیلور

این دستة از باتری‌های اوربیتال از تکنولوژی به‌روز بهره برده و به همین خاطر امکان ذخیره انرژی بیش‌تری دارند. باتری‌های مذکور قابلیت شارژ سریع را داشته و قادر به ارائه بهترین عملکرد در دماهای مختلف هستند. ناگفته نماند که عمر مفید طولانی این باتری‌ها از جمله ویژگی‌های مثبت این محصولات به حساب می‌آید.

عملکرد و فناوری باتری اوربیتال: پریمیوم

باتری‌های پریمیوم از تکنولوژی پیشرفته‌ای بهره‌مند هستند که با تکیه بر آن عملکرد عالی و قابلیت اطمینان بالایی دارند. باتری‌های اوربیتال پریمیوم از قابلیت شارژ سریع برخوردار بوده و طول عمر آن‌ها نیز زیاد است. افزون بر این، باتری‌های مذکور در دماهای مختلف قابلیت عملکرد دارند.

شباهت و تفاوت باتری اوربیتال پریمیوم و وان سیلور

قابلیت شارژ سریع

هر دو مدل باتری مذکور از قابلیت شارژ سریع بهره‌مند هستند. به لطف این ویژگی، کاربران می‌توانند خودروهای خود را با سرعت بالا شارژ کرده و به تبع زمان لازم برای شارژ شدن به طرز قابل توجه‌ای کاهش پیدا خواهد کرد.

طول عمر

هر دو باتری پریمیوم و وان سیلور طول عمر بالایی دارند؛ به لطف این ویژگی کاربران می‌توانند از باتری خودرو برای مدت طولانی‌تری استفاده کرده و نیاز به تعویض زودهنگام کاهش پیدا کند.

عملکرد در دماهای مختلف

هر دو باتری مذکور می‌توانند در دماهای مختلف عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهند. به کمک این ویژگی کاربران قادر هستند از این محصولات در شرایط آب و هوایی مختلف بهره ببرند.

قابلیت ذخیره‌سازی انرژی

باتری اوربیتال پریمیوم و وان سیلور در قابلیت ذخیره‌سازی انرژی با محدودیت‌هایی بسته به مدل باتری روبه‌رو هستند که این ویژگی از جمله نقاط ضعف محصولات مذکور به حساب می‌آید و می‌تواند بر کاهش قدرت و طول عمر باتری‌ها در برخی شرایط تأثیر منفی داشته باشد.

قابلیت اطمینان و پایداری

هر دو باتری مذکور از لحاظ قابلیت اطمینان و پایداری نیز محدودیت‌هایی دارند که بر کاهش عملکرد و ایجاد نوسنات در انتقال انرژی موثر است.

عملکرد در شرایط مختلف

همان‌طور که گفته شد امکان استفاده از هر دو نوع باتری در شرایط آب و هوایی مختلف فراهم است، اما با این حال باتری‌های اوربیتال وان سیلور نسبت به مدل پریمیوم در دماهای بسیار سرد کارایی کم‌تری از خود نشان می‌دهد.

عمر مفید

در بخش‌های قبلی ذکر شد که این محصولات عمر مفید طولانی دارند، اما امکان دارد که در شرایط مختلف با یکدیگر کمی تفاوت داشته باشند؛ به عنوان مثال باتری‌های اوربیتال مدل پریمیوم نسبت به وان سیلور در شرایط استفاده متناوب عمر مفید طولانی‌تری خواهند داشت.

هزینه و قیمت

این دو محصول از نظر قیمت و هزینه نیز با یکدیگر در تضاد هستند. به طور معمول هزینة خرید و تعویض باتری‌های پریمیوم در مقایسه با باتری‌های اوربیتال وان سیلور بیش‌تر است.

ویژگی‌های باتری اوربیتال

باتری اوربیتال

باتری‌های اوربیتال از نظر ویژگی‌های ساختاری و کیفیت در رتبة اول باتری‌های خودروی تولید شده در کشور ما قرار می‌گیرند. این باتری‌ها از یکسری ویژگی برخوردار هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

  • این نوع از باتری‌های ماشین به گونه طراحی و تولید شده‌اند که به نگهداری و مراقبت نیازی ندارند؛
  • طول عمر باتری‌های اوربیتال در مقایسه با سایر باتری‌های خودرو بیش‌تر است؛
  • سرعت شارژ شدن باتری‌های اوربیتال بالا است؛
  • احتمال خوردگی ترمینال در باتری‌های اوربیتال کم است؛
  • سلول‌های باتری مذکور متشکل از صفحات سرب کلسیم است؛
  • زمانی که ایراداتی نظیر تخلیه شدن عمیق رخ بدهد، این باتری‌ها سریع از کار خواهند افتاد.

نکات خرید باتری اوربیتال

اکنون که با باتری‌های اوربیتال بهتر آشنا شدید، ممکن است قصد خرید این محصولات را داشته باشید. برای تکمیل اطلاعات خود در مورد باتری‌های مذکور پیشنهاد ما این است که نکات خرید باتری اوربیتال را نیز بدانید تا بتوانید در زمان خرید، بهترین محصول را خریداری نمایید.

در حالت کلی ۵ نکتة اصلی برای خرید این محصولات وجود داشته که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم:

  • اولین نکته‌ای که بایستی در زمان خرید این مدل از باتری‌ها بدانید است که باتری‌های اوربیتال تولید شده در ایران متناسب با شرایط آب و هوایی کشور ما ساخته شده‌اند؛ از این جهت تنها در صورتی عمر بالایی خواهند داشت که در ایران مورد استفاده قرار بگیرند؛
  • این دسته از باتری‌های پرطرفدار به طور کامل با نمونه‌های مشابه خارجی رقابت می‌کنند؛ از این جهت نیازی نیست که با هدف خرید باتری با کیفیت بالاتر اقدام به پرداخت هزینه بیش‌تر برای خرید نمونه خارجی کنید؛
  • همان‌طور که گفته شد باتری‌های اوربیتال به نگهداری و مراقبت نیازی پیدا نخواهند کرد؛ در نتیجه پس از خرید و استفاده از آن‌ها نیازی نیست که نگران کم شدن سطح آب باتری باشید؛
  • توجه داشته باشید که باتری‌های اوربیتال در دو نمونه اتمی و خشک تولید شده و نمونة تر ندارند؛
  • باتری‌های اوربیتال عمدتاً برای ماشین‌های شاسی و سواری طراحی می‌شوند و از جمله پرفروش‌ترین آمپرهای این باتری، آمپرهای 55، 60، 66، 70 و 74 آمپر است.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با باتری اوربیتال، به بررسی تفاوت باتری مذکور در نمونه‌های پریمیوم و وان سیلور پرداختیم. همچنین، نگاهی بر نکات خریدِ این باتری نیز داشتیم. شما چه اطلاعات دیگری در رابطه با باتری‌های اوربیتال دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون باتری‌های اوربیتال در قسمت ارسال دیدگاه برای ما بنویسید.

71 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط