آیفون تصویری

7 ویژگی آیفون تصویری برای تضمین امنیت ساختمان

365 بازدید آموزش در صنعت برق

مهم نیست از ساختمان به چه منظوری استفاده می‌کنید، همواره مهم‌ترین عامل برای هر ساختمانی و با هر هدفی، امنیت آن است. اغلب افراد از شرایط و ابزار‌های مختلف استفاده می‌کنند تا به کمک راه حل‌های نوین امنیتی، آرامش خاطر را برای خود فراهم کنند. سیستم‌های آیفون تصویری برای برآورده کردن این آرزو در خدمت شما هستند تا ایمنی و آسایش را برای شما مهیا نمایند. ساختمان‌های مسکونی کوچک و یا شرکت‌های چند منظوره بزرگ، همگی به راه حل‌های جدید امنیتی نیاز دارند، بنابراین باید مطمئن باشید که آیفون تصویری مورد نظر شما برای برآورده کردن نیاز‌های امنیتی، تکنولوژی لازم را دارد. هنگامی‌که این ابزار امنیتی متناسب با ویژگی‌های ساختمان انتخاب شود، شما را از امکانات بی‌نظیری بهره‌مند خواهد کرد. در ادامه شما را با برخی از این امکانات فوق العاده آشنا می‌کنیم.

1. به کمک آیفون تصویری بازدیدکنندگان را بدون باز کردن درب ببینید

آیفون‌های استاندارد قدیمی ‌امکان تأیید هویت بازدیدکنندگان را از طریق صوت آن‌ها فراهم می‌کردند؛ اما این روش به دلیل ترافیک سر و صدای بیرون از ساختمان نمی‌تواند چندان قابل اعتماد باشد. اما آیفون تصویری می‌تواند تصویر افراد را روی پنل نمایش درون ساختمان نشان دهد، در نتیجه امکان خطاهای تشخیصی را به حداقل می‌رساند. حدس و گمان می‌تواند شما را به سمت مشکلات بزرگ سوق دهد، در حالی که نظارت تصویری شما را ایمن نگه می‌دارد.

نظارت ویدیویی بازدیدکنندگان به کمک آیفون تصویری

2. درخواست کمک در کمترین زمان

بسیاری از سیستم‌های جدید آیفون تصویری قابلیت اتصال به اینترنت وایرلس ساختمان را دارند و از این طریق می‌توانند در مواقع ضروری پیام‌های از پیش تعیین شده‌ای را تحت عنوان درخواست کمک برای سایر افراد و یا حتی نیرو‌های پلیس ارسال نمایند. بنابراین به کمک سیستم‌های آیفون تصویری مدرن دیگر در برابر مزاحمان تنها نیستید، زیرا می‌توانید تنها با فشردن چند دکمه روی پنل نصب شده در ساختمان از سایرین کمک بخواهید.

3. ایجاد ارتباط تصویری بین واحد‌های مختلف

اهمیت این ویژگی را افرادی که در شرکت‌های چند طبقه مشغول به کار هستند بیشتر احساس می‌کنند. به کمک سیستم‌های آیفون تصویری مدرن مهم نیست در چند طبقه کسب و کار خود را اداره می‌کنید، زیرا با اندکی تنظیمات می‌توانید آیفون تصیری خود را به یک سیستم اینترکام داخلی تبدیل نمایید و به این ترتیب ارتباط مؤثر بین کارکنان را افزایش دهید. دیگر نیازی نیست که پله‌های ساختمان شرکت را طی نمایید یا اینکه خطوط تلفن را مشغول نگه دارید؛ پشتیبانی عالی صوتی و تصویری این ابزار، بسیار کارآمد تر از سیستم اتوماسیون داخلی و حتی تلفن عمل خواهد کرد.

آیفون تصویری برای سه یونیت مجزا

4. کنترل دسترسی هوشمند و کارآمد

از طریق آیفون تصویری نه تنها می‌توانید بازدیدکنندگان را بررسی و از بروز جرایم جلوگیری نمایید، بلکه این ابزار به مدیران ساختمان‌ها و شرکت‌ها کمک می‌کند تا برای میزان دسترسی واحد‌های مختلف به ورودی‌های ساختمان محدودیت‌هایی را مشخص کنند. به عنوان مثال برای یک مجتمع مسکونی پر جمعیت نیازی نیست تا همه افراد به باز کردن یا بستن درب پارکینگ دسترسی داشته باشند، بلکه این اجازه می‌تواند تنها در اختیار نگهبان مجتمع مسکونی قرار گیرد تا ضمن شناسایی ترددکنندگان از ورود اشخاص تأیید نشده و همچنین بروز سهل انگاری‌ها جلوگیری نماید.

5. قابلیت نگهداری رکورد‌های روزانه برای مدت دلخواه

هم در ساختمان‌های مسکونی کوچک و هم برای شرکت‌های چند طبقه، نگه داشتن رکورد‌های تصویری از ترددکنندگان یک ضرورت امنیتی است که در مواقع حساس به آن نیاز خواهید داشت. به کمک آیفون تصویری می‌توانید تردد افراد را در تاریخ‌های گذشته بررسی نمایید. تقریباً تمامی ‌این سیستم‌ها به حافظه داخلی و یا کارت‌های حافظه مجهز هستند؛ اما سیستم‌های مدرن از طریق اتصال به اینترنت وایرلس ساختمان، رکورد‌های ذخیره شده توسط آیفون تصویری را در سرور‌های در نظر گرفته شده آپلود می‌کنند تا برای مدت بیشتری (حتی چندین سال) قابل نگهداری باشند.

قابلیت تشخیص چهره بازدیدکنندگان در روز و شب

6. حذف نویز، پارازیت و فرکانس‌های مزاحم در هنگام شناسایی بازدیدکنندگان

این ویژگی نیز بیشتر مناسب واحد‌های تجاری است، زیرا در این ساختمان‌ها اغلب سر و صدای افراد یا دستگاه‌ها اجازه تشخیص درست بازدیدکنندگان را نمی‌دهد. از سوی دیگر تجمع ماشین آلات الکتریکی و مغناطیسی در این مجموعه‌ها ممکن است سبب اختلال در سیستم مخابراتی آیفون‌های استاندارد شوند. در این حالت ممکن است در تشخیص افراد وارد شونده به ساختمان دچار اشتباه شوید. تقریباً تمامی ‌آیفون‌های تصویری دارای مکانیسم نویز گیر و مقابله با امواج پارازیت هستند، علاوه بر این دریافت تصویر نیز به شما کمک می‌کند تا با اطمینان خاطر درب را به روی بازدیدکندگان باز کنید.

7. همه امکانات مورد نیاز در یک پکیج

کارکرد‌های آیفون تصویری بسیار فراتر از یک درب باز کن ساده است، زیرا با خرید یک سیستم آیفون تصویری مجهز قادر خواهید بود به طور هم زمان از امکانات درب باز کن، سیستم اینترکام داخلی، دوربین مداربسته، قابلیت کنترل درب ساختمان از طریق تلفن همراه، اعلام هشدار ورود و خروج غیر مجاز در تلفن همراه یا سیستم‌های هشدار مرکزی و بسیاری از خدمات دیگر بهره‌مند شوید. هر کدام از مدل‌های آیفون تصویری ویژگی‌های منحصر به فردی را ارائه می‌کنند، تنها باید اطمینان داشته باشید که گزینه مناسبی را برای ساختمان خود انتخاب کرده‌اید.

جمع بندی

تأمین امنیت ساختمان‌ها در مرحله نخست به عهده ساکنان آن ساختمان است، اما این اتفاق به شرطی رخ می‌دهد که ساکنان و یا نگهبان ساختمان تشخیص درستی از افراد ایستاده در پشت درب‌های ورودی داشته باشند. بر این اساس می‌توان گفت تقریباً بخش زیادی از ورود‌های ناخواسته به ساختمان ناشی از عدم تشخیص درست و یا خطاهای فردی رخ می‌دهد. آیفون تصویری نه تنها قابلیت تشخیص را تا حد غیر قابل مقایسه‌ای افزایش می‌دهد بلکه از طریق ارائه امکانات امنیتی ویژه‌ای که در مدل‌های مدرن تعبیه شده است (مانند محدود کردن دسترسی‌ها) امکان بروز خطاهای فردی را نیز به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده آگهی‌های مربوط به آیفون تصویری، کلیک کنید.

365 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط