تجهیزات ماینر

۱۰ مورد از تجهیزات ماینر برای استخراج ارز دیجیتال

407 بازدید معرفی و آموزش تجهیزات الکترونیک

بازار تبادل ارزهای دیجیتال جذابیت‌های خاص خود را دارد اما فرایند استخراج آن‌ها دانش فنی بیشتری را طلب می‌کند. افراد مختلف هنگامی‌ که قصد دارند یک سیستم استخراج راه اندازی کنند، با انبوهی از سوالات مواجه می‌شوند که متأسفانه در منابع فارسی پاسخ درستی برای آن‌ها در نظرگرفته نشده است. یکی از رایج‌ترین سوالات در رابطه به تجهیزات ماینر و کاربرد آن‌ها است. این تجهیزات شامل سخت افزار‌ها، نرم افزار‌ها، سیستم‌های ارتباطی و به طور کلی دانش فرایند ماینینگ است. اما نگران نباشید، ما به شما کمک خواهیم کرد تا تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی یک ریگ ماینینگ ساده را بشناسید و با نکات مربوط به آن‌ها آشنا شوید.

برخی از تجهیزات ماینر برای راه اندازی ریگ ماینینگ

ریگ ماینینگ مجموعه سخت افزاری است که به شما کمک می‌کند فرایند استخراج ارز‌های دیجیتال را آغاز کنید. در واقع به کمک تجهیزات ماینر شما قادر خواهید بود که با ارز‌های دیجیتال به عنوان یک شبکه P2P کار کنید. برای راه اندازی چنین سیستمی، به یک سری قطعات سخت افزاری، سیستم عامل و نرم افزار‌های استخراج به همراه کیف پول ارزهای دیجیتال نیاز خواهید داشت. بسته به بزرگی سیستم استخراج و منابعی که در اختیار دارید می‌توانید از سخت افزار‌های متفاوتی استفاده کنید.

یک ریگ ماینینگ با پردازنده های گرافیکی

ما در ادامه برخی از رایج‌ترین تجهیزات ماینر را برای راه اندازی یک سیستم ماینینگ ساده معرفی می‌کنیم. در نظر داشته باشید که سیستم‌های ماینینگ همگی اصول مشترکی دارند. بنابراین با تسلط بر موارد مطرح شده در این مقاله قادر خواهید بود هر نوع سیستم استخراجی را آنالیز و یا اسمبل نمایید.

پردازنده گرافیکی (کارت گرافیک)

پردازنده‌های گرافیکی حیاتی‌ترین بخش سیستم استخراج شما هستند، زیرا این مؤلفه است که میزان سودآوری سیستم شما را تعیین می‌کند. بنابراین در انتخاب نوع و ظرفیت آن بیشترین دقت را انجام دهید. به طور کلی در نظر داشته باشید هرچه تجهیزات ماینر شما قوی‌تر باشد، ریگ استخراج شما سریع‌تر به سودآوری خواهد رسید.

مادربرد

مادربرد مورد نظر شما باید توانایی برآورده کردن ملزومات عملیاتی سیستم استخراج را داشته باشد. به همین منظور در هنگام تهیه مادر برد به نوع سوکت پردازنده و همچنین تعداد کارت‌های گرافیکی که در یک ریگ وجود دارد توجه کنید. کلیه تجهیزات ماینر می‌بایست با یکدیگر متناسب باشند.

پردازنده ریگ ماینینگ (CPU)

اگر قصد دارید تنها با یک CPU ارزهای دیجیتال را استخراج کنید، بهتر است یک پردازنده رده بالا خریداری نمایید. شما همچنین می‌توانید متناسب با پردازنده گرافیکی خود (اگر از GPU قوی استفاده می‌کنید) یک CPU متوسط هم انتخاب کنید. به طور معمول CPU 1151 با سوکت نسل هشتم یا نهم اینتل با سایر تجهیزات ماینر هم خوانی مناسبی دارد.

RAM

سرعت استخراج ارزهای دیجیتال تا حد زیادی با توجه به قابلیت‌های رم در سیستم ماینینگ تعیین می‌شود. بنابراین برای تهیه این بخش نیز دقت و حساسیت لازم را به خرج دهید.

واحد تأمین برق سیستم (PSU)

Power supply unit یا همان باکس‌های پاور رایج در سیستم‌های دسکتاپ وظیفه تأمین انرژی مورد نیاز سیستم را به عهده دارند. بهتر است برای ریگ استخراج خود یک PSU با توان حداقل 1200 وات تهیه کنید.

رایزر‌ها

رایزر‌های PCI-e این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا برای خنک سازی بهتر و افزایش جریان هوا، بین پردازنده‌های گرافیکی و مادربرد، فاصله لازم را ایجاد کنید.

رایزر های اتصال GPU به مادربرد

حافظه‌های SSD

حداقل ظرفیت پیشنهادی برای سیستم استخراج مورد نظر شما، باید 240 گیگابایت باشد.

فریم ماینینگ ریگ

شما می‌توانید این فریم‌ها را خودتان به صورت سفارشی و متناسب با تجهیزات ماینر بسازید، یا اینکه نمونه‌های آماده و پیش ساخته را خریداری کنید.

فریم ریگ ماینینگ برای 6 کارت گرافیک

دستگاه‌های ASIC

اگر مایل نیستید که تهیه کلیه تجهیزات ماینر و اسمبل کردن آن‌ها خودتان را به دردسر بیاندازید، می‌توانید یک مدار مجتمع ویژه برنامه یا همان ASIC را برای استخراج ارزهای دیجیتال خریداری نمایید. در این دستگاه‌ها کلیه مواردی که در بالا گفته شد به صورت اسمبل شده و آماده استخراج به صورت یک مجموعه یکپارچه عرضه شده است. این سخت افزار‌های ASIC توانایی استخراج متفاوتی دارند که شما می‌توانید با توجه به سقف بودجه خودتان و منابع انرژی که در اختیار دارید، آن‌ها را به تعداد دلخواه خریداری کنید. در بین تجهیزات ماینر ASIC‌های امروزی بسیار قدرتمندتر از CPU یا GPU هستند و هر چند ماه یکبار با توسعه و استقرار تراشه‌های جدید، هم قدرت هش و هم کارایی انرژی افزایش می‌یابد.

یک نمونه ماینر ASIC

سایر تجهیزات ماینر برای راه اندازی سیستم استخراج کریپتو کارنسی‌ها

شاید در نظر اول اهمیت سایر تجهیزات مورد نظر شما به اندازه بخش‌هایی که تا این جا از آن‌ها نام بردیم نباشد؛ اما توجه داشته باشید که همواره جزئیات هستند که میزان کارایی سیستم را تعیین می‌کنند. در ادامه لیستی از سایر موارد مورد نیاز شما آورده شده است:

  • کابل اترنت برای ایجاد شبکه بین ریگ‌های استخراج
  • آداپتور Wifi برای اتصال به اینترنت
  • درایو فلش USB با ظرفیت حداقل 5 گیگابایت
  • بست‌های زیپی پلاستیکی برای ایجاد نظم بین کابل‌ها و جلوگیری از اختلال نویز در سیستم
  • کابل PCI-e Y-Splitter در صورتی که از PSU به عنوان هسته مرکزی استخراج استفاده نمی‌کنید
  • انواع مختلفی از سیم‌ها و کابل‌های برق برای تأمین انرژی مورد نیاز سیستم استخراج

کابل PCI-e Y-Splitter

کلام آخر

توجه داشته باشید به همان اندازه که در خرید تجهیزات ماینر دقت عمل به خرج می‌دهید، برای فراهم کردن تجهیزات جانبی و انواع کابل‌ها و سیم‌ها نیز زمان کافی را بگذارید. زیرا همین جزئیات است که می‌تواند تفاوت‌های لازم را ایجاد کند. به عنوان مثال سیم و کابل نامرغوب می‌تواند با افزایش مقاومت جریان، حرارت بیشتری را تولید کند. در نتیجه کارایی سیستم استخراج کاهش پیدا کرده و یا اینکه استهلاک افزایش می‌یابد. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده آگهی‌های مربوط به تجهیزات ماینر، کلیک کنید.

407 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط