راهنمای خرید آنتن تلویزیون

راهنمای خرید آنتن تلویزیون؛ بررسی مهم‌ترین نکات خرید

465 بازدید راهنمای خرید / آموزش در صنعت برق

به نظر شما در زمان خرید آنتن تلویزیون بایستی چه مواردی را رعایت نمود؟ راهنمای خرید آنتن تلویزیون متشکل از مجموعه نکاتی بوده که شما عزیزان می‌توانید با مطالعه و رعایت آن‌ها، بهترین آنتن تلویزیون که متناسب با منزلتان باشد را خریداری فرمایید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر پیرامون انواع آنتن تلویزیون در ادامه همراه ما باشید.

هر آنچه که باید درباره راهنمای خرید آنتن تلویزیون بدانید!

استانداردهای خرید آنتن تلویزیون

به منظور خرید آنتن تلویزیون بایستی نوع آنتن مدنظرتان را بر حسب محل زندگی و فاصله تا برج‌های اتصال تعیین نمایید. همچنین، بایستی قدرت سیگنال در منطقه خود را نیز مورد بررسی قرار داده و در نهایت بهترین آنتن را خریداری کنید. قیمت، کیفیت ساخت و نحوه نصب آنتن نیز از دیگر موارد مهم هستند.

راهنمای خرید آنتن تلویزیون؛ انواع آنتن تلویزیون

در حالت کلی، آنتن‌های تلویزیون در دو مدل آنالوگ و دیجیتال تولید می‌شوند. مدل آنالوگ به منظور دریافت سیگنال‌های تلویزیونی قدیمی مورد استفاده قرار گرفته و امروزه، تقریباً تمامی کشورها از سیستم سیگنال دیجیتال بهره می‌برند. آنتن‌های مدل دیجیتال به جهت دریافت سیگنال‌های تلویزیونی دیجیتال کارایی داشته و بهبود کیفیت صدا و تصویر و افزایش تعداد کانال‌های تلویزیونی را در آن‌ها شاهدیم. تقسیم‌بندی دیگری برای آنتن‌های تلویزیونی وجود داشته که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

آنتن هوایی

آنتن‌های هوایی از جمله اجزای مهم در سیستم‌های تلویزیونی بوده که به منظور دریافت سیگنال‌های تلویزیونی از ایستگاه‌های پخش زنده یا ماهواره مورد استفاده قرار می‌گیرند. قابل ذکر بوده که آنتن‌های هوایی خود به انواع مختلفی قابل تقسیم‌بندی هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

  • آنتن ثابت: نوعی آنتن بوده که نصب آن به صورت ثابت انجام شده و به منظور دریافت سیگنال‌های تلویزیونی از یک الی چند ماهواره یا ایستگاه پخش مورد استفاده قرار می‌گیرد؛
  • آنتن گردان: این مدل از آنتن‌ها به صورت گردان طراحی شده و قابلیت چرخش به دور محوری عمودی خود را داشته و از این طریق سیگنال‌های تلویزیون را دریافت کرده و در نهایت به تلویزیون انتقال می‌دهند.

آنتن رومیزی

در روند راهنمای خرید آنتن تلویزیون به معرفی آنتن بعدی می‌پردازیم؛ آنتن‌های رومیزی از دیگر مدل‌های آنتن بوده که به منظور دریافت سیگنال تلویزیون برای تلویزیون‌هایی که دارای تیونر داخلی بوده مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنتن‌های رومیزی به دو دسته داخلی و خارجی قابل تقسیم‌بندی هستند. آنتن‌های داخلی درون تلویزیون قرار داشته و به صورت داخلی عمل خواهند کرد. در مقابل، آنتن‌های رومیزی خارجی، به شکل جداگانه قرار گرفته و با استفاده از یک کابل کوتاه به تلویزیون متصل خواهند شد.

آنتن سرخود

آنتن‌های سرخود به صورت یک سیم فلزی بلند و نازک در بالای تلویزیون نصب خواهند شد. این آنتن‌ها متشکل از دو بخش اصلی سرخود و کابل کوتاه هستند. سرخود یک قطعه فلزی نازک و بلند بوده که به شکل مخروطی به سمت پایین می‌آید. قطعه فلزی مذکور به یک کابل کوتاه متصل شده و در نهایت به تلویزیون اتصال پیدا خواهد کرد.

راهنمای خرید آنتن تلویزیون؛ نکات خرید آنتن تلویزیون

خرید آنتن تلویزیون

پس از این که با انواع مختلف آنتن‌های تلویزیون آشنا شدیم، در این بخش از راهنما مهم‌ترین نکاتی که بایستی در رابطه با خرید آنتن‌ها بدانید را شرح خواهیم داد:

قدرت گیرندگی آنتن

اگر فاصله آنتن تلویزیون با مبداء سیگنال بسیار کم در نظر گرفته شود و همچنین در محیط اطراف موانع مختلفی وجود داشته باشد، آنتن مورد نظر بایستی که قدرت گیرندگی بالایی داشته باشد. چنان‌چه فاصله بیش‌تر بوده و در محیط اطراف نیز موانع خاصی وجود نداشته باشد، آنتن با قدرت گیرندگی کم‌تر گزینه بهتری خواهد بود.

نوع دریافت سیگنال

نکته بعدی که بایستی مطابق راهنمای خرید آنتن تلویزیون مدنظر قرار دهید، نوع دریافت سیگنال است. همان‌طور که گفتیم آنتن‌ها در دو دسته کلی دیجیتال و آنالوگ طراحی می‌شوند. در حالت کلی، آنتن‌های دیجیتال گزینه خوبی برای دریافت بیش‌ترین تعداد کانال‌های تلویزیونی بوده، در حالی که آنتن‌های آنالوگ برای دریافت کانال‌های تلویزیونی در مناطق دور افتاده با شرایط آب و هوایی نامساعد گزینه بهتری هستند.

گارانتی و ضمانت آنتن

مورد بعدی در راهنمای خرید آنتن تلویزیون، گارانتی است. وجود گارانتی این اطمینان خاطر را به شما می‌دهد که در صورت بروز هرگونه خطایی، مشکل شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل خواهد شد. چنان‌چه آنتن مورد نظرتان دارای گارانتی نباشد، اگر آنتن دچار مشکل شود مجبور به پرداخت هزینه‌های بالایی به جهت تعمیر آنتن خواهید شد.

برند تولیدکننده آنتن

از دیگر عوامل مهم در راهنمای خرید آنتن تلویزیون که باید در نظر داشته باشید، اعتبار برند تولیدکننده آنتن است. همان‌طور که می‌دانید برندهای متعددی در حیطه تولید و عرضه آنتن فعالیت کرده که تنها برخی از آن‌ها قادر به تولید آنتن‌های باکیفیت هستند. توصیه می‌شود که قبل از خرید اعتبار برند تولیدکننده آنتن تلویزیون را سنجیده و بعد اقدام به خرید کنید.

تعداد خروجی‌های آنتن

تلویزیون‌ها می‌توانند به کمک آنتن به سیگنال‌های تلویزیونی دسترسی داشته باشند. به منظور اتصال آنتن به تلویزیون، بایستی از یک کابل آنتن بهره ببرید که به خروجی آنتن تلویزیون شما متصل گردد. توجه داشته باشید که تعداد خروجی‌های آنتن می‌تواند متغیر باشد. بر حسب نیاز کاربر، می‌توان از یک یا چند خروجی بهره برد.

مجهز به تقویت‌کننده

مورد بعدی که مطابق با راهنمای خرید آنتن تلویزیون باید در نظر بگیرید، مجهز بودن آنتن به تقویت‌کننده است. منظور از تقویت‌کننده نوعی دستگاه الکتریکی بوده که به آنتن تلویزیون متصل شده و موجب تقویت سیگنال‌های رادیویی خواهد شد. با کمک تقویت‌کننده آنتن، سیگنال‌های رادیویی قوی‌تر شده و در نهایت تصویر بهبود پیدا خواهد کرد.

سخن پایانی

آنتن تلویزیون یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی تلویزیون بوده که بدون وجود آن عملاً تلویزیون تبدیل به یک دستگاه بی‌مصرف می‌شود! با استفاده از آنتن تلویزیون می‌توان سیگنال‌های مربوط به تلویزیون را دریافت کرد و کانال‌های مختلف را تماشا نمود. در راهنمای خرید آنتن تلویزیون سعی کردیم تمامی نکات مهمی که بایستی در زمان خرید آنتن تلویزیون بدانید را معرفی کنیم. با در نظر داشتن انواع مختلف آنتن تلویزیون، قدرت گیرندگی آنتن، گارانتی، برند تولیدکننده، تعداد خروجی‌های آنتن و داشتن یا نداشتن تقویت‌کننده می‌توانید بهترین آنتن تلویزیون را خریداری کنید. شما چه اطلاعات دیگری در مورد آنتن‌های تلویزیون دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون آنتن‌های تلویزیون در قسمت ارسال دیدگاه با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل به اشتراک بگذارید.

465 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط