کلید و پریز اشنایدر

کلید و پریز اشنایدر؛ معرفی، انواع و ویژگی

63 بازدید تولیدکنندگان تاسیسات ساختمان / راهنمای خرید / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا تاکنون از کلید و پریز اشنایدر استفاده کرده‌اید؟ با انواع مختلف کلید و پریزهای مذکور آشنایی دارید؟ بدون شک کلید و پریز از جمله مهم‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات در هر مکانی به حساب می‌آید؛ از این جهت تولیدکنندگان مختلفی در زمینه طراحی و عرضه این محصولات در بازارهای داخلی و خارجی مشغول به فعالیت هستند. در ادامه این راهنما، تمرکز ما بر روی کلید و پریزهای اشنایدر است؛ لذا از شما دعوت می‌شود با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید درباره کلید و پریز اشنایدر بدانید!

کلید و پریز اشنایدر

کلید و پریز اشنایدر یکی از برندهای معتبر و خوش‌نام با قدمتی زیاد بوده که در حیطه طراحی و تولید محصولات الکتریکی و الکترونیکی به صورت تخصصی فعالیت می‌کند. از آن جایی که این برند قدیمی سابقه درخشانی در این حیطه داشته، توانسته نظر و اعتماد مشتریان را جلب کرده و در بیش از صد کشور جهان به صورت تخصصی فعالیت کند.  جالب است بدانید که شرکت مذکور توسط جوزف اوژن و آدولف اشنایدر در سال 1836 راه‌اندازی شد و در ابتدای فعالیت خود بر روی آهن، فولاد و ماشین آلات تمرکز داشت. پس از مدتی، این شرکت در حیطه فعالیت خود تغییر مسیر داده و به سمت تولید محصولات برقی روی آورد.

محصولات ارائه شده توسط اشنایدر به علت تنوع بالا و کارایی عالی که داشته، مورد توجه و استقبال اروپایی‌ها و ایرانی‌ها قرار گرفته است. برخی افراد به اشتباه بر این باور هستند که این شرکت یک برند آلمانی بوده، در صورتی که اشنایدر محصول فرانسه بوده و در سرتاسر جهان از اعتبار بالایی برخوردار است.

انواع کلید و پریز اشنایدر

کلید و پریز اشنایدر

از جمله اهداف اصلی برند اشنایدر می‌توان به پویا بودن آن در مسیر تولید و ارتقای محصولات خود از لحاظ کیفیت و کارایی اشاره داشت. این شرکت انواع کلید و پریز را در مدل‌های مختلف تک پل، دو پل، پریز برق، پریز آنتن تلویزیون و ماهواره، مکانیزم صوتی استریو، پریز تلفن تک سوکت، زنگ اخبار چراغ دار و ساده، کلید دیمر، پریز برق ارت دار با محافظ کودک، شاسی تایمر و غیره به بازار عرضه می‌کند.

در ادامه با مدل‌های پرطرفدار کلید و پریز اشنایدر آشنا خواهیم شد:

کلید و پریز مدل آسفورا

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های کلید و پریز اشنایدر، مدل آسفورا بوده که به همراه کادر یا قاب دور و رویه یا قاب میانی هم‌رنگ، در انواع رنگ‌بندی سفید و کرم، بژ، دودی، مشکی و نقره‌ای به بازار عرضه می‌شود. انواع مختلف کلید و پریزهای آسفورا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ از جمله بارزترین ویژگی‌های این مدل می‌توانیم به کادرهای یک تا شش خانه افقی و کادرهای دو و سه خانه در انواع افقی و عمودی اشاره داشته باشیم.

به لطف ویژگی‌های مذکور، کلید و پریزهای آسفورا ضمن این که جلوه بسیار زیبایی داشته، فضای بسیار کمی را نیز اشغال خواهند کرد. در فرایند تولید این مدل کلید و پریز از بهترین مواد اولیه استفاده می‌شود؛ از این رو با گذشت زمان دچار تغییر رنگ نشده و رنگ آن ثابت باقی می‌ماند. آن چه که سبب شده این مدل از کلید پریز اشنایدر از مابقی مدل‌ها متمایز شود، طراحی ظریف، ظاهر براق و زیبای آن است.

کلید و پریز مدل مرتن

مدل بعدی کلید و پریزهای اشنایدر، مرتن بوده که خود دارای مدل‌های زیر است:

  • مرتن – دیزاین آنتیک: همان‌طور که از نام این مدل کلید و پریز مشخص بوده، به علت ظرافت خاصی که داشته عمدتاً برای فضا و دکوراسیون‌های کلاسیک و سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلید و پریز مذکور در رنگ‌بندی طلایی، آنتیک یا برنز و بژ با جنس برنج تولید می‌شود. قابل ذکر بوده که این مدل به صورت توکار نصب خواهد شد؛
  • مرتن – دیزاین ترنسنت: طراحی این مدل کلید و پریز مدرن و امروزی است. اصلی‌ترین ویژگی که این مدل کلید و پریز داشته، شفافیت فرم و عملکرد آن بوده؛ به طوری که در این مدل می‌توان لامپ‌ها را به راحتی با یک تماس جزئی دست به کاور شیشه‌ای کلید، روشن یا خاموش نمود؛
  • مرتن – دیزاین طرح آرتک: همان‌طور که از نام این مدل کلید و پریز مشخص بوده، طراحی و ظرافت بسیار چشم‌گیری داشته و می‌توان متناسب با فضایی که در اختیار بوده از آن بهره برد. کلید و پریز مذکور مجهز به یک قاب رویه مربعی و بزرگ است که موجب راحت‌تر شدن کار با این کلید و پریز می‌شود. مدل آرتک در انواع مختلف رنگ‌ها متناسب با محیط اطراف قابل سفارش است. از دیگر خصوصیات این مدل کلید و پریز اشنایدر مقاومت بالای آن در برابر ضربات ناگهانی است؛ چرا که در فرایند تولید آن از فولاد ضد زنگ بهره‌گیری می‌شود. علاوه بر این، کلید و پریز مذکور رنگ ثابت داشته و در طولانی مدت دچار تغییر رنگ نمی‌شود.

کلید و پریز مدل سدنا

از دیگر مدل‌های پرطرفدار کلید و پریز اشنایدر می‌توانیم به مدل سدنا اشاره داشته باشیم که بر خلاف مدل آرتک از رویه یا مکانیزم کوچک‌تری بهره‌مند است. آن چه سبب خاص شدن این محصول می‌شود، استفاده از رنگ‌های متمایز در ساختار آن است. شما می‌توانید متناسب با سلیقه خود مدلی را انتخاب کنید که از رنگ‌های یکدست بهره برده یا این که در آن از دو رنگ متفاوت استفاده شده باشد.

قابل ذکر است که در این نوع کلید و پریز، قاب دور می‌تواند از رنگ‌های قرمز، مشکی، دودی، بژ، نقره‌ای و رویه یا سفید و یا کرم باشد. جنس قاب دور این نوع کلید و پریز اشنایدر و همچنین رویه آن از پلاستیک فشرده است؛ به همین علت طول عمر بالایی دارد. ناگفته نماند که نحوة نصب کلید و پریز سدنا نیز به صورت توکار است.

سخن پایانی

کلید و پریز از جمله کاربردی‌ترین تجهیزات در اماکن مسکونی و اداری بوده که ضمن کارایی مهمی که داشته، از لحاظ تأثیرگذاری بر دکوراسیون داخلی نیز حائز اهمیت است. کلید و پریز اشنایدر نمونه‌ای از قدیمی‌ترین و معتبرترین برندهای تولید و عرضه‌کننده کلید و پریز است که در این راهنما علاوه بر آشنایی با تاریخچه آن، به بررسی پرفروش‌ترین محصولاتی که داشته نیز پرداختیم. آیا تجربه خرید کلید و پریزهای اشنایدر را دارید؟ لطفاً نظرات، تجربیات و پیشنهادات خود را پیرامون این محصول در قسمت ارسال دیدگاه برای ما بنویسید.

63 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط