چراغ سیگنال تابلویی

چراغ سیگنال تابلویی چیست؟

197 بازدید آموزش در صنعت برق

تا کنون وسایل و تجهیزات مختلفی برای بهبود روند فعالیت‌های صنعتی تولید شده‌اند که هر کدام‌ در زمینه‌ای منحصر به فرد، مفید و کاربردی هستند و چراغ سیگنال تابلویی نیز یکی از بهترین آن‌ها است. این چراغ ساده کمک بسیاری به صنعت کرده است و حتی افرادی که در صنعت مشغول نیستند هم از این چراغ کاربردی بهره‌مند شده‌اند. در این مطلب همراه ما باشید تا چراغ سیگنال تابلویی را بررسی کنیم.

چراغ سیگنال تابلویی

در دستگاه‌های مختلف صنعتی و تابلو‌های توزیع فرمان به منظور نشان دادن برخی از علامت‌ها و هشدار‌ها از چراغ سیگنال استفاده می‌شود. این چراغ‌ها انواع مختلفی دارند و چراغ سیگنال تابلویی یکی از نمونه‌های پر کاربرد و مهم آن‌ها محسوب می‌شود‌. این چراغ‌ها به گونه‌ای تولید شده‌اند که اعلان‌ها و هشدار‌های مهم را نشان داده و وضعیت دستگاه و تابلو‌های توزیع با استناد بر آن‌ها قابل تشخیص و شناسایی دقیق هستند. این امر نظارت بهتر بر دستگاه و بقیه فعالیت‌ها را نیز در پی دارد.

چراغ سیگنال تابلویی در اندازه و ولتاژ‌های مختلفی تولید می‌شود که هر کدام از آن‌ها برای موارد خاصی قابل استفاده و کاربردی هستند. این چراغ‌ها معمولاً قدرت کمی ‌دارند و تنها برای نشان دادن وضعیت‌های مختلف تابلو فرمان به کار برده می‌شود. به عبارتی دیگر چراغ سیگنال نقش خبر دهنده و اطلاع رسان را ایفا می‌کند. چراغ سیگنال تابلویی در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود که هر رنگ نشان دهنده وضعیت خاصی است و در موارد منحصر به فردی کاربرد دارد. قطعا برای افرادی که با دستگاه‌های صنعتی سر و کار دارند شناسایی و یادگیری کاربرد‌ها و نماد‌های هر یک از این رنگ‌ها ضروری است.

این چراغ وظیفه نشان دادن ولتاژ در مدار را نیز بر عهده دارد و با استفاده از آن می‌توان بدون بررسی اصولی و زمان بر، از وجود و یا عدم وجود ولتاژ باخبر شد‌ و استاندارد مورد نظر را رعایت کرد. چراغ سیگنال تابلویی جهت نشان دادن قطع و یا وصل بودن دستگاه و مدار فرمان نیز استفاده می‌شود و خاموش و یا روشن بودن دستگاه نیز با استفاده از آن‌ها از فاصله دور نیز قابل رؤیت است. چراغ سیگنال تابلویی یکی از بهترین مدل‌های چراغ سیگنالی است که وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد و  در صورتی که از قطعات با کیفیت و طراحی مناسبی تولید شده باشد، عمر طولانی نیز خواهد داشت.

مزایای چراغ سیگنال تابلویی

مزایا و کاربردهای چراغ سیگنال

تصور کنید که برای بررسی وضعیت‌های مختلفی مانند، خاموش و یا روشن بودن و یا وجود عیب و نقص در دستگاه‌های مختلف و یا تابلو‌های توزیع فرمان باید قسمت‌های مختلفی به صورت دستی چک شوند و بعد از فهمیدن نوع مشکل اقدامات لازم را برای برطرف کردن آن انجام داد که انجام این مراحل و فرایند‌ها، زمان بر و خسته کننده است؛ اما با استفاده از چراغ سیگنال تابلویی این مشکل برطرف می‌شود.

بنابراین یکی از مهم ترین کاربردهای چراغ سیگنال تابلویی، نشان دادن وجود عیب و نقص در دستگاه است که با استفاده از آن می‌توان خیلی راحت و سریع متوجه وجود مشکل و عیب در دستگاه شد و درصدد برطرف کردن آن اقدام کرد.

علاوه بر این با هشدار سریع و به موقع چراغ سیگنال و حل مشکل، از بسیاری خطرات و خسارت‌ها جلوگیری می‌شود و این چراغ‌ها مانند راهنما به بهبود عملکرد فعالیت‌های انسانی کمک زیادی می‌کنند.

در مدارهای قدرت، تابلو‌های توزیع باید جریان سه فاز داشته باشند و دو فاز شدن شبکه‌ها خطرات زیادی را به وجود می‌آورد. با استفاده از چراغ سیگنال تابلویی می‌توان از سه فاز بودن جریان تابلو‌ها اطمینان حاصل نمود و از خطرات و آسیب‌های احتمالی جلوگیری کرد.

مزیت و کاربرد دیگری که چراغ سیگنال تابلویی دارد این است که با استفاده از این چراغ‌ها می‌توان وضعیت خاموش و یا روشن بودن دستگاه و مدار‌های مختلف را حتی از فاصله دور نیز متوجه شد؛ زیرا با روشن بودن دستگاه و یا مدار، چراغ سیگنال تابلویی نیز روشن می‌شود و با خاموش بودن آن، چراغ خاموش می‌شود.

آشنایی با رنگ‌های چراغ سیگنال

یکی از مسائل مهمی ‌که در رابطه با چراغ‌های سیگنال وجود دارد، آشنایی با رنگ‌های چراغ سیگنال است زیرا هر چراغ نشان دهنده مفهوم خاصی است و در نشان دادن یک موضوع خاص کاربرد دارد.

به عبارتی دیگر هر رنگ از چراغ سیگنال نمادی است که با یادگیری آن‌ها می‌توان مسائل و مشکلات مربوط به دستگاه‌های مختلف را بهتر و سریع تر فهمید. مهم ترین رنگ‌های چراغ سیگنال رنگ‌های قرمز، زرد، آبی، سبز و سفید هستند که در ادامه به شرح و بررسی هر کدام از این رنگ‌ها می‌پردازیم.

قرمز

رنگ قرمز چراغ سیگنال که برای نشان دادن فاز L1 مورد استفاده قرار می‌گیرد نشان دهنده عدم عملکرد مناسب و طبیعی دستگاه است و با روشن شدن این چراغ می‌توان به اختلال در عملکرد دستگاه و مدار پی برد و در جهت رفع مشکل اقدامات لازم را انجام داد.

زرد

این رنگ که بیشتر برای نشان دادن فاز L2 مورد استفاده قرار می‌گیرد، نماد و نشان دهنده رعایت احتیاط است و زمانی که قسمت‌های مختلف دستگاه و مدار از حالت نرمال و طبیعی خارج شوند و درجات برخی از قسمت‌ها از حد معمول کم یا زیادتر شوند، این رنگ هشدار می‌دهد.

آبی

رنگ آبی که برای نشان دادن فاز L3 مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاربرد‌های متفاوتی دارد و کاربرد آن محدود به یک زمینه و مورد خاص نیست.

سبز

رنگ سبز وضعیت طبیعی و نرمال بودن را نشان می‌دهد و در موارد مانند آمادگی دستگاه برای راه اندازی و مواردی از این قبیل این رنگ کاربردی است.

سفید

رنگ سفید نیز اعلام وضعیت‌های مختلفی مانند در حال فعالیت بودن دستگاه و یا استاندارد بودن ولتاژ را نشان می‌دهد.

بنابراین ضروری است همه کسانی که با دستگاه‌ها و تابلوهای توزیع فرمان مختلف سر و کار دارند این نمادها و رنگ‌ها را به خوبی یاد بگیرند تا بتوانند از دستگاه استفاده بهتری کنند و دچار سردرگمی ‌نشوند.

یک نمونه از کاربرد چراغ سیگنال تابلویی

نکات مهم برای انتخاب چراغ سیگنال تابلویی

باوجود مزایا و کاربرد‌های متعدد و توضیحاتی که درمورد رنگ‌های چراغ سیگنال تابلویی ذکر شد بهتر است که  به نکات مهم انتخاب چراغ سیگنال تابلویی نیز توجه کرد تا بتوان در هنگام خرید بهترین مورد را خریداری کرد زیرا چراغی که از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، عملکرد مناسب و مورد انتظار را نیز ارائه نخواهد داد.

در تولید چراغ سیگنال تابلویی باید همه استاندارد‌ها به صورت دقیق رعایت شده باشد و همچنین کیفیت مواد اولیه استفاده شده برای تولید چراغ‌ها، سطح بالایی داشته باشند زیرا چراغ‌هایی که این ویژگی‌ها را دارند از دوام و عمر بالاتری برخوردار هستند و وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند.

برای خرید بهترین چراغ سیگنال تابلویی که از بابت کیفیت و استاندارد‌های ساخت آن مطمئن بود، می‌توان این چراغ‌ها را از تولیدکنندگان و برند‌هایی که چراغ‌ها را با کیفیت بالا و تضمینی تولید و عرضه می‌کنند خریداری کرد البته باید به نمونه‌های تقلبی و فیک نیز توجه کرد.

همانطور که گفته شد چراغ‌های سیگنال تابلویی دارای رنگ‌هایی با کاربرد‌های مختلف هستند بنابراین در هنگام خرید این چراغ‌ها باید به رنگ آن توجه کرد و با توجه به نیاز رنگی مناسب و کاربردی را انتخاب کرد تا بعد از نصب و استفاده آن دچار سردرگمی ‌نشد.

نکته مهم دیگری که هنگام خرید و انتخاب چراغ سیگنال تابلویی باید به آن توجه کرد این است که باید به ولتاژ چراغ دقت کرد زیرا این چراغ‌ها ولتاژ‌های مختلفی دارند که هر ولتاژ برای موارد خاصی قابلیت استفاده را دارد به همین دلیل باید چراغ سیگنال تابلویی را با ولتاژ مورد نیاز تهیه کرد.

بنابراین برای تهیه و خرید چراغ سیگنال تابلویی باید همه این موارد را در نظر گرفت تا بهترین مورد را تهیه کرد زیرا درصورتی که چراغ سیگنال تابلویی مناسب تهیه نشود، عملکرد مناسبی را نیز ارائه نخواهد داد و استفاده از آن نه تنها منفعتی برای دستگاه ندارد بلکه استفاده کنندگان را نیز دچار تردید و سردرگمی ‌می‌کند.

قیمت چراغ سیگنال تابلویی

یکی از مسائل مهم در رابطه با چراغ سیگنال تابلویی، قیمت آن است که قیمت این وسیله کاربردی و مهم به موارد مختلفی بستگی دارد. قیمت چراغ سیگنال تابلویی دارای نوسان و اختلاف زیادی است و به موارد مختلفی بستگی دارد که در ادامه به بیان و بررسی این عوامل می‌پردازیم.

یکی از موارد تأثیر گذار بر قیمت چراغ سیگنال تابلویی، برند و تولیدکننده آن است و از آن جایی که این چراغ‌ها کاربردی هستند و در موارد زیادی استفاده می‌شوند، به صورت انبوه و توسط تولیدکنندگان مختلفی تولید می‌شوند و قیمت گذاری هر یک از آن‌‌ها با هم متفاوت است.

باتوجه به تعدد تولیدکنندگان چراغ سیگنال تابلویی، کیفیت هر یک از آن‌ها نیز متفاوت است زیرا تولیدکنندگان از مواد اولیه مختلفی با درجات کیفی متفاوت برای تولید این چراغ‌ها استفاده می‌کنند که این مورد نیز بر قیمت چراغ سیگنال تابلویی تأثیر می‌گذارد.

چراغ سیگنال تابلویی در ولتاژ و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود که قطعاً این مورد نیز بر قیمت نهایی آن مؤثر است همچنین اقلام و ویژگی‌های چراغ سیگنال تابلویی نیز بر قیمت آن تأثیر دارد برای مثال چراغ سیگنال تابلویی با لامپ ال ای دی قیمتی متفاوت با سایر انواع آن دارد.

علاوه بر موارد ذکر شده، موارد دیگری مانند میزان عرضه و تقاضا برای چراغ‌های سیگنال تابلویی و یا نوسان قیمت مواد اولیه تولید چراغ‌ها نیز بر قیمت نهایی آن‌ها مؤثر هستند از این رو قیمت این چراغ به صورت مکرر و مداوم در حال تغییر است و نوسان دارد.

بنابراین برای اطلاع دقیق از قیمت چراغ سیگنال باید همه موارد ذکر شده را مدنظر قرار داد و باتوجه به نوع چراغ و ویژگی‌های آن و همچنین شرایط و اوضاع بازار، قیمت نهایی آن را از فروشنده مورد نظر جویا شد.

خرید چراغ سیگنال تابلویی

خرید چراغ سیگنال تابلویی از واسطه‌ها، خریداران را ملزم به پرداخت هزینه بیشتری می‌کند پس بهتر است که خرید این چراغ‌ها را از تولیدکنندگان اصلی و بدون واسطه و مستقیم انجام داد زیرا از این طریق هزینه‌ها کاهش زیادی پیدا می‌کنند‌.

از آن جایی که فروش مستقیم و بدون واسطه چراغ سیگنال تابلویی به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد برای خرید آن باید توجه کرد و از مراکز معتبر و عرضه کنندگانی که مورد تأیید هستند، خرید خود را انجام داد.

نکته مهمی ‌که وجود دارد این است که خرید اینترنتی چراغ سیگنال تابلویی به صورت اینترنتی و مستقیم علاوه بر هزینه کمتر و راحتی، باعث صرفه جویی در زمان و هزینه خریداران نیز می‌شود و به راحتی می‌توان قیمت فروشندگان مختلف را با هم مقایسه کرد و بهترین آن را انتخاب کرد.

برای خرید چراغ سیگنال تابلویی مورد نیاز می‌توان از طریق سایت فروشگاه موردنظر و یا شماره تماس با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و سپس خیلی راحت و سریع چراغ سیگنال تابلویی مورد نیاز را باتوجه به کاربرد خود سفارش داد و در زمان کوتاهی آن را دریافت کرد. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده آگهی‌های مربوط به چراغ سیگنال تابلویی، کلیک کنید.

197 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط