آنتن رومیزی سیگنال

معرفی آنتن رومیزی سیگنال

391 بازدید معرفی و آموزش تجهیزات الکترونیک

برای بهتر شدن کیفیت دریافت شبکه­ های تلویزیون، آنتن رومیزی سیگنال بهترین گزینه و مناسب انواع خانه ها به خصوص آپارتمان­ ها است زیرا قابلیت نصب آن ساده و کم هزینه است. آنتن رومیزی سیگنال دارای ابعاد کوچک و بدنه کاملا پلاستیکی است و از این دستگاه برای دریافت همه شبکه های داخلی کشور می توان استفاده کرد.

از این آنتن در خانه، اداره، مراکز مختلف تجاری یا بیمارستان­ها و غیره می توان استفاده کرد زیرا به دلیل وزن سبک قابلیت انتقال به هر مکان دلخواهی را دارد. این آنتن دارای ظاهری شیک و در دو رنگ سفید و مشکی تولید می شود، همچنین این دستگاه قدرت زیادی در دریافت سیگنال و تقویت سیگنال­های ضعیف دارد. در این مقاله همراه ما باشید تا در مورد این آنتن اطلاعات بیشتری بدست بیاورید.

مشخصات آنتن رومیزی سیگنال

آنتن رومیزی سیگنال دارای دو گیرنده می باشد که یک گیرنده یو اس بی برای خروجی و یک کابل یا فیش برای تقویت سیگنال روی این دستگاه قرار گرفته است. بر خلاف سایر آنتن­های سنتی که حتما باید بر روی پشت بام خانه نصب می شد، آنتن رومیز سیگنال به راحتی در کنار تلویزیون و روی میز قرار می گیرد و در معرض هیچ گونه خطر مانند باد شدید و طوفان قرار نمی گیرد.

طول، عرض و ارتفاع آنتن رومیزی سیگنال 3*14*22 سانتی متر است و بر روی سطح آنتن چراغ راهنمای اتصال وجود دارد که روشن بودن و عملکرد آنتن را نشان می دهد. وزن این دستگاه بین 250-500 گرم بوده و جنس پلاستیکی آن توان تحمل ضربه و فشار زیادی دارد اما نباید به اهرم­های شاخک مانند روی دستگاه آسیبی وارد شود. مدل­های دو گیرنده آنتن رومیزی سیگنال از مدل تک گیرنده مزیت بیشتری دارد و در نوع دو گیرنده امکانات بیشتر و دو کابل کواکسیال برای دریافت و خروجی سیگنال وجود دارد.

آنتن رومیزی سیگنال دارای منبع تغذیه بسیار قویی است و نوع سیگنال­های دریافتی توسط این نسل از آنتن­ها دیجیتال می باشد بنابراین اختلالی در حین روشن بودن دستگاه ایجاد نمی گردد. این دستگاه با اتصال به برق کار می کند و طول کابل این دستگاه حدود 4 متر است بنابراین برق مورد نیاز آنتن رومیزی سیگنال با استفاده از اتصال کابل یو اس بی به درگاه تلویزیون تأمین می گردد.

آنتن سیگنال

آنتن رومیزی سیگنال برای انواع تلویزیون­های پلاسما، ال ای دی و ال سی دی کاربرد دارد و کیفیت شبکه های مختلف را در این تلویزیون­ها به میزان قابل توجه افزایش می دهد. از مشخصات دیگر این مدل آنتن رومیزی، ثبات آن در قرار گیری بر روی سطح صاف و اشغال فضای کم می باشد که برای خانه­ های کوچک و متوسط این گزینه بسیار مهم است.

در قسمت پشت یا کنار بدنه این دستگاه یک یا دو فیش قرار دارد که به تلویزیون وصل و سیگنال آن را تقویت و شبکه ها را در چند دقیقه در اختیار افراد قرار می دهد بنابراین تنظیم آنتن رومیزی سیگنال ساده و نیاز به وقت کمی دارد.

آنتن رومیزی سیگنال مدل SG-10018

در نوع جدید آنتن رومیزی سیگنال مدل SG-10018 تمامی ویژگی­های یک آنتن پر قدرت، شیک و با طول عمر بالا وجود دارد و همه از نصب این دستگاه رضایت خواهند داشت زیرا این مدل آنتن در هر منطقه ای قادر به دریافت و تقویت سیگنال است. آنتن رومیزی سیگنال مدل SG-10018 تک رنگ سفید است و محدوده فرکانس آن 30مگاهرتز خواهد بود بنابراین می توان از این آنتن سبک و شیک در انواع منازل و مکان­ها استفاده کرد.

آنتن رومیزی مدل SG-10018 سیگنال برای همه تلویزیون­ه ا قابل نصب است، همچنین در مناطق شهری و روستایی نیز می توان از این دستگاه استفاده کرد و هیچ محدودیت فضایی ندارد.

امروزه با پیشرفت لوازم الکتریکی هر ساله مدل­های جدیدی از آنتن و دستگاه ­های الکتریکی روانه بازار می شود اما آنتن رومیزی سیگنال مدل SG-10018 ارزان، سبک و دارای نصب آسان است و همه افراد توان دسترسی به این آنتن را دارند.

نتیجه گیری

آنتن‌ها از جمله تجهیزات اساسی برای نشان دادن شبکه‌های مختلف تلویزیون و بهتر و باکیفیت تر نشان دادن آن‌ها هستند‌. آنتن‌ها انواع مختلفی دارند که آنتن رومیزی سیگنال یکی از بهترین انواع آنتن‌ها است. این آنتن نسبت به سایر انواع آنتن‌ها ویژگی‌هایی از جمله وزن کمتر، عملکرد بهتر، نصب آسان تر، قیمت مناسب تر و غیره را دارد و قابلیت استفاده در مناطق و مراکز مختلف را دارد.

391 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط