تسمه کش عدلبندی

اهمیت استفاده از تسمه کش عدلبندی در صنعت بسته‌بندی

118 بازدید آموزش در صنعت برق

آیا می‌دانید ضرورت استفاده از تسمه کش عدلبندی در صنعت بسته‌بندی چیست؟ تسمه‌کش عدلبندی یا بسته‌بندی یکی از مهم‌ترین تجهیزات در صنعت بسته‌بندی بوده که استفاده از آن موجب افزایش سرعت کار و صرفه جویی در زمان می‌شود. با کمک این دستگاه دیگر نیازی به نیروی انسانی در این مرحله از تولید نخواهد بود. تسمه کش‌های  عدلبندی در انواع مختلف دستی و اتوماتیک قابل خرید هستند. در ادامه این راهنما با ضرورت استفاده از تجهیزات مذکور در صنعت بسته‌بندی بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

 

اهمیت استفاده از دستگاه تسمه کش عدلبندی

این تجهیزات در انواع مختلف دستی و اتوماتیک با فراهم کردن شرایط تسمه کشی به شیوه‌ای استاندارد و راحت به عنوان یکی از اصلی‌ترین تجهیزات در بسته‌بندی شناخته شده و به ویژه در مراحل اجرایی این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهره‌گیری از دستگاه تسمه‌کش عدلبندی در بالا بردن ایمنی و استحکام در صنعت بسته بندی مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند.

دلایل استفاده از دستگاه تسمه کش عدلبندی

تسمه کش عدلبندی

محافظت بیشتر از انواع مختلف بسته

از انواع مختلف دستگاه‌های تسمه کش به منظور ایجاد محافظت بیشتر در صنعت بسته‌بندی استفاده شده و در مراحل حمل، انبارداری، فرم‌دهی و دسته‌بندی و طبقه‌بندی انواع مختلف محصولات و کالاهای مختلف بسیار حائز اهمیت است. هدف اصلی از تسمه کشی در حالت کلی محافظت از کالاها و محصولات مختلف درون بسته‌بندی است. البته در صنعت بسته‌بندی از تکنیک‌ها و ابزارهای دیگری هم استفاده می‌شود اما دستگاه تسمه‌کش عدل‌بندی از نوع پلاستیکی و فلزی با توجه به وزن بسته‌بندی به عنوان تکمیل‎‌کننده کلی فرآیندهای چسب‌کاری، منگنه‌زنی و… محسوب می‌شود.

رعایت اصول استاندارد بسته‌بندی

در اکثر کشورهایی که دارای سازمان ملی استاندارد هستند یا این که از استانداردهای جهانی تبعیت می‌کنند، بحث تسمه کشی به صورت عمومی در آن‌ها مطرح است. بسته‌بندی استاندارد محصولات در کارتن یا عدلبندی اجناس گوناگون نظیر خشکبار، کاغذ، البسه و… از جمله مهم‌ترین موارد در عقد قراردادهای مابین تولیدکنندگان و خریداران بوده که عملاً بدون استفاده از دستگاه تسمه کش انجام آن امکان‌پذیر نخواهد بود. انواع مختلف دستگاه‌های تسمه کش عدلبندی به تولیدکنندگان کمک کرده علاوه بر افزایش کیفیت محافظتی از محصولات تولیدی، با رعایت اصول استاندارد بازاریابی، معاملات موفق‌تری را تجربه کنند.

افزایش سرعت بسته‌بندی با تسمه کش عدلبندی

دستگاه‌های تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک تسمه کش یا پرتابل هم‌چون تسمه‌کش‌های شارژی، بادی و… در انواع مختلف با ساختار و قابلیت‌های متفاوت تولید و عرضه می‌شوند اما کارکرد کلی آن‌ها به یک صورت و با یک هدف بوده و آن هم افزایش سرعت فرآیند مستحکم‌سازی در صنعت بسته‌بندی است.

سازگار با شرایط حمل و نقل متفاوت

انجام فرآیند بارگیری و حمل و نقل محصولات و اجناس از جمله پرمخاطره‌ترین مراحل در فرآیند تولید و عرضه بوده و بار مسئولیت بسته‌بندی در این زمینه از حمل و نقل کمتر نیست. اصلی‌ترین راهکار صنعت بسته‌بندی برای سازگاری با هرگونه شرایط حمل و نقل کالاها، استحکام‌بخشی و افزایش کیفیت کلی بسته‌بندی بوده و دستگاه تسمه کش عدلبندی با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد در این زمینه نقش به سزایی را ایفا می‌کند.

ناگفته نماند که این دستگاه به عنوان یک راهکار کم هزینه و مقرون به صرفه برای بسته‌بندی نیز محسوب می‌شود؛ چرا که ملزومات آن محدود بوده و تنها شامل تسمه و بست می‌شود.

سخن پایانی

بسته‌بندی یکی از مهم‌ترین مراحل در خطوط تولید مختلف بوده که به منظور بسته‌بندی کالا و عدل‌بندی آن‌ها از انواع مختلف ابزارها و روش‌ها نظیر تسمه کش عدلبندی استفاده می‌شود. شما چه اطلاعات دیگری در مورد این تجهیزات دارید؟ به نظر شما چه دلایل دیگری ضرورت استفاده از این دستگاه در صنعت بسته‌بندی را اثبات می‌کند؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را با ما و کاربران عزیز تکه کابل در میان بگذارید.

118 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط