پایه چراغ پارکی

پایه چراغ پارکی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

555 بازدید معرفی محصولات صنعت برق

پایه چراغ پارکی در محیط‌های شهری و فضاهای بازار، از اصلی‌ترین لوازم برای ایجاد روشنایی مورد نیاز هستند. ممکن است که بسیاری از افراد از اهمیت این چراغ‌ها بی‌خبر باشند، اما زمانی که چند عدد از آن‌ها خاموش شوند و فضای محیط کاملا تاریک شود، اهمیت پایه چراغ پارکی پدیدار می‌شود. در این مطلب همراه ما باشید تا در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری بدست بیاوریم.

ساختار پایه چراغ پارکی

پایه چراغ پارکی از قسمت‌های متفاوتی تشکیل‌شده است که در اینجا به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

بدنه

انتخاب نوع بدنه بستگی به عوامل متفاوت چون مکان مورد استفاده، اندازه و کاربرد آن دارد و معمولاً از آهن، آلومینیوم یا چدن ساخته می‌شود. ضخامت تعیین‌شده برای آن بر اساس ارتفاع، سرچراغ و عوامل دیگری تعیین می‌گردد که به‌صورت عادی بین 2 تا 4 میلی‌متر است. بدنه این پایه‌ها اکثرا  قوطی یا چهار ضلعی  بوده که قطر آن به میزان ارتفاع آن بستگی دارد. جنس بدنه آن مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت آن است.

ساختار پایه چراغ پارکی

بیس پلیت و لچکی

پایه پلت در واقع قسمتی از چراغ پارکی است که پایه به‌وسیله آن روی زمین نگه‌داری می‌شود. سایز بیس پلیت بر اساس میزان ارتفاع و سایر موارد مؤثر در نگه‌داری آن تعیین می‌شود؛ یعنی هرچه وزن پایه بیشتر باشد باید بیس پلیت نیز بیشتر باشد. لچکی در واقع قسمتی مثلثی شکل است که به پایه اصلی جوش شده و از سقوط آن در اثر فشارها جلوگیری می کند.

سرچراغ

این قسمت از پایه به دو صورت جدا و متصل طراحی شده و در انتها روی آن قرار می‌گیرد. سرچراغ معمولاً به صورت تک قسمتی و دو قسمتی تولید شده و قطعاً قیمت دو قسمتی آن از اولی بالاتر است. نکته مهم در خصوص طراحی سرچراغ این است که باید با بدنه به صورت کامل همخوانی داشته باشد، در غیر این صورت ممکن طرح نامرتبی را به آن بدهد.

پوشش بدنه

برای پوشش بدنه از رنگ الکترواستاتیک استفاده شده و خوردگی و زنگ زدگی پایه جلوگیری می‌کند. اگر پایه مورد نظر برای یک محیط مرطوب ساخته و یا سفارش داده شود، ابتدا یک لایه گالوانیزه بر روی فلز اصلی قرار گرفته و بعد از آن رنگ کاری می شود.

ارتفاع

این محصول دارای ارتفاع های متفاوتی بوده و بر اساس نوع کاربرد و فضایی که در آن قرار می‌گیرد معمولاً در سایزهای یک و نیم تا شش متر تولید می شود.

انواع پایه چراغ پارکی

پایه های چراغ پارکی بر اساس مواد ساخته‌شده از آن به دو نوع کلی تقسیم‌بندی می شوند:

پایه چراغ پارکی آلومینیومی

این نوع از پایه ها به صورت یک تکه از ریخته گری آلومینیومی ساخته می شوند. عموماً دارای ارتفاع 2.5 متری بوده و دارای طرح و شکل‌های بسیار زیبایی می‌باشند. با توجه به استفاده از آلومینیوم برای تولید آن‌ها، این پایه‌ها دارای قیمت بالاتری از سایر انواع بوده و همگی آن‌ها دارای یک گلدان زیرین آلومینیومی می‌باشند.

پایه چراغ پراکی آلومینیومی

مدل  پایه چراغ پارکی فولادی

این پایه های چراغ پارکی به دلیل داشتن قیمت مناسب به صورت بالاتری تولید شده و همچنین در سراسر کشور نیز دارای طرفداران بیشتری می باشد. در تولید این نوع از پایه های چراغ پارکی از لوله پروفیل و نوع خاصی از فولاد استفاده می شود. ارتفاع عمومی انها 3 متر بوده و در سایزهای بالاتر مانند 3.5 نیم متری نیز تولید می گردند.

مدل پایه چراغ های پارکی فولادی

555 بازدید
نویسنده این مقاله
ادمین آگهی 2
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط