البرز الکتریک نور

سیم و کابل البرز الکتریک نور (لینکو) را بیشتر بشناسید

1042 بازدید تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

البرز الکتریک نور در سال ۱۳۸۳ با هدف خودکفایی ملی و کارآفرینی پای در زمینه تولید سیم و کابل گذاشته و شروع به تولید سیم و کابل‌ در سطح کشور کرد. شرکت سیم و کابل البرز الکتریک نور فعالیت خود را تنها با تولید سیم‌های انعطاف‌پذیر یا همان سیم‌های افشان آغاز نمود اما هم‌اکنون، پس از سپری کردن 20 سال درخشان، این شرکت موفق به تولید انواع کابل‌های انعطاف‌پذیر، نیمه افشان، نصب ثابت تک رشته و چند رشته، کابل‌های سکتور، کابل‌های کنترل (شیلدار و ساده)، کابل‌های کنسانتریک، کواکسیال و بیش از 150 نوع محصول متفاوت گشته است.

از همین رو، به بررسی عمیق‌تر شرکت سیم و کابل البرز الکتریک نور می‌پردازیم.

شرکت سیم و کابل البرز الکتریک نور را بیشتر بشناسید

معرفی شرکت البرز الکتریک نور

شرکت البرز الکتریک نور در سال 1383 با نام تجاری لینکو آغاز به کار کرد. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین شرکت‌های حال حاضر کشور در زمینه تولید سیم و کابل برق و مخابرات است. این شرکت، به دلیل مشتری‌مداری و کیفیت بالای محصولات، خیلی زود جای خود را در صنعت برق و مخابرات کشور پیدا کرد و به شهرت و محبوبیت بالایی رسید.

شرکت سیم و کابل البرز الکتریک نور کار خود را با تولید سیم‌های افشان آغاز کرد. از آنجایی که تقاضای زیادی برای خرید سیم و کابل‌های مسی در کشور وجود داشت، خیلی زود سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی، به دلیل قیمت پایین محصولات و کیفیت بالای آن‌ها در مقایسه با سایر شرکت‌ها، به دنبال محصولات شرکت البرز الکتریک نور آمده و درخواست خرید و پیش‌خرید محصولات را ارائه کردند.

شرکت با مشاهده این حجم از نیازمندی بازار دست به عمل شده و اقدام به خرید مدرن‌ترین و به‌روزترین ماشین‌آلات و تجهیزات نمود. با پیشرفته‌ترشدن دستگاه‌ها و افزایش تقاضای بازار، شرکت دست به نوآوری و خلاقیت زده و اقدام به تولید محصولات جدید کرد.

از همین رو، شرکت البرز الکتریک نور یکی از اولین تولیدکننده‌های کابل‌های افشان، تخت، شیلدار، هوشمند و … در ایران است. این شرکت با ادامه روند رو به رشد خود در این 20 سال، توانست در سال 1400 به تولید بیش از 150 محصول مختلف و ظرفیت تولیدی بالغ بر 12000 تن در سال دست یابد و به عنوان تولیدکننده برتر در سال 1400 نایل آید.

معرفی شرکت البرز الکتریک نور

محصولات البرز الکتریک نور

شرکت البرز الکتریک نور یا لینکو دارای محصولات متنوع و گسترده‌ای است اما در حالت کلی، محصولات این شرکت بزرگ به دو بخش کلی سیم‌ و کابل‌ تقسیم می‌شوند که هر کدام زیرمجموعه‌های بسیار زیادی دارند. حال به لیست محصولات البرز الکتریک نور و اسامی آن‌ها می‌پردازیم.

1- کابل‌ افشان:

کابل‌های افشان البرز الکتریک نور دارای بالاترین کیفیت و ایمنی در سری کابل‌های افشان هستند. کابل‌های البرز الکتریک نور در دو نوع تخت و گرد تولید گشته و ولتاژ آن‌ها بین 300 تا 500 ولت است. این کابل‌ها موارد استفاده فراوانی داشته و می‌توان از آن‌ها در محیط‌های اداری و خانگی استفاده کرد.

کابل‌ افشان

2- کابل تلفنی:

از آنجایی که از این کابل‌ها در سیم‌کشی تلفن اکثر خانه‌های ایرانی استفاده می‌شود، با کیفیت و ایمن بودن این کابل‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت البرز الکتریک نور در این محصول هم بی‌رقیب بوده و از برترین تولیدکنندگان کابل‌های تلفنی در ایران است.

بر روی این سیم‌ها و کابل‌های تلفنی عایق پی‌وی‌سی و مس آنیل‌شده قرار داشته و از مقاومت رطوبتی، ضربه‌ای و حرارتی بالایی برخوردارند. این کابل‌ها دارای ضخامت‌های متفاوتی بوده و کاربرد بسیار زیادی دارند.

3- کابل مفتول nyy:

این کابل‌ها کاربرد زیادی در صنعت، تاسیسات و ساختمان‌سازی داشته و در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند اما دو ضخامت 0.5Ð1 و 10Ð1 پرکاربردترین مدل کابل مفتول nyy هستند.

4- کابل تخت:

کابل‌های تخت به دلیل شکل ظاهری خاص و جالبی که دارند در موارد متفاوتی مانند کابل‌های متحرک تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، کابل‌های کنترل آسانسور و بالابرها و جرثقیل مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابل‌های تخت البرز الکتریک نور به دلیل استقامت و کیفیت بالا از بهترین کابل‌های تخت تولید شده در ایران و جهان هستند.

کابل تخت

5-کابل آلومینیومی:

این کابل‌ها یکی از ارزان‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین کابل‌های البرز الکتریک نور می‌باشند و به صورت حلقوی و متری به فروش می‌رسند. این کابل‌ها در ضخامت‌های 10Ð2 و 35Ð3 تولید شده و به دلیل وجود روکش آلومینیومی روی این کابل‌ها، کابل‌های آلومینیومی از عمر و دوام بالایی برخوردار هستند.

6- کابل کواکسیال:

کابل‌های کواکسیال، یکی از پرکاربردترین کابل‌ها به شمار می‌روند. این کابل‌ها به دلیل هم‌محور بودن، هیچ‌گونه نویزی را در خطوط انتفال نپذیرفته و مانع نفوذ نویز به درون کابل هستند بنابراین هیچ تشعشع یا تابشی در این کابل‌ها وجود ندارد یا به عبارتی موج انتقالی درون کابل شیلدار و محافظت‌شده بوده و هیچ اختلالی در انتقال به وجود نمی‌آید.

کابل کواکسیال

کابل‌های کواکسیال از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار بوده و کاربرد فراوانی دارند از جمله مهمترین کاربردهای کابل‌های کواکسیال در شبکه‌های تلفنی، تلویزیونی و آنتن‌ها است. این کابل‌ها کیفیت و دوام بالایی داشته و نیاز به رعایت استانداردهای زیادی برای تولید دارد که شرکت البرز الکتریک نور از برترین شرکت‌ها در حوزه تولید کابل کواکسیال است.

7- کابل شیلددار:

این کابل‌ها از قدرتمندترین رساناهای جریان الکتریکی بوده و پوشش دهنده ایده آلی هستند. علاوه بر این، کابل‌های شیلددار به دلیل دارا بودن یک لایه شیلد محافظ بر رویشان از نفوذ نویز و اختلالات جانبی در امان هستند. شرکت البرز الکتریک نور یکی از برترین شرکت‌ها در زمینه تولید کابل‌های شیلددار بوده و دارای استانداردهای بین‌المللی و جهانی است.

8- سایر محصولات البرز الکترونیک نور:

شرکت البرز الکتریک نور دارای بیش از 150 محصول متفاوت بوده که توضیح و تفصیل تمامی آن‌ها امری بسیار دشوار است. از این رو، برای آشنایی هر چه بیشتر شما عزیزان با محصولات البرز الکتریک نور به بردن نام و اسامی برخی از این محصولات، که بیشتر در بازار موجود هستند و تقاضای بالایی برای آن‌ها وجود دارد، می‌پردازیم.

  • کابل‌های هادی هم‌مرکز
  • کابل‌های ثابت سبک
  • کابل و سیم‌های آلومینیومی
  • سیم‌های افشان و نیمه افشان
  • سیم‌های مفتولی
  • سیم‌های ارتینگ (سیم و کابل ارت)
  • کابل‌های تک‌رشته
  • کابل تلفن 6 زوجی
  • کابل‌های سکتور
  • کابل‌های زوجی (هوایی و زمینی)
  • کابل‌های RG59 (ساده و ترکیبی)
  • کابل‌های کنسانتریک (NYCY)
  • کابل‌های کنترل (ساده و شیلددار)
  • کابل‌های نصب ثابت زمینی
  • کابل‌های فرمان
  • کابل زوجی
  • کابل سازمانی
  • کابل هالوژن فری
  • کابل کیسه‌ای
  • کابل کولری
  • سیم نایلون

تمامی این موارد، تنها بخشی از 150 محصول شرکت البرز الکتریک نور می‌باشند.

شرکت البرز الکترونیک نور

کیفیت سیم و کابل البرز الکتریک نور

از آنجایی که احتمال سوءاستفاده برخی افراد سودجو و متقلب در این صنعت وجود دارد، از این رو لازم است در هنگام خرید به کیفیت و اصالت محصول مورد نظر دقت و توجه کنید. اما اگر می‌خواهید با اطمینان از کیفیت بالا و قیمت مناسب، اقدام به خرید سیم و یا کابل نمایید، پیشنهاد ما محصولات البرز الکتریک نور هستند.

شرکت البرز الکتریک نور نزدیک به 20 سال سابقه حرفه‌ای داشته و در سال 1397 موفق به دریافت گواهینامه ایزو 9001 – 2015 از طوف نورد آلمان با تاییدیه NACI ایران و DAKKS  آلمان گشته است. با دریافت نشان استاندارد اتحادیه اروپا مهر تاییدی بر کیفیت و اصالت محصولات خود زده و مشتریان خود را از کیفیت محصولاتش آسوده خاطر کرده است.

از سوی دیگر، آزمایشگاه و لابراتور فنی این شرکت یکی از فعال‌ترین و مجهزترین آزمایشگا‌ه‌ها در سطح کشور بوده و موفق به دریافت گواهینامه نظام تائید صلاحیت ايران ISO. IEC17025-2005 گردیده است. بنابراین تمامی محصولات این شرکت مطابق با استانداردهای بین‌المللی تولید شده و قبل از ورود به بازار توسط آزمایشگاه‌های مجهز شرکت تست و ارزیابی می‌شوند.

یرای خرید سیم و کابل البرز الکتریک نور به مراکز و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده و یا از سایت‌های معتبر اقدام به خرید نمایید. در هنگام خرید دقت فرمایید که برروی محصولات، نام و لوگوی شرکت درج شده باشد.

در ضمن تیم تکه‌کابل پس بررسی و ارزیابی گواهینامه‌ها، استانداردها و‌ کیفیت سیم و کابل‌های شرکت البرز الکتریک نور، کیفیت محصولات البرز الکتریک نور را تایید کرده و از همین رو به بررسی این شرکت باسابقه و پرافتخار پرداخته و محصولات این شرکت را به مشتریان و متقاضیان عزیز معرفی نموده است.

کیفیت سیم و کابل البرز الکتریک نور

مراحل تولید سیم و کابل البرز الکتریک نور

سیم و کابل‌های البرز الکتریک نور در 6 مرحله کلی تهیه و تولید می‌شوند. این مراحل عبارتند از:

  • نازک کاری
  • آنیل کاری
  • بانچ کردن
  • عایق کاری
  • روکش زنی
  • بسته بندی

در ابتدا سیم‌های ضخیم با استفاده از دستگاهی به نام راد تبدیل به ضخامت 1.38 میلی‌متر شده و نازک می‌شوند. سپس وارد دستگاه فاین شده و تبدیل به سیم‌های مفتولی در اندازه دلخواه مشتری می‌شوند. پس از گذشت این مرحله، سیم‌ها وارد قسمت آنیل‌کاری شده و جمع‌آوری می‌شوند. پس از رسیدن به حد مورد نظر (حداقل میزان آن به منظور آنیل کاری 54 قرقره است) وارد کوره شده و آماده آنیل‌کاری می‌شوند.

در قسمت چهارم که بانچ یا تاباندن است سیم‌های مسی وارد شده و با استفاده از بانچر تابانده می‌شوند. سپس سیم‌های مسی عایق‌کاری شده و آماده روکش زنی می‌شوند. در نهایت هم مفتول‌ها، سیم‌ها و کابل‌های تولید شده بسته‌بندی می‌شوند. در انتها محصولات تولید شده به قسمت ارسال برای مشتریان فرستاده شده و بدست مشتریان شرکت می‌رسند.

 تولید سیم و کابل البرز الکتریک نور

قیمت سیم و کابل البرز الکتریک نور

محصولات البرز الکتریک نور با توجه به کیفیت مناسب محصولات، دارای قیمت بسیار مناسب و به‌صرفه‌ای هستند. برای اطلاع از قیمت آنی و خرید محصولات شرکت البرز الکتریک نور می‌توانید با نمایندگی های البرز الکتریک نور تماس بگیرید.

خرید سیم و کابل البرز الکتریک نور

با توجه به اطلاعاتی که تا به اینجا گفته‌ایم، برایتان مشخص شده است که محصولات البرز الکتریک نور از چه کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. اما همان‌طور که در قسمت کیفیت سیم و کابل البرز الکتریک نور گفتیم، احتمال تقلب و سودجویی از نام و برند البرز الکتریک نور وجود دارد زیرا بعضی از فروشکاه‌های نامعتبر و برخی افراد شیاد با جابه‌جا کردن محصول شرکت با یک محصول مشابه اما بی‌کیفیت سعی در فریب شما دارند. از این رو توصیه می‌شود برای خرید محصولات البرز الکتریک نور به دفتر فروش این شرکت یا نمایندگی های معتبری که در سایت البرز الکتریک نور در دسترس شماست مراجعه نمایید.

افتخارات شرکت البرز الکتریک نور

افتخارات این شرکت باسابقه و موفق بسیار بوده و یاد کردن از تمامی آن‌ها کمی دشوار است اما اینجا به ذکر چندی از عناوین کشوری و جهانی این شرکت می‌پردازیم.

  • اخذ گواهینامه استاندارد ملی ایران
  • اخذ تاییدیه از شرکت توانیر
  • اخذ تاییدیه های برق منطقه‌ای اکثر استان های کشور
  • تاییدیه پژوهشگاه نیرو
  • پروانه نظام مهندسی ساختمان
  • عضویت در انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سیم و کابل ایران
  • عضویت انجمن کیفیت ایران
  • دارای نشان کیفیت از صنعت ساختمان کشور
  • برگزیده اجلاس سرآمدان اقتصاد در زمینه مهنسی و ساختمان
  • دارای تندیس ملی سرآمدان اقتصاد کشور
  • اخذ گواهینامه بین المللی آکسفورد سرت انگلستا
  • گواهینامه بین‌المللی استاندارد از اتحادیه اروپا

افتخارات شرکت البرز الکتریک نور

نتیجه‌گیری

همان‌طور که گفته شد، شرکت البرز الکتریک نور یکی از برترین تولیدکنندگان محصولات سیم و کابل در کشور است. این شرکت با تکیه به توانایی‌های داخل کشور و استفاده از مجهزترین و به‌روزترین دستگاه‌ها دست به تولید سیم و کابل زده و اکنون یکی از موفق‌ترین تولیدکنندگان در صنعت کشور می‌باشد.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی محصولات شرکت البرز الکتریک نور و پیشینه این شرکت بپردازیم. امیدوارم این مطالب مورد پسند شما کاربر عزیز قرار گرفته باشد. در صورتی که نظر و یا پیشنهادی دارید می‌توانید با ما درمیان بزارید.

علاوه بر این موضوع، شما می‌توانید برای دسترسی به لیست کامل کارخانجات سیم و کابل ایران و اطلاعات مربوط به آن‌ها، به لینک زیر مراجعه کنید تا از بین ده‌ها شرکت سیم و کابل، مجموعه مورد نظر خود را پیدا کنید.

کارخانجات سیم و کابل ایران از گذشته تا کنون

1042 بازدید
نویسنده این مقاله
تکه کابل
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط