بالابر خودرو پارکینگی

بالابر خودرو پارکینگی؛ ویژگی و کاربرد

270 بازدید آموزش در صنعت برق

آیا می‌دانید بالابر خودرو پارکینگی چه ویژگی‌هایی دارد؟ امروزه با در نظر گرفتن پیشرفت تکنولوژی و گسترش علم، ماشین‌های زیادی در دسترس بشر قرار گرفته است. این ماشین‌آلات در زندگی و پیش برد امور روزمره تأثیر به‌سزایی دارند. ماشین‌های بالابر خودرو نیز یکی از دستآوردهای مذکور بوده که در این راهنما ضمن معرفی ماهیت و انواع دیگر آن با نوع پارکینگی تجهیزات مذکور بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

بالابر خودرو چیست؟

بالابر خودرو پارکینگی

پیش از این که به سراغ معرفی بالابر خودرو پارکینگی برویم بهتر است که با این ماشین کمی بیشتر آشنا شویم. به طور کلی، بالابر خودرو وسیله‌ای بوده که از آن برای حرکت عمودی خودرو و وسایل نقلیه بین طبقات مختلف استفاده می‌شود. علاوه بر این، این دستگاه‌ها در تعمیرگاه‌ها و مکان‌هایی که نیاز به انتقال و جابه‌جایی خودرو به ارتفاع بالاتر باشد نیز کاربرد دارند.

در حقیقت، بالابر خودرو با توجه به کاربردی که داشته در انواع مختلفی تولید می‌شود اما هدف اصلی و کاربرد مشترک تمامی آن‌ها قرار دادن خودرو در ارتفاعی مشخص و یا انتقال آن است.

به عنوان مثال در تعمیرگاه‌ها از جک بالابر خودرو به منظور بررسی اتومبیل بهره‌گیری می‌شود. افزون بر این، به علت کمبود فضا در پارکینگ‌ها و صرفه‌جویی از مکان موجود بالابرهای خودرو از نوع پارکینگی با هدف جبران فضای خالی نیز کاربرد دارند. این تجهیزات در ساختمان‌هایی که تعداد خانوار در آن‌ها زیاد بوده و جمعیت بالایی داشته نقش پررنگ‌تری را ایفا می‌کنند.

ویژگی‌های بالابر خودرو چیست؟

بالابرهای خودرو امکان تحمل وزن‌های مختلفی را دارند و براین اساس در سایز‌های گوناگون طراحی و ساخته می‌شوند. به عنوان مثال یک مدل ممکن است که بتواند وزنی بین سه الی چهار تن را تحمل کرده اما مدل دیگر تنها قادر به تحمل دو تن باشد. با این حساب بهتر است که خریداران قبل از خرید بالابر خودرو تمامی جوانب از جمله نیاز (تعمیرگاه یا پارکینگ)، قیمت و کاربرد ماشین مورد نظر را با دقت بسنجند.

بالابر خودرو پارکینگی چیست؟

همان‌طور که گفته شد تمرکز اصلی ما در این راهنما بر نوع پارکینگی بالابرهای خودرو است. بالابرهای پارکینگی وسایلی هستند که قابلیت جای‌گذاری خودرو در پارکینگ‌هایی که فاقد فضای کافی هستند را فراهم می‌سازند. ساختار این تجهیزات به گونه‌ای بوده که به واسطه نیروی محرکه هیدرولیک کار کرده و همچنین از ایمنی بالایی برخوردار است.

از بالابر خودرو پارکینگی می‌توان در پارکینگ‌های مکانیزه و همچنین غیر مکانیزه استفاده کرد. طرح مذکور برای کلیه فضاهای مسکونی و تجاری مفید و قابل استفاده بوده و امکان آزادسازی حجم قابل ملاحظه‌ای از فضای پارکینگ را فراهم می‌کند.

ناگفته نماند که بالابرهای خودرو پارکینگی علاوه بر این که باعث می‌شوند مشکل جای پارک رفع شود، در صرفه‌جویی زمان نیز موثر هستند. البته ساخت استاندارد و اصولی ساختمان و همچنین قرارگیری در موقعیت درست نیز می‌تواند میزان اثربخشی این تجهیزات را دوچندان کند.

مزیت‌های استفاده از بالابر خودرو پارکینگی

بالابر خودرو پارکینگی مزیت‌های فراوانی داشته که از جمله امتیازات آن می‌توان به استفاده راحت، برخورداری از سامانه الکتروهیدرولیکی، مجهز بودن به سامانه ایمنی ضد سقوط، امکان پایین آوردن راحت بالابر در زمان خاموشی و قطعی برق، افزایش ظرفیت پارکینگ، نصب سریع و راحت، امکان بهره‌گیری از پوشش گالوانیزه گرم برای تمامی بخش‌های بدنه، قطعات بالابر و محافظ سامانه هیدرولیک و همچنین برخورداری از فرمان ضد آب، ابعاد استاندارد، فراهم آوردن امکان پارک انواع خودروی سواری، شاسی بلند و حتی موتور سیکلت، طراحی بی‌نظیر و کاربردی، بهره‌مندی از ورق گالوانیزه به منظور جلوگیری از ریزش آب، روغن و مایعات اشاره کرد.

سخن پایانی

امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن ماشین آلات و تجهیزات مختلف، انجام امور روزمره دست‌خوش تغییرات شگرفی شده و در پی آن افراد می‌توانند با چالش‌های کمتری به انجام فعالیت‌های روزمره خود بپردازند. یکی از برترین دستآوردهای دنیای نوین بالابر خودرو پارکینگی بوده که با در نظر گرفتن رشد جمعیت و اتومبیل‌ها بسیار کاربردی است. شما چه ویژگی‌های دیگری می‌توانید برای این وسیله برشمارید؟ لطفاً نظرات خود را در مورد بالابرهای خودرو با ما به اشتراک بگذارید.

270 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط