شرکت صنعتی الکتریک تک غرب

شرکت صنعتی الکتریک تک غرب؛ معرفی شرکت و محصولات

197 بازدید راهنمای خرید / راهنمای خرید سیم و کابل / معرفی محصولات صنعت برق

آیا تاکنون از محصولات شرکت صنعتی الکتریک تک غرب استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما محصولات این مجموعه از کیفیت بالایی برخوردار هستند؟‌ مجموعه صنعتی الکتریک تک غرب از جمله شرکت‌های فعال در زمینه تولید انواع سیم و کابل برق بوده که در این راهنما قصد داریم به بررسی محصولات آن بپردازیم؛ لذا اگر علاقمند هستید که اطلاعات بیش‌تری پیرامون این شرکت کسب کنید، از شما دعوت می‌شود تا انتها همراه ما باشید.

هر آنچه که باید در رابطه با شرکت صنعتی الکتریک تک غرب بدانید!

شرکت صنعتی الکتریک تک غرب

شرکت صنعتی الکتریک تک غرب از جمله مجموعه‌های فعال در حیطه تولید و عرضه انواع سیم و کابل برق بوده که فعالیت خود را به صورت رسمی از سال 1384 آغاز کرد و در بازه زمانی کوتاه‌مدتی توانست با تکیه بر برنامه‌های از پیش تعیین شده، ماشین آلات نوین، متریال اولیه باکیفیت، نیروی انسانی متعهد و متخصص و دانش فنی در بازار جایگاه بسیار خوبی کسب کند. این شرکت از جمله مجموعه‌های معتبرِ فعال در حیطه تولید و عرضه انواع سیم و کابل برق در کشور بوده که به صورت تخصصی در زمینه تولید تجهیزات فشار ضعیف فعالیت می‌کند. در ادامه، به بررسی محصولات این شرکت می‌پردازیم:

محصولات شرکت صنعتی الکتریک تک غرب

همان‌طور که گفته شد، شرکت صنعتی الکتریک تک غرب در زمینه تولید و عرضه سیم و کابل‌های فشار ضعیف در انواع مختلف (بر اساس تعداد رشته) در حال فعالیت است؛ از این رو اگر قصد خرید سیم و کابل‌های فشار ضعیف را داشته باشید، الکتریک تک غرب می‌تواند گزینة بسیار مناسبی برای شما باشد. پیشنهاد می‌شود که قبل از خرید، نکاتی که بایستی در زمینه خرید تجهیزات فشار ضعیف را بدانید مورد بررسی قرار دهید:

معرفی سیم و کابل فشار ضعیف

پیش از هرچیزی خوب است که نگاهی بر چیستی سیم و کابل‌های فشار ضعیف داشته باشیم. منظور از کابل‌های فشار ضعیف در واقع نوعی تجهیز بوده که دارای رنج ولتاژ پایین‌تر از 1000 ولت بوده و با توجه به نوع متریال به کار رفته در عایق و روکش خود، به انواع گوناگونی قابل دسته‌بندی هستند. در حالت کلی، برای این دسته از سیم و کابل‌ها از انواع عایق‌های پی وی سی و پلی اتیلن کراس لینک شده استفاده می‌شود. همچنین، امکان دسته‌بندی انواع سیم و کابل‌های فشار ضعیف بر اساس ضد آتش بودنِ آن‌ها نیز وجود دارد.

قابل ذکر بوده که شرکت صنعتی الکتریک تک غرب در زمینه تولید انواع سیم و کابل برق فشار ضعیف در کلاس 1-2-5 (کابل‌های قابل انعطاف، کابل‌های غیر قابل انعطاف، کابل‌های نیمه افشان و نیمه مفتولی) و همچنین کابل‌های قدرت 1-3569 فعالیت می‌کند.

در حالت کلی، کابل‌های فشار ضعیف می‌توانند ولتاژ 500 الی 1000 ولت را با استفاده از روکش‌های مختلف و تعداد رشته‌های هادی متغیر، تحمل نمایند. در نتیجه، محصولات مذکور می‌توانند بر حسب نوع متریال استفاده شده در عایق و تعداد رشته‌های هادی در انواع 2 الی 5 رشته تولید شده و مصارف مختلفی را پوشش دهند. جریانی که از این دسته محصولات عبور می‌کند از نوع فشار ضعیف بوده که در ساده‌ترین حالت خود به مصارفی نظیر برق‌کشی ساختمان‌ها و روشنایی می‌رسد.

قابل ذکر است که در ساختار تمامی کابل‌های فشار ضعیف یک سیم صفر در نظر گرفته شده که غالباً به رنگ خاکستری روشن بوده و رنگ قرمز مخصوص سیم محافظ است. بر حسب نوعی که کابل مورد نظر داشته، می‌توان از رنگ‌های دیگری هم‌چون سیاه، آبی و… نیز با هدف افزایش سطح کابل و ارتقای قدرت آن استفاده نمود.

نکات خرید سیم و کابل فشار ضعیف

شرکت صنعتی الکتریک تک غرب

اگر قصد خرید سیم و کابل فشار ضعیف از شرکت صنعتی الکتریک تک غرب را داشته باشید، خوب است که پیش از خرید مواردی که در ادامه معرفی خواهیم کرد را مد نظر قرار دهید:

جنس هادی کابل

از جمله مهم‌ترین موارد، جنس هادی کابل‌های سبک بوده که می‌تواند یا از مس و یا از آلومینیوم تولید شده باشد. بر اساس استاندارد، هادی استفاده شده در ساختار این محصولات بایستی که از مس یا آلومینیوم با درجه خلوص بالا باشد. البته این را نیز در نظر داشته باشید که ممکن است در برخی از کابل‌های سبک از آلیاژهای مس و آلومینیوم نیز استفاده شود.

نوع هادی

مورد بعدی که بایستی در زمان خرید کابل‌های فشار ضعیف از شرکت صنعتی الکتریک تک غرب مد نظر قرار دهید، نوع هادی استفاده شده در ساختار این کابل بوده که می‌تواند از نوع افشان و یا مفتول باشد. منظور از کابل‌های افشان آن دسته تجهیزاتی بوده که متشکل از تعداد زیادی رشته نازک به هم تابیده هستند.

کابل‌های مذکور انعطاف‌پذیری بالایی نیز دارند. در مقابل، کابل‌های مفتولی را نیز داریم که متشکل از یک یا چند رشته هادی مفتولی و خشک بوده و نسبت به کابل‌های افشان انعطاف‌پذیری کم‌تری خواهند داشت. در این بین، نوع دیگری از کابل نیز وجود داشته که از نوع نیمه افشان است؛ به این معنا که خواص خود را از کابل‌های افشان و مفتول به ارث می‌برد.

نوع عایق

عایق استفاده شده در کابل‌های فشار ضعیف عرضه شده توسط شرکت صنعتی الکتریک تک غرب بایستی که متناسب با کاربرد مورد نظر و محل نصب کابل باشد. معمولاً عایقی که برای این کابل‌ها استفاده می‌شود از نوع پی وی سی است. البته گاهاً برای افزایش مقاومت این کابل‌ها از عایق‌های پلی اتیلن کراس لینک شده نیز استفاده خواهند کرد.

روکش کابل

توجه به محیط یا محل نصب کابل فشار ضعیف نیز حائز اهمیت است؛ چرا که بایستی این کابل‌ را با در نظر گرفتن محیط به همراه یکی از روکش‌های نسوز، مقاوم در برابر رطوبت، مقاوم در برابر هیدروکربن و گازهای خورنده و مواردی از این دسته انتخاب و خریداری فرمایید.

 سخن پایانی

در این راهنما علاوه بر آشنایی با شرکت صنعتی الکتریک تک غرب به بررسی اصلی‌ترین محصول این شرکت که کابل فشار ضعیف بوده نیز پرداختیم و دانستیم که برای خرید این دسته از کابل‌ها بهتر است که پیش از خرید به مواردی نظیر جنس هادی، نوع هادی، نوع عایق و روکش کابل توجه ویژه داشته باشیم تا بتوانیم متناسب با پروژه خود بهترین گزینه را خریداری کنیم. لطفاً نظرات، پیشنهادات، انتقادات و تجربیات خود را پیرامون کابل‌های فشار ضعیف در قسمت ارسال دیدگاه برای ما بنویسید.

197 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط