شرکت سیم و کابل گل مازندران

شرکت سیم و کابل گل مازندران؛ معرفی شرکت و محصولات

478 بازدید راهنمای خرید / راهنمای خرید سیم و کابل / معرفی محصولات صنعت برق

آیا تاکنون از محصولاتی که توسط شرکت سیم و کابل گل مازندران به بازار ارائه شده در پروژه‌های خود استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما سیم و کابل‌های گل مازندران مقاومت و کیفیت بالایی دارند؟‌ مجموعه سیم و کابل گل مازندران یکی از کارخانجات فعال در حیطه تولید و عرضه انواع سیم و کابل به بازار بوده که در این راهنما قصد داریم به بررسی محصولات آن بپردازیم؛ اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیش‌تر پیرامون این شرکت هستید، از شما دعوت می‌شود در ادامه همراه ما باشید.

هر آنچه که باید درباره شرکت سیم و کابل گل مازندران بدانید!

افتخارات شرکت سیم و کابل گل مازندران

شرکت سیم و کابل گل مازندران یکی از کارخانجات تولیدکننده سیم و کابل در ایران بوده که فعالیت خود را برای نخستین بار در سال 1382 آغاز کرد. شایان ذکر بوده که تمامی محصولات عرضه شده توسط این مجموعه تحت استانداردهای ملی تولید شده و به همین علت از لحاظ کیفیت قابل قبول هستند. از جمله افتخاراتی که این شرکت کسب کرده می‌توانیم به کسب عنوان تولیدکننده استان در سال 88 و 90، صادرکننده برتر کشور در سال 86، واحد نمونه صنعتی در سال 89 و 92، واحد نمونه از طرف اداره کل استاندارد استان مازندران در سال 93 و دریافت گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت بر حسب استاندارد بین‌المللی ISO 9001/2008 اشاره داشته باشیم.

محصولات عرضه شده توسط شرکت سیم و کابل گل مازندران

همان‌طور که گفتیم، شرکت سیم و کابل گل مازندران در زمینه تولید و عرضه انواع سیم و کابل برق در بازار ایران فعالیت می‌کند. در ادامه، به معرفی برخی از پرفروش‌ترین محصولات این مجموعه خواهیم پرداخت:

انواع سیم برق

مجموعه نامبرده در زمینه تولید و عرضه انواع سیم‌های برق قابل انعطاف و غیر قابل انعطاف به صورت تخصصی فعالیت می‌کند. منظور از سیم‌های قابل انعطاف، در واقع همان سیم‌های افشان بوده که در مقایسه با سیم‌های مفتولی انعطاف‌پذیری بسیار بالاتری از خود نشان می‌دهند؛ از این جهت می‌توانیم از این مدل محصولات شرکت سیم و کابل گل مازندران در مصارفی که نیاز به تحرک سیم باشد بهره ببریم. از جمله کاربردهای اصلی که سیم‌های افشان داشته می‌توان مواردی مثل تجهیزات برقی، سیستم‌های روشنایی، سیم کشی تأسیسات و ساختمان را نام برد.

در مقابل سیم‌های غیر قابل انعطاف را نیز داریم که در واقع همان سیم‌های مفتولی هستند. این دسته از محصولاتی که توسط سیم و کابل گل مازندران به بازار عرضه شده‌اند تحت عنوان سیم‌های نصب ثابت نیز شناخته شده و می‌توانیم از آن‌ها در سیم‌کشی داخلی تابلوها و توزیع‌کننده‌های برق بهره ببریم.

افزون بر این، امکان استفاده از این سیم و کابل‌ها در لوله‌ها و زیر گچ نیز فراهم است. سیم و کابل‌هایی که از نوع مفتولی باشند، عمدتاً نسبت به سیم و کابل‌های افشان انعطاف‌پذیری کم‌تری از خود نشان می‌دهند؛ از این جهت اگر از آن‌ها در مصارفی که نیاز به تحرک سیم و کابل باشد استفاده شود، امکان شکستگی این تجهیز و آسیب‌دیدگی و در نهایت ایجاد اختلال در فرایند انتقال انرژی وجود خواهد داشت.

 انواع کابل برق

شرکت سیم و کابل گل مازندران

کابل برق از دیگر محصولات ارائه شده توسط شرکت سیم و کابل گل مازندران بوده که خود شامل طیف وسیعی از مدل‌ها می‌شود. از کابل‌های افشان و مفتولی گرفته تا کابل‌های کنستانتریک، زره‌دار، ابزار دقیق، کنترل و خودنگهدار و غیره. همان‌طور که می‌دانید کابل برق نوعی تجهیز بوده که برای انتقال و توزیع انرژی الکتریکی کارایی دارد. کابل‌هایی که توسط این مجموعه به بازار عرضه می‌شوند شامل دو یا چند هادی الکتریکی هستند که با یک روکش عایق به یکدیگر پیوند می‌خورند. تمامی این تجهیزات متشکل از سه بخش اصلی هادی، دی الکتریک و غلاف بوده که هادی در ساختار این تجهیزات، فراهم‌کننده مسیر هدایت جریان برق است.

کابل مخابراتی

کابل‌های مخابراتی از دیگر محصولات عرضه شده توسط شرکت سیم و کابل گل مازندران بوده که شامل کابل‌های آیفونی، دوبل هوایی، سیم رانژه، شبکه و غیره می‌شوند. کابل‌های مخابراتی از جمله مهم‌ترین دستاوردهای بشر به حساب می‌آیند؛ چرا که به کمک این مدل از تجهیزات می‌توان اقدام به انتقال سیگنال‌ها و داده‌های مختلف در شبکه‌های مخابراتی به منظور سهولت در ارتباطات کرد. علاوه بر این، این دسته از محصولات برای انتقال سیگنال‌های قوی و مهمی نظیر اینترنت نیز کارایی دارند. قابل ذکر بوده که این کابل‌ها می‌توانند سیگنال‌های مختلفی اعم از الکتریکی، صوتی، تصویری و داده‌ها را از یک نقطه به نقطه دیگری انتقال دهند.

همان‌طور که گفته شد، سیم رانژه در دسته کابل‌های مخابراتی از سوی سیم و کابل گل مازندران تولید شده و روانه بازار می‌شود. منظور از سیم رانژه در واقع همان سیم تلفن بوده که معمولاً از جفت کردن دو سیم نازک از جنس مس یا آلومینیوم پیچ خورده تولید می‌شود. این دسته از سیم‌ها برای اتصالات خطوط تلفن و آیفون مورد استفاده قرار گرفته و در توزیع خطوط مخابراتی، ارتباط تجهیزات تلفنی و مواردی از این دسته کارایی دارند.

کابل کواکسیال

آخرین نمونه از محصولات ارائه شده توسط شرکت سیم و کابل گل مازندران، کابل کواکسیال بوده که یک نوع کابل مسی به حساب می‌آید. این مدل از کابل‌های موجود در مجموعه سیم و کابل گل مازندران شامل یک رسانای داخلی، یک عایق و یک رسانای نازک بوده و با تکیه بر این ساختار، از تداخل سیگنال‌ها جلوگیری به عمل می‌آید. همچنین، مغزی مسی که در ساختار این دسته از کابل‌ها مورد استفاده قرار گرفته، منجر می‌شود تا داده‌ها با سرعت بسیار بیش‌تری انتقال پیدا کنند. ناگفته نماند که انتقال داده‌ها توسط این محصولات به گونه‌ای صورت می‌گیرد که عوامل محیطی مخرب بر روی آن موثر نباشد.

سخن پایانی

در این راهنما علاوه بر آشنایی با شرکت سیم و کابل گل مازندران به بررسی محصولاتی که این شرکت به بازار عرضه می‌کند نیز پرداختیم و دانستیم که سیم و کابل‌های ارائه شده توسط این مجموعه مطابق با استانداردهای مورد نیاز تولید و عرضه می‌شوند؛ به همین علت می‌توان نسبت به کیفیت بالای آن‌ها اطمینان خاطر داشت. آیا شما تجربه خرید و استفاده از محصولات عرضه شده توسط سیم و کابل گل مازندران را دارید؟ لطفاً نظرات، پیشنهادات، انتقادات و تجربیات خود را در رابطه با محصولات تولید و عرضه شده توسط سیم و کابل گل مازندران در قسمت ارسال دیدگاه برای ما بنویسید.

478 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط