شرکت کابل مسین؛ معرفی شرکت و محصولات

349 بازدید راهنمای خرید / راهنمای خرید سیم و کابل / تولیدکنندگان سیم و کابل ایران / معرفی محصولات صنعت برق

آیا تاکنون از محصولاتی که توسط شرکت کابل مسین به بازار عرضه شده خریداری کرده‎‌اید؟ به نظر شما انواع مختلف سیم و کابل‌های مسین کیفیت قابل قبولی دارند؟ کابل مسین از جمله مجموعه‌های فعال در حیطه تولید و عرضه انواع سیم و کابل بوده که در این راهنما قصد داریم به بررسی محصولات آن بپردازیم. چنان‌چه علاقمند به کسب اطلاعات بیش‌تر پیرامون این مجموعه هستید، از شما دعوت می‌شود تا انتها همراه ما باشید.

هر آنچه که باید پیرامون شرکت کابل مسین بدانید!

شرکت کابل مسین

شرکت مسین یک مجموعه سهامی خاص بوده که با تکیه بر تجربه علمی و علملی بیش از ربع قرن است که در صنعت کابل‌سازی به صورت تخصصی فعالیت می‌کند. این شرکت که به عنوان یکی از واردکنندگان و پخش‌کنندگان مطرح مس و آلومینیوم در ایران نیز به حساب آمده، در محمد شهر کرج واقع شده و از لحاظ بعد مسافت از جمله نزدیک‌ترین تولیدکنندگان سیم و کابل به تهران به شمار می‌آید.

معرفی محصولات شرکت کابل مسین

همان‌طور که گفته شد، این شرکت به صورت تخصصی در زمینه تولید و عرضه انواع سیم و کابل به بازار کشور در حال فعالیت است؛ از آن جایی که سبد محصولات این شرکت متنوع و کاربردی بوده، خوب است که پیش از خرید از این برند نگاهی بر محصولات آن داشته باشید:

سیم و کابل برق

سیم و کابل‌های برق به عنوان پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین انواع سیم و کابل در بازار شناخته می‌شوند که خود مدل‌های گوناگونی دارند. شرکت مسین انواع سیم و کابل برق مفتولی و نیمه افشان، افشان، کابل کنترل افشان معمولی و شیلددار را با درجه کیفی عالی و مطابق با استانداردها و تأییدیه‌های مورد نیاز تولید کرده و به بازار عرضه می‌کند.

منظور از سیم و کابل‌های مفتولی، افشان و نیمه افشان این است که هادی یا رسانای استفاده شده در این کابل‌ها به ترتیب از نوع مفتولی، افشان یا نیمه افشان باشد. به طور معمول کابل‌ها و سیم‌هایی که دارای هادی افشان باشند نسبت به دو مورد دیگر انعطاف‌پذیری بسیار بالاتری داشته و به همین خاطر به نام کابل نرم نیز شهرت دارند.

در مقابل، سیم و کابل‌هایی که از هادی مفتولی بهره‌مند هستند، انعطاف‌پذیری بسیار محدودی داشته و به همین علت تحت عنوان کابل خشک نیز شناخته می‌شوند. در این بین سیم و کابل‌های برقِ نیمه افشان را نیز داریم که ویژگی‌های ساختاری آن‌ها هم مشابه با نوع افشان و هم مشابه با نوع مفتولی است.

کابل‌های قدرت

شرکت کابل مسین

کابل‌های قدرت از دیگر محصولات عرضه شده توسط شرکت کابل مسین بوده که در انواع مختلف تک رشته ساده و زره‌دار، چند رشته ساده و زره‌دار، کنترل مفتولی و نیمه افشان ساده و زره‌دار، هادی‌های هم مرکز، کابل خودنگهدار و هادی‌های هوایی با روکش به بازار عرضه می‌شوند.

در بین محصولات شرکت کابل مسین در این دسته، کابل‌های خودنگهدار میزان تقاضای بسیار بالایی دارند. این مدل از کابل‌ها سابقه استفادة چندان طولانی در ایران ندارند، اما به علت ویژگی‌های منحصربه‌فرد و مزیت‌های فراوانی که داشته، بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. کابل‌های خودنگهدار نمونه‌ای از بهترین و مناسب‌ترین جایگزین‌ها برای کابل‌های مسی در خطوط توزیع و انتقال برق هوایی به حساب می‌آیند. این کابل‌ها در ساختار خود از هادی آلومینیومی بهره برده و از این جهت نسبت به هادی‌های مسی هزینه مقرون به صرفه‌تری دارند.

کابل جوش

از دیگر محصولات عرضه شده توسط شرکت کابل مسین می‌توانیم به کابل جوش اشاره داشته باشیم. کابل جوش یا کابل جوشکاری از جمله کابل‌های برق به حساب آمده که می‌توان از آن برای جوشکاری الکتریکی استفاده نمود. به طور معمول از این دسته کابل‌ها برای پُر نمودن شکاف جوش استفاده شده و از دو قسمت اصلی تشکیل می‌شوند.

می‌توان گفت که این محصول از شرکت کابل مسین از جمله اصلی‌ترین اجزای فرایند جوشکاری به حساب می‌آید. قابل ذکر بوده که در فرایند جوشکاری، مقدار مصرف انرژی یا برق بسیار اهمیت داشته و کیفیت کابل جوش نیز می‌تواند در این عامل بسیار موثر باشد. در واقع، هر اندازه کیفیت کابل جوش بالاتر باشد، به همان نسبت مصرف انرژی بهینه‌تر خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کابل‌های جوش، قدرت آن است. منظور از قدرت کابل جوش در واقع حداکثر میزان جریانی بوده که کابل می‌تواند بدون هیچ‌گونه مشکلی آن را از خود عبور دهد. قابل ذکر است که قدرت این کابل را با مقدار جریان یا درجه آمپر نمایش می‌دهند. از جمله عواملی که در قدت این محصول از شرکت کابل مسین موثر بوده می‌توانیم به سطح مقطع سیم یا کابل اشاره داشته باشیم که بایستی در کنار عوامل دیگری هم‌چون طول، مقدار مقاومت سیم، مقدار مقاومت حرارتی و همچنین دمای محیط سنجیده شود.

افزون بر این، طول کابل و رابطه عکس آن با مقدار جریان عبوری و قدرت کابل جوش نیز حائز اهمیت خواهد بود. در واقع، هر اندازه طول کابل جوش کم‌تر باشد، به همان میزان قادر است که مقدار جریان بیش‌تری را منتقل کند. بر این اساس، اگر از کابل جوش با طول زیاد استفاده شود، شاهد افت ولتاژ خواهیم بود.

کابل ابزار دقیق

از دیگر محصولات عرضه شده توسط شرکت کابل مسین، کابل ابزار دقیق بوده که نمونه دیگری از انواع کابل برق به حساب می‌آید. از این کابل عمدتاً برای دریافت و انتقال سیگنال و داده بهره می‌برند. کابل‌های مذکور برای کنترل و سنجش پارامترهای کنترل جریان و اندازه‌گیری کارایی دارند. در فرایند تولید این کابل‌ها از متریالی استفاده شده که موجب افزایش چشم‌گیر مقاومت آن‌ها خواهد شد. به طوری که کابل‌های مذکور در هنگام روبه‌رو شدن با آتش، سایش‌های مکرر و یا محیط‌های مرطوب عملکرد و کارایی خود را از دست نداده و به فعالیت ادامه خواهند داد.

سخن پایانی

در این راهنما علاوه بر آشنایی با شرکت کابل مسین سعی کردیم با محصولات این مجموعه نیز آشنا شویم. مجموعه مذکور یکی از معروف‌ترین و معتبرترین شرکت‌های فعال در حیطه تولید و عرضه انواع مختلف سیم و کابل در بازار ایران بوده که از جمله محصولات پرکاربرد و مشهور آن می‌توانیم به سیم و کابل‌های برق افشان، نیمه افشان، مفتولی، کابل‌های قدرت، کابل جوش و ابزار دقیق اشاره داشته باشیم. آیا تجربه خرید و استفاده از سیم و کابل مسین را دارید؟ لطفاً نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون سیم و کابل‌های مسین در قسمت ارسال دیدگاه برای ما بنویسید.

349 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط