کولر آبی جهان افروز

کولر آبی جهان افروز؛ معرفی برند و ویژگی‌های کولر

282 بازدید معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

کولر آبی جهان افروز از جمله محصولات ارائه شده توسط برند  جهان افروز واقع در مشهد بوده که دارای طراحی منحصربه‌فرد و مقاوم است. این تجهیزات به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که می‌توانند میزان رطوبت مورد نیاز در هوای گرم و خشک را تأمین کرده و سبب ایجاد هوایی مطبوع و دل‌پذیر و همچنین خنک شوند. موتور و پمپ آب استفاده شده در ساختار این کولرها از نوع موتوژن بوده و سیستم آب‌رسانی نوینی در ساختار این تجهیزات سرمایشی به کار گرفته شده است. با ما همراه باشید.

کولر آبی جهان افروز

کولر آبی جهان افروز و لوازم جانبی آن

در ساختار این تجهیزات سرمایشی علاوه بر این که از قطعاتی با درجه کیفی عالی استفاده شده، امکاناتی نیز برای آن‌ها تعبیه شده که حائز اهمیت است. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کلید هوشمند محافظ جان دو قطبی
  • کنترل
  • ترموستاتیک
  • نمایش‌گر دیجیتال
  • مجهز به تایمر خواب
  • و…

تاریخچه مجموعه صنعتی جهان افروز

این شرکت برای نخستین بار فعالیت خود را تحت عنوان تجاری «وسترمان» در سال 1354 در فضایی به مساحت 32 هزار متر مربع زمین و 42 هزار متر مربع زیر بنا در مشهد آغاز کرد. رفته رفته در سال 1362 نام این شرکت به «جهان افروز» تغییر کرد و از آن موقع تا به امروز در حوزه طراحی و تولید انواع لوازم خانگی پرکاربرد اعم از انواع مختلف بخاری‌های گازی، کولر آبی جهان افروز، اجاق گاز، پکیج، آبگرمکن گازی و… مطابق با استانداردهای ملی و با بهره‌گیری از بهترین قطعات و ماشین آلات فعالیت می‌کند.

جالب است بدانید که این شرکت سالانه 80 هزار کولر آبی تولید کرده و دارای بخش‌های برش‌کاری، پرس‌کاری، مونتاژ، جوش‌کاری، لعاب‌کاری، خط رنگ و آزمایشگاه اختصاصی بوده که به عنوان کنترل کیفیت و آزمون محصولات خود از آن بهره می‌برد.

شرکت جهان افروز دارای سیستم مدیریت کیفیت IMS، گواهی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در سال‌های 1386 و 1387 است و تمامی گواهی‌های این شرکت بیان‌کننده اعتبار بالای آن خواهد بود. یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در زمان خرید هر نوع کولر آبی باید در نظر داشته باشید، اعتبار شرکت عرضه‌کننده کولر است. با دانستن میزان اعتبار این شرکت می‌توانید با خاطری آسوده اقدام به خرید کولر آبی جهان افروز کنید.

مهم‌ترین نکات خرید کولر آبی جهان افروز

کولر آبی جهان افروز

۱. بدنه مستحکم و مقاوم

یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌بایست در زمان خرید کولرهای آبی در نظر داشته باشید این است که کولر مورد نظر بدنه‌ای قوی و مستحکم داشته باشد تا بتواند در برابر پوسیدگی و تغییرات شرایط آب و هوایی پایداری خود را حفظ کرده و دچار آسیب نشود. علاوه بر این، لازم است که کف و دیواره کولر نیز با ورق گالوانیزه ضخیم پوشانده شده باشد.

۲. توجه به ظرفیت کولر آبی جهان افروز

کولرهای آبی در ظرفیت‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که هر یک از آن‌ها میزان هوادهی منحصربه‌فردی دارند. در حقیقت، هر اندازه میزان مکش کولر بیش‌تر باشد، به همان نسبت می‌تواند  فضای بیش‌تری را خنک کند. به منظور انتخاب ظرفیت هوادهی کولر خود می‌بایست فاکتورهای مختلفی را در نظر داشته باشید؛ از جمله این فاکتورها می‌توان به نوع کانال‌کشی، تعداد اتاق‌ها، متراژ محیط مورد نظر، منطقه زندگی، میزان آفتاب‌گیری و درجه گرمای هوا و… اشاره داشت.

به طور کل برای متراژ محیط زیر 30 متر به ظرفیت کولر 2300، زیر 70 متر به ظرفیت کولر 3500، متراژ زیر 120 متر به ظرفیت 4900 و برای متراژ زیر 160 متر به ظرفیت 7000 نیاز خواهد بود.

۳. توجه به میزان مصرف انرژی

خرید کولر آبی

از دیگری نکاتی که می‌بایست در زمان خرید تجهیزات سرمایشی مذکور در نظر داشته باشید، میزان مصرف انرژی کولر است. هر اندازه میزان مصرف انرژی کولر به شاخص A نزدیک‌تر باشد، به همان نسبت کولر مورد نظر شما مصرف بهینه‌تری داشته و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. با این حال مصرف انرژی کولرهای آبی می‌تواند تحت تأثیر فاکتورهای دیگری نظیر طول کانال‌کشی، محل قرارگیری دستگاه، واسط تبخیری پوشالی یا سلولزی، عایق‌بندی محیط و… نیز باشد.

۴. توجه به محل زندگی

کولرهای آبی ارائه شده توسط شرکت جهان افروز برای شهرهایی که میزان رطوبت در آن‌ها بالا بوده و شرجی هستند، گزینه چندان مناسبی نخواهند بود. این کولرها در کنار این که هوای مطبوع و خنکی را تولید کرده سبب افزایش میزان رطوبت هوا نیز خواهند شد و به همین خاطر درجه شرجی بودن محیط را افزایش می‌دهند.

به طور معمول این کولرها برای شهرهایی که میزان رطوبت هوا در آن‌ها ناچیز و کم‌تر از 20 درصد بوده مناسب هستند؛ به عنوان مثال اگر ساکن شهرهایی نظیر قم، قزوین، کاشان، شیراز، کرمان، یزد، کرمان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، خراسان و بخش‌هایی از گرگان هستید، می‌توانید از این تجهیزات سرمایشی در فصول گرم سال بهره ببرید.

۵. توجه به جنس واسط تبخیری

کولرهای آبی دارای واسط تبخیری پوشالی یا سلولزی هستند که مدل سلولزی در مقایسه با مدل پوشالی عملکرد بهتری داشته و می‌تواند هوا را بسیار خنک‌تر کند. افزون بر این، نیاز نیست که پدهای سلولزی را مدام تعویض کنید.

سخن پایانی

در روزهای گرم تابستانی در اختیار داشتن یک سیستم قوی و مجهز به قدرت باددهی عالی از جمله الزامات است؛ چرا که تحمل گرما آن هم در مناطق گرم و خشک کاری طاقت‌فرسا است. با در نظر گرفتن این موضوع تولیدکنندگان سیستم‌های سرمایشی اقدام به تولید دستگاهی تحت عنوان کولر آبی کرده‌اند که می‌تواند میزان رطوبت مورد نیاز برای آب و هوای خشک را تأمین کرده و در عین حال سبب ایجاد هوایی مطبوع و دل‌پذیر شود.

برندهای مختلفی در زمینه تولید این دستگاه‌های سرمایشی در حال فعالیت هستند که یکی از معتبرترین در بین آن‌ها شرکت جهان افروز است. آیا تجربه استفاده از کولر آبی جهان افروز را دارید؟ به نظر شما کولر آبی جهان افروز از لحاظ کیفی مناسب هستند؟ تجربه استفاده از لوازم خانگی جهان افروز را دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را با ما و کاربران محترم وب سایت تکه کابل در میان بگذارید.

282 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط