معرفی شرکت سیم و کابل باختر

سیم و کابل باختر اولین تولید کننده سیم و کابل در غرب کشور

593 بازدید تولیدکنندگان سیم و کابل ایران

صنایع سیم و کابل باختر به عنوان نخستین مجموعه صنعتی تولید کننده سیم و کابل در غرب کشور راه اندازی شد. پس از گذشت چهار دهه از آغاز فعالیت این مجموعه، امروزه سیم و کابل باختر به عنوان یکی از تأمین کننده‌های اصلی و قابل اعتماد در اکثر پروژه‌های ملی شناخته می‌شود. این شرکت توانایی تولید انواع رساناها از جمله کابل‌ها، سیم‌ها، مفتول‌های مسی، آلومینیومی ‌و … را دارد. مدیران این مجموعه خود را ملزم به پیشرفت می‌دانند و هرگز به کم قانع نمی‌شوند. به نحوی که پس از تثبیت جایگاه در بازار‌های داخلی، امروزه شاهد حضور این برند در سطح جهانی و صادرات آن هستیم. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی شرکت سیم و کابل باختر بپردازیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه و معرفی بیشتر سیم و کابل باختر

همواره تمرکز اصلی سیم و کابل باختر روی بهینه‌سازی مداوم کارایی در تاسیسات تولیدی، کیفیت بالا و ایمنی محصولات در هنگام استفاده معطوف شده است. کلیه محصولات سیم و کابل باختر مورد تأیید موسسه تحقیقات صنعتی و استاندارد ملی ایران، آزمایشگاه‌های توانیر و همچنین موسسات بین المللی نظارت کننده است. از این نظر می‌توان این برند را به عنوان یک رقیب جدی در بازار ایران و منطقه به حساب آورد.

نزدیک به چهل سال پیش، مجموعه سیم و کابل باختر در شهر کرمانشاه به بهره‌برداری رسید. واحد تولیدی در یک قطعه زمین 12 هکتاری با ماشین آلات روز تجهیز شد. با توجه به امکانات مناسب کارخانه، آن‌ها در همان گام اول به ظرفیت سالانه تولید هفت هزار تن مفتول مس و آلومینیوم دست پیدا کردند. با توجه به پیاده سازی اصول ایمنی و کیفیت، در کمتر از یک دهه سیم و کابل باختر توانست کلیه استاندارد‌های رایج را برای محصولات خود اخذ نماید. امروزه با استفاده از تجهیزات مدرن اروپایی، نیروی کار متخصص و حرفه‌ای، پیاده سازی اصول مدیریتی و استاندارد‌های ISIRI، VDE، BS و IEC در فضای کارخانه و آزمایشگاه، سیم و کابل باختر توانسته است به حداکثر ظرفیت تولید خود دست پیدا کند.

قابلیت تولید انواع کابل های قدرت و تخصصی

برند سیم و کابل باختر با توجه به حضور طولانی مدت خود در بازار کالای برق، یکی از خوشنام‌ترین مجموعه‌های تولیدی کشور است که در وندورلیست اغلب مجموعه‌های صنعتی، عمرانی و نفتی کشور حضور دارد. مجموعه تلاش‌های تیم مدیریتی در کنار زحمات پرسنل متخصص سبب شد تا این مجموعه نشان طلایی جهانی مدیریت کیفیت را دریافت نماید. علاوه بر این موضوع، سیم و کابل باختر سابقه انتخاب به عنوان واحد نمونه صنعتی کشور برای پنج سال متوالی را نیز در دست دارد. این موارد گویای کیفیت بالا و رضایت مشتریان از عملکرد مجموعه می‌باشد.

با توجه به توانایی‌های سیم و کابل باختر در تولید کالای ایمن و باکیفیت همراه با قیمت عادلانه، مجموعه‌هایی نظیر وزارت نیرو، وزارت دفاع، وزارت راه و شهرسازی، شرکت‌های توزیع برق، برق منطقه‌ای و بسیاری از نهاد‌های دیگر به این برند گواهینامه تأیید صلاحیت کالا را اعطا نمودند تا برای پروژه‌های مختلف در بین تأمین کنندگان مورد اعتماد آن‌ها قرار داشته باشد. با همه این موارد شهرت و کیفیت محصولات سیم و کابل باختر به پروژه‌های داخل کشور محدود نمی‌شود، بلکه در چند سال گذشته بازار‌های صنایع الکتریکی در کشور‌های روسیه، ونزوئلا، عراق، امارات متحده عربی، اوکراین، ارمنستان و برخی از کشور‌های منطقه نیز شاهد اعلام حضور سیم و کابل باختر بوده‌اند.

تولید محصولات باکیفیت

معرفی محصولات شرکت سیم و کابل باختر

الف) انواع کابل جوش، لاستیکی NBR، خودنگهدار، آلومینیومی‌ و مغز فولاد

انواع کابل جوش

ب) انواع سیم و کابل مسی

محصولات شرکت باختر

تکنولوژی‌ها یا نحوه ساخت

  • در محصولات سیم و کابل باختر از ‌هادی‌های مس خالص مس آنیل شده (نرم شده) به صورت مفتول یا کلاس 1 تا 5 و همچنین آلومینیوم به صورت بافته شده، تابیده شده و یا مفتولی استفاده می‌شود.
  • در سیم‌های هوایی جنس مهار از مفتول فولادی گالوانیزه است.
  • متریال رایج برای عایق، روکش و غلاف از نوع آمیزه پی وی سی، XLPE و مواد کم دود مقاوم به حرارت می‌باشد.
  • در کابل‌های مخابراتی، ‌هادی توسط نوار پلي استرآلومينيوم در بر گرفته می‌شود.

استفاده از متریال اولیه مرغوب

افتخارات

  • اهدا لوح و تندیس واحد نمونه ملی توسط ریاست محترم جمهوری به شرکت کابل باختر 1401
  • دریافت تندیس و لوح افتخار نوزدهمین جشنواره تولید ملی افتخار ملی از خانه صنعت معدن و تجارت ایران با عنوان واحد برتر صنعتی در گروه صنایع الکترونیک 1400
  • دریافت لوح تقدیر و تندیس هجدهمین جشنواره تولید ملی بعنوان واحد برتر تولیدی از گروه صنایع الکترونیک 1399
  • دریافت لوح تقدیر و تندیس جشنواره تولید ملی 1398
  • کسب رتبه واحد تولیدی برتر در جشنواره کارگر سال 98
  • شرکت در پروژه‌های شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها
  • شرکت در پروژه‌های صنعتی کشور مانند خودرو سازی سایپا، گروه صنعتی مپنا و غیره
  • شرکت در پروژه‌های پتروشیمی‌کشور

آدرس و شماره تلفن

آدرس و شماره تلفن

علاوه بر این موضوع، شما می‌توانید برای دسترسی به لیست کامل کارخانجات سیم و کابل ایران و اطلاعات مربوط به آن‌ها، به لینک زیر مراجعه کنید تا از بین ده‌ها شرکت سیم و کابل، مجموعه مورد نظر خود را پیدا کنید.

کارخانجات سیم و کابل ایران، از گذشته تا کنون

593 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط