شرکت کابل باختر

شرکت کابل باختر؛ معرفی شرکت و محصولات

164 بازدید راهنمای خرید / راهنمای خرید سیم و کابل / تولیدکنندگان سیم و کابل ایران / معرفی محصولات صنعت برق

آیا تا به حال نام شرکت کابل باختر به گوشتان خورده است؟ تاکنون از محصولاتی که توسط کابل باختر به بازار عرضه شده در پروژه‌های سیم‌کشی برقِ خود بهره برده‌اید؟‌ شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید و عرضه انواع مختلف سیم و کابل‌های پرکاربرد در بازار ایران مشغول به فعالیت هستند که یکی از معتبرترینِ آن‌ها، مجموعه کابل باختر است؛ لذا در این مطلب قصد داریم که به بررسی تجهیزات عرضه شده توسط این مجموعه بپردازیم.

نگاهی بر شرکت کابل باختر و محصولات آن

شرکت کابل باختر

پیش از این که به سراغ بررسی محصولات عرضه شده توسط شرکت کابل باختر برویم، در ابتدا بایستی که کمی بیش‌تر با خودِ این مجموعه آشنا شویم. کابل باختر یکی از تولیدکنندگان اصلی انواع سیم و کابل‌های مسی و آلومینیومی در سطح مقطع‌های مختلف در بازار ایران بوده که واقع در استان کرمانشاه است.

شرکت نامبرده توانسته با تولید و عرضه محصولاتی با درجه کیفی عالی و متناسب با نیاز صنایع مختلف، در بین بهترین برندهای کشور قرار بگیرد. همچنین، کابل باختر با دریافت گواهینامه‌های تأیید صلاحیت کالا از وزارت نیرو، نفت، دفاع، راه و شهرسازی، شرکت‌های توزیع و انتقال برق منطقه‌ای، پروانه‌های متعدد از موسسات استاندارد و تحقیقات صنعتی توانسته به عنوان تأمین‌کنندة مستقیم بخش عظیمی از کالای مورد نیاز شرکت‌های فعال در حیطه صنعت برق، نفت و گاز، پتروشیمی، مخابرات و غیره نیز شناخته شود.

محصولات شرکت کابل باختر

همان‌طور که گفته شد، مجموعه کابل باختر سبد محصولات متنوعی داشته و انواع مختلفی از سیم و کابل‌ها را به بازار عرضه می‌کند. در ادامه، نگاهی کلی به انواع محصولاتی که توسط این شرکت به بازار ارائه می‌شوند خواهیم داشت:

کابل جوش

کابل جوش از جمله کابل‌های عرضه شده توسط مجموعه کابل اختر بوده که به عنوان یکی از انواع کابل برق شناخته می‌شود. این دسته از کابل‌ها به نحوه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که می‌توانیم از آن‌ها برای جوشکاری الکتریکی استفاده نماییم. درواقع، این مدل از کابل‌ها برای پر نمودن شکاف جوش کارایی داشته و متشکل از دو جزء اصلی هستند.

کابل‌های جوش به وفور در صنعت جوشکاری مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان اصلی‌ترین بخش در جوشکاری به حساب می‌آیند. کابل جوش ساخته شده از دو قسمت مختلف بوده که هر یک از بخش‌های مذکور مشخصات منحصربه‌فرد خود را دارند. قسمت داخلی این کابل نوعی رسانای استاندارد بوده و عمدتاً از جنس فلز مس یا آلومینیوم است. در مقابل، قسمت خارجی این کابل نارسانا و عایق حرارتی در نظر گرفته می‌شود. از آن جایی که این عایق حرارتی در معرض جوش قرار می‌گیرد، بایستی که ضمن داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت، از انعطاف‌پذیری مناسبی نیز برخوردار باشد.

معمولاً جنس عایق استفاده شده در این دسته از محصولات شرکت کابل باختر از پلاستیک و از نوع نئوپرن بوده و می‌تواند حرارت بین 90 تا 150 درجه سانتی گراد را متحمل شود. قابل ذکر است که هر اندازه کیفیت کابل جوشکاری بالا باشد، به همان نسبت کیفیت جوش افزایش پیدا کرده و از طرفی مصرف انرژی نیز کم‌تر می‌شود.

کابل خودنگهدار

از دیگر محصولات عرضه شده توسط شرکت کابل باختر می‌توان به کابل‌های خودنگهدار اشاره داشت که نوعی کابل قدرت روکش‌دار به حساب آمده و هادی استفاده شده در ساختار آن از جنس فلز آلومینیوم است. از این دسته کابل‌ها معمولاً با هدف توزیع و انتقال نیرو در خطوط هوایی بر روی پایه‌های توزیع برق و دکل‌ها به همراه نگهدارنده استفاده خواهند کرد.

کابل‌های خودنگهدار به منظور جلوگیری از بروز حوادث، افزایش زیبایی شهر و همچنین کاهش هزینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. قابل ذکر بوده که این دسته از کابل‌ها عمدتاً در سیستم‌های فشار ضعیف و فشار متوسط کارایی دارند. از دیگر مواردی که می‌توان از کابل‌های خودنگهدار برای آن‌ها بهره برد، می‌توانیم به افزایش امنیت خطوط انتقال جریان، خطوط انتقال اطلاعات در ارتفاعات و همچنین تخلیه‌های جزئی اشاره کنیم.

قابل ذکر بوده که این مدل کابل‌ها یکسری مصارف دیگری نیز دارند؛ به طور خلاصه می‌توان گفت که اگر عدم افزایش بی‌رویه ولتاژ مقابل رعد و برق، مقاومت مطلوب و بالا در برابر خوردگی و پوسیدگی، عدم نیاز به مقره، راکتانس پایین‌تر از 1.4، استفاده در محیط‌های باریک و تنگ، کاهش نویز، کاهش تعداد انشعاب‌ها، کاهش تخلیه بارهای الکتریکی، ضد آب بودن و کاهش خطرات برایتان حائز اهمیت بوده، می‌توانید از این محصول عرضه شده توسط شرکت کابل باختر بهره ببرید.

کابل آلومینیومی

شرکت کابل باختر

از دیگر محصولات عرضه شده توسط شرکت کابل باختر می‌توان به کابل‌های آلومینیومی اشاره داشت. این دسته از کابل‌ها نوعی کابل برق به حساب می‌آیند که برای سیم‌کشی برق برای ساخت‌وسازهای مسکونی، اداری و تجاری مورد استفاده قرار خواهند گرفت. از آن جایی که در ساختار این کابل‌ها، هادی از جنس فلز آلومینیوم بوده، این محصولات را تحت عنوان کابل آلومینیومی می‌شناسند. قابل ذکر بوده که آلومینیوم رسانایی بالایی داشته و برای سیم‌کشی شبکه‌های برق نظیر خطوط انتقال برق سربار و همچنین خطوط توزیع برق محلی گزینه بسیار مطلوبی به حساب می‌آید.

کابل مسی

از دیگر محصولات عرضه شده توسط شرکت کابل باختر می‌توانیم به کابل‌های مسی اشاره داشته باشیم که دارای هادی مسی بوده و به همین علت آن‌ها را تحت عنوان کابل مسی می‌شناسند. جالب است بدانید که امروزه از فلزات مختلفی نظیر آلومینیوم، نقره و غیره برای تولید کابل‌ها استفاده می‌شود، اما با این حال فلز مس همچنان جایگاه خود را حفظ کرده و به عنوان پرکاربردترین فلز در صنعت سیم و کابل شناسایی می‌شود؛ چرا که این فلز رسانایی بسیار بالایی دارد. قابل ذکر است که کابل‌های مسی در مجموعه کابل باختر خود دارای انواع مختلفی هستند که شما عزیزان می‌توانید در زمان خرید با رجوع به کاتالوگ محصولات این شرکت، مناسب‌ترین کابل مسی را خریداری فرمایید.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با چیستی شرکت کابل باختر، با پرفروش‌ترین محصولاتی که این شرکت داشته نیز آشنا شدیم و دانستیم که این مجموعه انواع مختلف کابل جوش، کابل خودنگهدار، کابل آلومینیومی و کابل مسی را به بازار عرضه می‌کند. آیا تاکنون از محصولاتی که توسط کابل باختر به بازار عرضه شده استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما سیم و کابل‌های ارائه شده توسط کابل باختر از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون مجموعه کابل باختر در قسمت ارسال دیدگاه برای ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل بنویسید.

164 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط