معرفی شرکت سیم و کابل زرتافته کرمان

سیم و کابل زرتافته کرمان، از برترین‌ها در کارخانجات صنعتی

1268 بازدید تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

صنعت سیم و کابل بیش از 140 سال است که در دنیا قدمت دارد و از سال 1283 در ایران با احداث اولین کارخانه برق در تهران آغاز گردید. اکنون شرکت‌های متعددی در این زمینه فعالیت دارند و سیم و کابل زرتافته کرمان یکی از شرکت‌های پیشرو و فعال در این زمینه است. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی شرکت سیم و کابل زرتافته کرمان و محصولات آن‌ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه شرکت زرتافته کرمان

شرکت زرتافته کرمان از نام‌ها و برندهای شناخته شده و معتبر در زمینه تولید سیم و کابل کشور است که فعالیت خود را از سال 1380 آغاز کرد. این برند محصولاتی با کیفیت بالا و طبق استاندارد ملی تولید می‌کند. تولید انواع کابل‌های فشار ضعیف، کابل‌های آلومینیومی، کابل‌های قدرت از جمله خدمات این است. بهره گیری از بهترین مواد اولیه و متریال، قیمت مناسب و وجود آزمایشگاه مجهز برای سنجش کیفیت محصولات تولید شده، باعث رضایت مشتریان و محبوبیت برند سیم و کابل زرتافته کرمان شده است.

معرفی محصولات شرکت سیم و کابل زرتافته کرمان

سیم و کابل زرتافته کرمان با استفاده از دستگاه‌های جدید و مدرن دنیا توانسته به تولید انبوه محصولات خوب و با کیفیت برسد و نظر مشتریان زیادی را به خود جلب نماید. سیم و کابل این مجموعه انواع مختلفی دارد که در ادامه با رایج‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها آشنا می‌شویم:

محصولات شرکت زرتافته کرمان

سیم و کابل افشان

از چند رشته سیم تشکیل شده و از مس به عنوان هادی آن استفاده می‌شود؛ به آن سیم و کابل نرم یا سبک نیز گفته می‌شود. کابل افشان در مقایسه با سایر انواع کابل انعطاف پذیرتر است و به صورت دایره‌ای شکل یا اصطلاحاً گرد طراحی می‌شود.

سیم و کابل برق سه فاز زرتافته کرمان

این نوع سیم در کارخانه‌های صنعتی، کارگاه‌های تولیدی و ساختمان‌های تجاری کاربرد زیاد دارد و برای روشن کردن دستگاه‌های برقی مثل پمپ و ماشین‌آلات برقی، الکتروموتورها و… کمک گرفته می‌شود. اجزای سازنده آن غالباً شامل چهار رشته سیم فاز یک، فاز دو، فاز سه و یک‌رشته نول می‌شود.

سیم و کابل برق فشار قوی برند زرتافته کرمان

این نوع از سیم و کابل‌ها به‌ طور معمول جریان‌های دارای ولتاژ ۳۰ کیلووات را انتقال می‌دهند. این برند یک نوع کابل فشار قوی ساخته که جنس آن از سیم‌های فولادی و روکش آلومینیومی می‌باشد و با چند لایه عایق روکش شده‌ است. معمولاً در این کابل‌ها از آلومینیوم و مس به عنوان هادی استفاده می‌شود. همچنین عایق به‌کاررفته در این نوع سیم و کابل از جنس پلی‌اتیلن، پی‌ وی‌ سی و پلاستیک فشرده است.

سایر سیم و کابل ساخته شده توسط زرتافته کرمان شامل موارد زیر می‌شود:

  • کابل ساختمانی و کنترلی
  • کابل قدرت و تخت
  • کابل‌های خود نگهدار و ابزار دقیق
  • کابل‌های تلفن و شبکه

نحوه ساخت محصولات

تکنولوژی‌ها و نحوه ساخت سیم و کابل زرتافته کرمان

تولید سیم و کابل زرتافته کرمان معمولاً در 6 مرحله صورت می‌گیرد:

مرحله اول: طراحی سیم

در مرحله اول سیم را طراحی می‌کنند. این طراحی شامل ابعاد، اندازه، قطر و جنس سیم می‌‌باشد. این مرحله اهمیت زیادی دارد چرا که همه مراحل بعدی تحت تأثیر این مرحله هستند. جنس هادی و نوع مواد اولیه هم در این مرحله برای ساخت سیم و کابل زرتافته کرمان مشخص می‌شود. تمام المان‌ها در این قسمت باید طبق اصول مهندسی طراحی شوند تا سیم‌ها و محصولات تولید شده بالاترین کیفیت را در برق رسانی داشته باشند.

مرحله دوم: تولید اولیه

سپس هادی مورد نظر (مس یا هر رسانای در نظر گرفته شده در مرحله قبل) را تحت کشش قرار می‌دهند تا به حالت و اندازه‌ای که در مرحله قبل طراحی شده برسد. بعد از اینکه هادی کشیده شده، به ضخامت و قطر هدف رسید، آن را به عنوان نمونه نگه می‌دارند. سپس رشته سیم‌های بعدی هم طبق همین اندازه تولید می‌شوند. گاهی برای تولید سری‌های افشان این مرحله باید چند بار انجام شود تا ابعاد مناسب و نهایی مشخص گردد.

مرحله سوم: پخت

محصول تولید شده از مرحله قبل بسیار نازک شده است و قابلیت شکنندگی بالایی دارد چون تحت کشش زیادی قرار گرفته بود. بنابراین باید آن را به مقاومت کافی برسانیم. برای بالا بردن مقاومت سیم‌ها باید آن‌ها را تحت حرارت قرار دهیم. بنابراین مفتول‌ها توسط دستگاه فاین آماده قرارگیری در کوره می‌شوند. پس از حرارت دیدن و پخته شدن، سیم انعطاف پذیری لازم را به خود می‌گیرد و به مقاومت مورد نظر می‌رسد.

مراحل ساخت کابل افشان

مرحله چهارم: پیچ خوردن

این مرحله برای تولید کابل افشان بسیار مهم است و برای تولید کابل افشان باید چند رشته سیم نازک را به صورت یک لایه کامل درآورد. البته ابعاد سیم‌ها، میزان کشش و انعطاف پذیری، قطر و اندازه سیم‌ها بسیار مهم است که یکسان باشند تا هنگام استفاده و بهره برداری، در انتقال برق هیچ مشکلی پیش نیاید. اگر یکی از سیم‌ها ضخیم‌تر باشد، امکان دارد میدان مغناطیسی بزرگتری اطراف خود ایجاد کند و در برق رسانی سایر کابل‌ها که اطراف او پیچ خورده‌اند، اختلال ایجاد کند.

مرحله پنجم: اکستروژن

باید مفتول‌های به دست آمده از مرحله قبل در سیم و کابل زرتافته کرمان را تحت عایق بندی اولیه قرار دهیم. برای عایق بندی سیم و کابل‌ها از دستگاهی به نام دستگاه اکسترودر استفاده می‌شود. این دستگاه تمام عملیات عایق کاری و تزریق مواد خاص و نیمه هادی را به عنوان یک لایه برای عایق، روکش و لایه میانی انجام می‌دهند.

مرحله ششم: کابل کشی و نظارت

تا مرحله پنجم فرآیندهای اصلی تولید انجام شده و حال باید سیم‌ها در یک راستا قرار گیرند و توسط قرقره‌های مخصوص دسته بندی شوند. در تیم متخصص سیم و کابل زرتافته کرمان، یک بخش نظارت بر تولید در این مرحله، محصول نهایی را بررسی می‌کند تا از صحت استانداردهای رعایت شده اطمینان حاصل شود.

سخن آخر

در این مقاله با شرکت سیم و کابل زرتافته کرمان آشنا شدیم. این شرکت از پیشروها و فعالان در صنعت تولید سیم و کابل است که محصولات باکیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه می‌کند. اگر سوال یا نظری دارید در قسمت نظرات با تکه کابل به اشتراک بگذارید. اگر این مقاله برای شما مفید بود، با دوستان و افرادی که به آن نیاز دارند، به اشتراک بگذارید. برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر درباره برند زرتافته کرمان، می‌توانید با پشتیبانی تکه کابل تماس بگیرید.

علاوه بر این موضوع، شما می‌توانید برای دسترسی به لیست کامل کارخانجات سیم و کابل ایران و اطلاعات مربوط به آن‌ها، به لینک زیر مراجعه کنید تا از بین ده‌ها شرکت سیم و کابل، مجموعه مورد نظر خود را پیدا کنید.

کارخانجات سیم و کابل ایران از گذشته تا کنون

1268 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط