راهنمای خرید سیم افشان نایلونی

راهنمای خرید سیم افشان نایلونی؛ بررسی مهم‌ترین نکات خرید

258 بازدید راهنمای خرید / راهنمای خرید سیم و کابل / راهنمای تکه کابل / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید در زمان خرید سیم افشان نایلونی بایستی چه مواردی را مد نظر قرار دهید؟ به نظر شما بهترین سیم افشان نایلونی چه خصوصیاتی دارد؟ سیم نایلونی یکی از پرکاربردترین محصولات در سیم کشی ساختمان‌ها بوده که در ادامه این راهنما قصد داریم به بررسی جنبه‌های مختلف خریدِ این محصول بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در ادامه همراه ما باشید.

هر آنچه که باید درباره خرید سیم افشان نایلونی بدانید!

سیم افشان نایلونی

همان‌طور که در ابتدای راهنما اشاره مختصری شد، سیم افشان نایلونی نمونه‌ای از انواع سیم و کابل برق بوده که از آن در سیستم سیم کشی ساختمان استفاده می‌شود. این محصول به طور خاص برای انتقال جریان از مکانی به مکان دیگر کارایی داشته و علاوه بر ساختمان‌های مسکونی می‌توان از آن در اماکن تجاری و اداری نیز بهره برد. سیم‌های نایلونی نوعی سیم دو لایه به رنگ سفید هستند که به هم دیگر چسبیده‌اند. این محصولات در برخی از ساختمان‌ها به عنوان سیم کشی روکار مورد استفاده قرار گرفته و به همین خاطر قابل رویت هستند.

اگر قصد خرید سیم افشان نایلونی را دارید باید بدانید که این محصولات برای تأمین روشنایی نیز کارایی داشته و هادی موجود در ساختار آن‌ها از جنس مس بوده و به همین علت یک رسانای الکتریکی عالی به حساب می‌آید. روکش نایلون موجود در ساختار این سیم‌ها موجب شده این دو سیم به شیوه‌ای ایمن در کنار هم دیگر قرار گرفته و مابین سیم فاز و نول اتصالی رخ ندهد. قابل ذکر بوده که روکش سفید این سیم‌ها بسیار نرم و منعطف بوده و به همین خاطر سیم‌های افشان نایلونی انعطاف‌پذیری بسیار بالایی از خود نشان داده و می‌توان از آن‌ها در هرجایی که نیاز به استفاده از سیم منعطف باشد بهره برد.

نکات ایمنی استفاده از سیم افشان نایلونی

ویژگی های سیم افشان نایلونی

یکی از مهمترین نکاتی که بایستی پیش از خرید سیم افشان نایلونی بدانید، نکات ایمنی استفاده از این محصول است. در ادامه با این نکات آشنا خواهیم شد:

  • پیش از خرید سیم افشان نایلونی و استفاده از آن در دستگاه مطمئن شوید که سیم مقاومت کافی برای تحمل بار دستگاه را داشته باشد؛
  • این مدل سیم برای درجه حرارت‌های بالا گزینه مناسبی به حساب نمی‌آید؛
  • پس از خرید این سیم و در زمان استفاده از آن مطمئن شوید که روکش سیم به طور کامل تمیز است؛ چرا که هرگونه پارگی یا خوردگی می‌تواند موجب به وجود آمدن حادثه شود؛
  • سیم‌های افشان نایلونی نباید در زمان استفاده زیر دست و پا قرار بگیرند؛ چرا که میزان آسیب‌پذیری آن‌ها بسیار بالا است؛
  • از آن جایی که سیم نایلونی حامل جریان برق بوده، نباید در کنار مواد شیمیایی قرار داده شود؛
  • توجه داشته باشید که نباید از این مدل سیم در محیط‌های پُرتنش استفاده شود؛ چرا که نرمی و انعطاف‌پذیری بسیار بالایی داشته و به همین خاطر احتمال آسیب‌دیدگی آن‌ها بالا است.

معرفی انواع سیم نایلونی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که بایستی در زمان خرید سیم افشان نایلونی مد نظر داشته باشید، شناخت دسته‌بندی‌های مختلف این سیم است. همان‌طور که از عنوان این سیم مشخص بوده، نوعی سیم افشان به حساب می‌آید و به همین علت میزان انطعاف‌پذیری بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. از آن جایی که این سیم‌ها مصارف مختلفی را پوشش می‌دهند، می‌توان از آن‌ها در ضخامت‌های مختلف بهره برد؛ نوع ساده یا معمولی این سیم‌ها ضخامت کمی دارد.

جالب است بدانید که دوتایی بودنِ این سیم‌ها به این معناست که یکی از آن‌ها به نول و دیگری به فاز متصل می‌شود؛ به این شکل امکان عبور جریان برق در ساختمان فراهم خواهد شد. اگر قصد خرید سیم افشان نایلونی را دارید به احتمال زیاد در بازار این سیم را تحت عنوان سیم دولا نیز پیدا خواهید کرد.

این سیم‌ها دارای سایزها و اندازه‌های مختلفی بوده و بر اساسی سایزی که داشته مصارف مختلفی را پوشش می‌دهند. سیم‌های مذکور در دو مدل سفید و شیشه‌ای قابل تولید بوده و عمدتاً در اندازه‌های (0.5×2)، (1×2)، (5/1×2)، (2.5×2)  و غیره قابل سفارش هستند.

اگر قصد خرید سیم افشان نایلونی را دارید، باید بدانید که این سیم‌ها در حلقه‌های 100 متری بسته‌بندی شده و به بازار عرضه می‌شوند. سیم‌های نایلونی با در نظر گرفتن نوع هادی به دو مدل مسی و آلومینیومی نیز قابل تقسیم‌بندی هستند. افزون بر این، سیم‌های مذکور را می‌توان بر اساس عایق به سه مدل با عایق پلی اتیلن، با عایق پلی وینیل کلراید و با عایق کاغذ آغشته به روغن نیز دسته‌بندی کرد.

مصارف سیم افشان نایلونی

مصارفی که این مدل از سیم‌ها داشته بسیار متنوع بوده و بایستی در زمان خرید سیم افشان نایلونی آن‌ها را بشناسید. همان‌طور که گفته شد این محصول در سیم‌کشی ساختمان کارایی داشته و در کنار آن می‌توان از این سیم در فضاهایی که فشار مکانیکی پایین بوده نیز بهره برد؛ به عنوان مثال این سیم به وفور در محصولات الکتریکی قابل حمل به کار گرفته می‌شود. می‌توان گفت که سیم مذکور از جمله پُرفروش‌ترین انواع سیم‌های موجود در بازار به حساب می‌آید؛ چرا که مصارف متعددی داشته و امکان دسترسی به آن در کلیه الکتریکی‌ها و بازار سیم وجود دارد.

همچنین، از این مدل سیم در لوسترها، لوازم خانگی مثل آسیاب، آبمیوه‌گیری، چرخ گوش و غیره نیز بهره‌گیری می‌شود. همواره باید در نظر داشته باشید که این مدل از سیم‌ها برای انتقال جریان بالا کارایی ندارند. علاوه بر این، به دلیل داشتن انعطاف‌پذیری بالا می‌توان از آن‌ها در سیم رابط تابلوهای فرمان و ماشین آلات نیز استفاده کرد. در یک نگاه کلی به مصارف این نوع سیم می‌توان گفت که از آن در اماکنی که نیاز به انتقال جریان بالای برق نباشد و همواره به سیمی با انعطاف‌پذیری بالا نیاز داشته باشیم، استفاده می‌شود.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با سیم نایلونی، به بررسی مهم‌ترین نکاتی که بایستی در زمان خرید سیم افشان نایلونی در نظر داشته باشید نیز پرداختیم. سیم‌های افشان نایلونی مصارف متعددی داشته و می‌توان از آن‌ها در اماکن مختلف به ویژه سیم کشی ساختمان بهره برد. شما چه اطلاعات دیگری پیرامون سیم‌های افشان نایلونی در ذهن دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با سیم‌های افشان نایلونی در قسمت ارسال دیدگاه برای ما و کاربران گرامی وب سایت تکه کابل بنویسید.

258 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط