تجهیزات درب کرکره ای

همه چیز درباره تجهیزات درب کرکره‌ ای

243 بازدید آموزش در صنعت برق

روزبه‌روز با افزایش علم و دانش انسان‌ها، دردسرهای تجهیزات قدیمی نیز از بین می‌رود؛ این قضیه برای تجهیزات کرکره‌ ای نیز صدق می‌کند. امروز در این مطلب از تکه کابل قصد داریم درباره تجهیزات کرکره برقی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

تجهیزات درب کرکره‌ ای چیست؟

از تجهیزات مدرن امروزی که امنیت مکان‌های مختلف در برابر سرقت را تأمین می‌کند، کرکره برقی است. در کرکره برقی‌های امروز از یک موتور و منبع برق برای باز و بسته شدن آن استفاده می‌کنند. به‌طور کلی کرکره‌ها از آلومینیوم یا گالوانیزه ساخته می‌شوند و دارای کاربری راحت و رنگ‌آمیزی متنوع است.

مزایای استفاده از درب کرکره‌ ای

۱. کاهش آلودگی صوتی

۲. کاربری راحت و آسان

۳. استحکام بسیار بالا و مقاوم

۴. امکان استفاده به‌صورت دستی

۵. اشغال فضای بسیار کم

۶. قابلیت استفاده در ابعاد مختلف

۷. زیبایی و تنوع بالا

۸. امکان شستشو

۹. مجهز به قفل الکترومکانیکی

۱۰. قابلیت استفاده در اقلیم‌ها و مناطق متنوع آب‌وهوایی

۱۱. طول عمر بالا

۱۲. امنیت بسیار بالا

تجهیزات درب کرکره ای

اجزای اصلی تجهیزات درب کرکره‌ ای

یک کرکره برقی از تجهیزاتی چون تیغه کرکره برقی، محفظه کرکره برقی، رول کرکره برقی، ریل کرکره برقی، ریموت کرکره برقی، کنترل پنل کرکره برقی تشکیل می‌شود. در ادامه به توضیج اجزا مهم درب کرکره‌ ای می‌پردازیم.

۱. موتور کرکره برقی

موتور وسیله‌ای هست که قادر است نیروی الکتریکی را به نیروی مکانیکی تبدیل کند و در نتیجه نیروی لازم برای حرکت یا چرخش اجسام را فراهم کند. این موتور نیروی الکتریکی را به نیروی مکانیکی تبدیل می‌کند و تیغه‌های کرکره را از طریق سایر اجزای درب اتوماتیک کرکره برقی باز و بسته می‌کند.

۲. موتور کرکره مرکزی

موتور کرکره مرکزی یکی از موتورهایی است که برای درب‌های با وزن متوسط استفاده می‌شود. علت نام‌گذاری این موتورها این است که در مرکز شفت کرکره نصب می‌شوند و به همین دلیل به آنها موتور مرکزی می‌گویند. موتور مرکزی برخلاف سایر موتورها دارای حرکت سریع و روان بوده و مجهز به سیستم فرار است تا در زمان قطع برق از آن استفاده شود. این موتور در واقع تنها موتور کرکر‌ ای است که می‌توان روی کرکره‌های قدیمی نصب کرد.

۳. موتور ساید

این موتور هم از نظر ظاهر و هم از نظر عملکرد با موتور توبلار متفاوت است؛ موتورهای ساید کرکره برقی به‌طور معمول برای کرکره‌های برقی که دارای وزن بالا و رفت و آمد زیاد در آنها هستند استفاده می‌شود. موتورهای ساید کرکره برقی از امنیت بالاتری برخوردار هستند، چرا که از افتادن تیغه کرکره برقی در هنگام خرابی جلوگیری می‌کند و مشکلات موتور توبلار را ندارد.

۴. موتور توبلار

از جمله موتورهایی که از محبوبیت بالایی برخوردار است موتور توبلار یا لوله‌ای است. از ویژگی‌های خوب این نوع موتورها می‌توان به اولین انتخاب برای کسانی که به فکر نصب کرکره برقی برای منزل، محل کار یا مغازه خود هستند نام برد.

موتور توبلار یکی از قسمت‌های کرکره برقی است که ظاهری شبیه لوله فلزی دارد و در داخل یک محور قرار می‌گیرد. این موتورها بر اساس وزن تیغه‌ای که می‌چرخند تقسیم می‌شوند و واحد اندازه‌گیری آن نیوتن بر متر است. موتور توبولار یکی از قطعات کرکره برقی سبک است و در درهایی که سبک بوده و رفت و آمد کمتری دارند استفاده می‌شود.

۵. گیرنده یا ریسیور

این دستگاه بین ریموت کنترل و کرکره برقی ارتباط برقرار می‌کند. گیرنده یکی از مهمترین بخش‌‌های کرکره برقی است. گیرنده به‌طور معمول در بالای ریل نصب می‌شود. زمانی که دکمه کنترل از راه دور فشار داده می‌شود، سیگنالی را به گیرنده ارسال می‌کند. وظیفه گیرنده دریافت این سیگنال و ارسال آن به موتور برای باز یا بسته کردن درب است. گیرنده یکی از قطعات کرکره برقی است که می‌تواند سیگنال را دریافت و تحلیل کند و فرمان لازم را به موتور ارسال کند.

۶. ریل

ریل‌ها در دو طرف کرکره برقی قرار می‌گیرند و انتهای دو طرف کرکره داخل آن حرکت می‌کند و لبه‌های آن به‌منظور جلوگیری از صدا، با پلاستیک پوشانده می‌شود.

انواع ریل کرکره برقی

۱. ریل آلومینیومی

این قطعه از آلومینیوم ساخته شده است و داخل فریم‌های فلزی چهل در چهل قرار می‌گیرد.

۲. ریل فولادی

این ریل‌ با ورق دو میلی‌متری ساخته می‌شوند. از دلایل استفاده زیاد از ریل‌های فولادی، امنیت بالای آن است.

۳. اندکپ

این ریل در انتهای جلوی موتور و داخل آن قرار دارد. درپوش انتهایی یکی از تجهیزات کرکره برقی است که به دو صورت پلاستیکی و فلزی تولید می‌شود.

امنیت کرکره برقی پارکینگ

همان‌طور که گفتیم کرکره برقی یکی از امن‌ترین انواع درب‌های اتوماتیک است البته به شرطی که از تجهیزات امنیتی بسیار مناسب برای آن استفاده شود. در واقع می‌توان گفت که کرکره برقی نیز مانند اکثر درب‌ها ممکن است گاهی امنیت کمی برای کاربران یا مصرف‌کنندگان ایجاد کند، چرا که در صورت عدم استفاده صحیح، احتمال آسیب و امنیت وجود دارد.

پس تهیه درست و مناسب تجهیزات ایمنی برای کرکره برقی بسیار ضروری است.

نکات مهم و تجهیزات ایمنی کرکره برقی پارکینگ

۱. تصمیم‌گیری برای جلوگیری از وقوع اتفاقات؛

۲. استفاده از تجهیزات ایمنی کرکره برقی پارکینگ.

اگر قصد دارید خرید این محصول را دارید و به راهنمایی در این زمینه نیازمند هستید، به هنگام خرید می‌توانید برای اطلاعات بیشتر  به راهنمای خرید تجهیزات درب کرکره‌ ای مراجعه کنید.

سؤالات رایج و متداول درباره تجهیزات درب کرکره‌ ای

۱. وزن کرکره‌های اتوماتیک چقدر است؟

به‌طور کلی وزن آن بر اساس نوع و کیفیت آن متغیر است؛ ولی درب کرکره‌های اتوماتیک و باکیفیت برای هر متر مربع حدود ۶ الی ۹ کیلوگرم است.

۲. کرکره آلومینیومی بهتر است یا گالوانیزه؟

این مورد بیشتر بر اساس سلیقه شخصی است چرا که جنس هیچ تأثیری بر کارکرد آن ندارد.

۳. قیمت درب کرکره‌ای به چه عواملی بستگی دارد؟

در قیمت درب کرکره‌ای عواملی از جمله: قیمت موتور، قیمت روز تیغه، مساحت دهنه درب، قیمت شفت‌ها، نوع موتور، نصب و آهن‌کشی برای نصب درب و هزینه آهن‌کشی دخیل است.

سخن پایانی

ما در این مقاله از تکه کابل سعی کردیم به صورت تمام و کمال به توضیح تجهیزات درب کرکره‌ای بپردازیم؛ شما با این مواردی که گفتیم می‌توانید اطلاعات دقیق خود را درباره تجهیزات درب کرکره‌ای افزایش دهید. همان‌طور که اشاره کردیم درب کرکره‌ای هم در خانه و هم در مغازه‌ها به کار گرفته می‌شوند.

آیا تا به امروز از درب کرکره‌ای استفاده کرده‌اید؟ مواردی که گفتیم برایتان مفید بود؟ شما می‌توانید نظرات و تجربیات خود را در قسمت دیدگاه‌ها با ما و مخاطبان‌مان در میان بگذارید و این مقاله را به دوستان علاقه‌مند به این حوزه نیز ارسال کنید. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده آگهی های مربوط به تجهیزات درب کرکره ای، کلیک کنید.

243 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط