بخاری نفتی برقی

بررسی جامعی بر بخاری نفتی برقی

736 بازدید معرفی محصولات صنعت برق

یکی از وسایل گرمایشی که بیشتر در مکان‌هایی که لوله‌کشی گاز وجود ندارد، دارای کاربرد بسیار زیادی است، بخاری نفتی برقی می‌باشد. بخاری نفتی برقی یکی از بخاری‌هایی که که از بخاری‌های نفتی، برقی و گازی بهتر بوده و عملکرد و راندمان بالاتری دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی بخاری‌های نفتی برقی پرداخته و تفاوت آن‌ها را با سایر بخاری‌ها بیان کنیم.

بخاری نفتی برقی

حتما تا به حال اسم بخاری نفتی و یا بخاری برقی و یا گازی را شنیده‌اید اما این احتمال وجود دارد که اسم بخاری با عنوان بخاری نفتی برقی را نشنیده باشید. بخاری‌های نفتی برقی، بخاری‌هایی هستند که سوخت اصلی آن‌ها نفت و برق بوده و برای مکان‌هایی که دارای لوله‌کشی گاز نیستند، کاربرد دارد.

بخاری نفتی برقی و بخاری گازی برقی را می‌توان به نوعی جایگذین بخاری‌های نفتی، بخاری‌های برقی و بخاری‌های گازی دانست. در گذشته و زمانی که بیشتر از بخاری‌های نفتی و یا بخاری‌های برقی استفاده می‌شد، مشکلاتی از قبیل عدم تولید گرمای مناسب، احتمال آتش‌سوزی بالا، وزن زیاد بخاری و … به وجود می‌آمد اما این بخاری تلفیقی (تلفیقی از نفت و برق) بیشتر مشکلات ذکر شده در بالا را حل کرده و باعث ایجاد گرمایی مناسب برای استفاده‌کنندگانش می‌شود.

بخاری نفتی برقی چیست

بخاری‌های نفتی برقی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سوخت اصلی آن‌ها نفت بوده و با تبدیل نفت به گاز راندمان سوختی را بالا برده و سپس گرما تولید می‌شود به همین دلیل راندمان کاری این بخاری‌ها خیلی بیشتر از بخاری‌های نفتی قدیمی است (البته ناگفته نماند که این بخاری‌ها با برق هم کار می‌کنند اما سوخت پیش‌فرض و اولیه آن‌ها نفت است). این بخاری‌ها دارای فن بوده و گرمای داخل بخاری به راحتی به محیط تزریق می‌شود. همین امر (وجود فن) و استفاده از فرآیند بالا (تبدیل نفت به گاز و سپس به گرما) باعث شده است تا این بخاری‌ها دیگر نیازی به دودکش نداشته و به راحتی نصب شوند.

ممکن است فکر کنید عدم وجود دودکش خطرناک بوده و احتامل گازگرفتگی و یا آتش‌سوزی دارد، در صورتی که این بحث اشتباه بوده و به دلیل راندمان بالایی که از بخاری می‌گیریم تمامی نفت و گاز درون بخاری سوخته و گاز خطرناکی وارد محیط داخلی خانه و یا محل استفاده، نمی‌شود. از این رو می‌توانید به راحتی و با اطمینان خاطر از این بخاری‌ها استفاده کنید (برای بررسی قیمت و خرید بخاری‌های نفتی برقی می‌توانید به سایت تکه‌کابل مراجعه کرده و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایید).

این بخاری‌ها دارای انژکتور بوده و از همین رو دیگر نیازی به فتیله برای روشن شدن و کار کردن نمی‌باشند و دیگر برای استفاده از بخاری شما را درگیر مشکلات بخاری‌های نفتی قدیمی نمی‌کنند. بخاری‌های نفتی برقی دارای سنسور اندازه‌گیری و عملگر تنظیم دما بوده و باعث می‌شوند تا کار با آن‌ها ساده شود. در ضمن این بخاری‌ها از تکنولوژی عقب نمانده و دارای صفحه نمایشگر دیجیتالی برای آگاه‌سازی اپراتور و ایجاد فرمان‌های جدید هستند (در مدل‌های قدیمی آنالوگ است).

برق مصرفی بخاری‌های نفتی برقی 18 تا 35 وات بوده و در حالت کلی این بخاری‌ها مصرف برق و سوخت پایینی دارند و می‌توانند برای مصرف‌کنندگانشان بسیار به‌صرفه باشند. توان نهایی این بخاری‌ها چیزی حدود 19000 کالری بوده و این مقدار انرژی و گرما برای گرم کردن یک محیط نسبتا بزرگ هم قابل استفاده است.

قیمت بخاری نفتی برقی

مزایا و معایب بخاری‌های نفتی برقی

بخاری‌های نفتی برقی همانند سایر بخاری‌ها (بخاری‌های نفتی، گازی، برقی، گازی برقی، بخاری هیزمی دارای مزایا و معایبی هستند که تمامی آن‌ها بیان می‌کنیم تا در هنگام خرید بخاری نفتی برقی انتخاب درستی داشته باشید. مزایا بخاری نفتی برقی عبارتند از:

  • مصرف انرژی پایین
  • بازدهی بالا
  • فن (باعث گرم شدن یکنواخت محیط می‌شود)
  • عدم گرم شدن زیاد بدنه (از سوختگی، به خصوص کودکان، جلوگیری می‌شود)
  • قابلیت تنظیم دما
  • نصب سریع و راحت
  • دارای قفل صفحه کلید
  • دارای سنسور خاموش‌کننده (در صورت افتادن دستگاه و احتمال آتش سوزی سنسور آتش احتراق را خاموش می‌کند)
  • ایمن و عدم وجود خط در استفاده

از معایب این بخاری‌های میتوان به نکات زیر اشاره کرد:

  • نیاز به ترانسفورماتور برای استفاده (ولتاژ برق مصرفی بیشتر این بخاری‌ها 110 ولت بوده در صورتی که ولتاژ برق مصرفی کشور ایران 220 ولت است، از این رو باید از یک ترانسفورماتور استفاده کنید)
  • نیاز به سرویس دوره‌ای
  • بروز کدهای خطا در بخاری‌های دیجیتالی
  • استفاده از نفت مناسب و با اکتان بالا (استفاده از نفت نامناسب می‌تواند باعث عدم ایجاد گرمای مناسب شده و به دستگاه صدمه بزند)

خرید بخاری نفتی برقی

یکی از نکاتی که در هنگام خرید بخاری نفتی برقی باید به آن توجه کنید، اطمینان از اصل بودن و کارکرد صحیح بخاری است. از این رو باید برای خرید یک بخاری باکیفیت و اصل به مراکز و یا سایت‌هایی که دارای اعتبار و صحت کافی و بالایی باشند، مراجعه کنید. برای خرید انواع بخاری نفتی برقی می‌توانید به سایت تکه‌کابل مراجعه کرده و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایید.

خرید بخاری نفتی برقی

نتیجه‌گیری

یکی از وسایل گرمایشی که در مناطقی که لوله‌کشی گاز وجود ندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد، بخاری نفتی برقی است. بخاری‌های نفتی برقی از کیفیت و راندمان بسیار بالاتری نسبت به بخاری‌های نفتی و یا برقی قدیمی برخوردار بوده و از همین رو به بخاری‌های قدیمی ترجیح داده می‌شوند. این بخاری‌ها دارای مزایای فراوانی بوده و برای مناطقی که گاز وجود ندارد (همانند روستاها، ویلاها، کلبه‌ها، خانه‌های جنگلی و …) می‌تواند بسیار مناسب باشد.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی بخاری‌های نفتی برقی پرداخته و مزایا و معایب آن‌ها را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

736 بازدید
نویسنده این مقاله
الهه زینالی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط