آباژور سفالی

لذت داشتن دکوراسیونی زیبا با آباژور سفالی

254 بازدید آموزش در صنعت برق

آیا می‌دانید آباژورها چه تأثیری در دکوراسیون داخلی دارند؟ تاکنون از آباژور سفالی در منزل خود استفاده کرده‌اید؟ آباژورها محصولاتی زیبا و دل‌ربا هستند که در انواع مختلفی طراحی، تولید و روانه بازار می‌شوند. از جمله آباژورهای پرطرفدار می‌توان به آباژور رومیزی، آباژور پایه بلند، آباژور خمیده، آباژور سقفی و… اشاره کرد که هر یک از آن‌ها به اشکال گوناگون به عنوان نوعی چراغ خواب مورد استفاده قرار می‌گیرند. تمرکز اصلی ما در این راهنما بر آباژور سفالی و مزیت‌های استفاده از آن است. با ما همراه باشید.

هرآنچه که باید در مورد آباژور سفالی بدانید!

آباژورهای سفالی از جمله محصولاتی هستند که امکان ساخت آن‌ها با تکیه بر هنر سفال‌گری و افزودن چاشنی مهارت و خلاقیت امکان‌پذیر است. بر این اساس تولیدکنندگان آباژورهای سفالی عموماً پذیرای سفارشات خاص متناسب با سلایق مشتریان نیز هستند. از آن‌جایی که امکان ساخت این محصولات به صورت دستی فراهم بوده شما عزیزان می‌توانید طرح و مدل مورد نظر خود متناسب با دکوراسیونی که قصد استفاده از آباژور در آن را دارید، سفارش دهید.

این نوع از صنایع دستی معمولاً به صورت رومیزی تولید شده و از جذابیت خیره‌کننده‌ای برخوردار است. افزون بر این، طیف رنگی بسیار زیادی را نیز پوشش داده و تنوع ساخت بالایی دارد؛ به همین خاطر حتی سخت‌پسندترین افراد نیز می‌توانند مدل مورد نظر خود را در این بازار پیدا کنند!

آباژور سفالی و ترکیب بی‌نظیر آن با انواع دکوراسیون‌ها

آباژور سفالی

از جمله عناصر تأثیرگذار بر زیبایی و هماهنگی دکوراسیون داخلی منازل و حتی دفترهای کار، تأمین روشنایی کافی با استفاده از چراغ‌ها و لامپ‌ها و تجهیزاتی مثل آباژورها است. آباژورهای سفالی رومیزی به لطف تنوع ساخت بالایی که دارند معمولاً با هر نوع دکوراسیونی سازگار بوده و می‌توانند جلوه خانه را از این رو به آن رو تغییر دهند! این تجهیزات جذاب و دوست‌داشتنی در انواع مدل‌های مدرن و کلاسیک نیز قابل خرید هستند. همان‌طور که می‌دانید صنایع دستی از قدیم تا به امروز جزو کالاهایی بوده‌اند که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفتند.

در حقیقت، استفاده از کالاهایی که هنر دست افراد باشد، در جذابیت محیط و زیبایی فضا تأثیر دوچندانی خواهد داشت. آباژور سفالی مدرن نمونه‌ای از خلاقیت‌ها و ایده‌های ناب صنایع دستی بوده که امروزه در دکوراسیون داخلی منازل نقش موثری را ایفا می‌کند. این طرح‌های جذاب و مدرن به گونه‌ای هستند که هر فردی را به وجد می‌آورند! بدنه آباژورهای مذکور همان‌طور که از نامشان هم پیداست از جنس سفال مرغوب و اغلب اوقات از دو لایه تشکیل شده که یک لایه سبب استحکام آباژور شده و لایه بعدی نمایش‌دهنده نقاشی‌ها و طرح‌های زیبای آن است.

ویژگی‌های برجسته آباژور سفالی چیست؟

  • از جمله برجسته‌ترین ویژگی‌های آباژورهای سفالی تناسب آن‌ها با محیط‌های مختلف بوده که سبب شده توجه بسیاری از افراد به این بخش از صنایع دستی جلب شود؛
  • همان‌طور که گفته شده بخشی از تولیدکنندگان این محصولات را به صورت دستی تولید می‌کنند و همین موضوع باعث شده است که افراد تمایل زیادی نسبت به تهیه آباژورهای مذکور نشان دهند؛
  • آباژورهای سفالی هدیه‌ای بسیار عالی و ارزشمند برای عزیزان ما نیز به حساب می‌آیند؛
  • جالب است بدانید که طراحی بی‌نظیر این محصولات مورد توجه بسیاری از افرادی که خارج از ایران نیز زندگی می‌کنند، قرار گرفته است؛
  • از دیگر ویژگی‌های بارز و برتر این محصول ترکیب رنگ خاص و دل‌نشین آن است؛
  • افرادی که در زمینه تولید آباژورهای سفالی مهارت و تخصص بالاتری دارند عموماً از ترکیب رنگ‌هایی بهره می‌برند که سبب زیباتر شدن انعکاس نور در محیط شود.

سخن پایانی

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که سبب شده افراد توجه ویژه‌ای به آباژور سفالی داشته باشند، می‌توان به طرح‌های فوق‌العاده دست‌ساز، بدنه‌ای زیبا و شیک و در عین حال مقاوم و همچنین نقاشی‌ها و طرح‌های سنتی که گاهاً برگرفته از فرهنگ قدیمی ایرانی و خارجی است، اشاره داشت. شما چه طرحی از آباژورهای سفالی را بیشتر می‌پسندید؟ لطفاً طرح مورد نظر خود را در صورت تمایل با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

254 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط