شرکت سامانه های انرژی آران

شرکت سامانه های انرژی آران؛ شرکتی جوان با سرعت پیشرفت زیاد

387 بازدید راهنمای خرید / معرفی محصولات صنعت برق

یکی از شرکت‌های فعال و برتر در زمینه تولید و عرضه انواع ژنراتورها در کشور، شرکت سامانه های انرژی آران است. این شرکت در مدت بسیار کوتاه، پیشرفت‌های چشمگیری در این صنعت داشته و خود را به عنوان یکی از برندهای مناسب در این زمینه مطرح کرده است. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی شرکت سامانه های انرژی آران پرداخته و محصولات این شرکت را بیان کنیم.

شرکت سامانه های انرژی آران

شرکت سامانه‌های انرژی آران

یکی از شرکت‌های برتر فعال در زمینه تلید و عرضه موتورهای برق و ژنراتورها به بازار داخلی کشور، شرکت سامانه های انرژی آران است. شرکت سامانه‌های انرژی آران در سال 1389 شمسی آغاز به کار نموده و تاسیس شد. هدف اصلی این شرکت از تاسیس، طراحی، تولید و توسعه محصولات کم مصرف و تجاری‌سازی آن‌ها در بازارهای داخلی و حتی خارجی است. این شرکت از همان ابتدا دست در دست شرکت‌های بزرگ و موفقی همچون شرکت تعاونی تخصصی تحقیقات موتور ایران خودرو (بسا)، صنایع یکتا تهویه اروند و شرکت ایپکو گذاشته و سرعت پیشرفت خود را چشمگیر و دو چندان کرد.

این شرکت‌ها با توانمندی‌های فنی، علمی و سوابق و تجربه‌های خود در زمینه‌های تولید موتورهای برقی و الکتریکی گازسوز، دیزلی، بنزینی و … توانستند کمک بسیار زیادی به شرکت انرژی آران کرده و باعث پیشرفت این شرکت نو پا شوند. این شرکت علاوه بر تولید و عرضه ژنراتورهای گازسوز، نماینده و ارائه‌کننده انواع محصولات ژاپنی و اروپایی مطرح در این زمینه مانند ECO G VRF ،  ECO i VRF، Mini VRF و CHP بوده و با ارتباطات فنی و علمی که با شرکت‌های بزرگ و صاحب تکنولوژی در حوزه اینگونه محصولات در جهان ایجاد کرده است، خدمات تخصصی ویژه‌ای در زمینه نصب، راه‌اندازی، آموزش فنی و تعمیرات و نگهداری صحیح از این گونه محصولات ارائه کرده است.

محصولات شرکت سامانه‌های انرژی آران

محصولات سامانه های انرژی آران

در حالت کلی، شرکت سامانه های انرژی آران اقدام به تولید طیف مختلفی از محصولات کرده و محصولات متنوعی را به بازار داخلی عرضه می‌کند. از جمله مهم‌ترین محصولات شرکت سامانه‌های انرژی آران می‌توان به موتور ژنراتور گازسوز، سیستم تهویه مطبوع، ژنراتور تک و سیستم‌های تولید همزمان برق و حرارت اشاره کرد. موتور ژنراتور گازسوز یکی از محصولات شرکت آران است که وظیفه تبدیل انرژی گازی به انرژی الکتریکی را برعهده دارد. این نوع دستگاه‌ها بدین شکل عمل می‌کنند که انرژی شیمیایی حاصل از سوخت گاز را به انرژی مکانیکی تبدیل کرده و سپس انرژی مکانیکی حاصله را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند.

. در واقع، موتورهای ژنراتور گازسوز از دو قسمت موتور و ژنراتور ساخته و تشکیل شده‌اند. در این دستگاه، قسمت موتور ابتدا انرژی شیمیایی گاز را دریافت کرده و آن را تبدیل به انرژی مکانیکی می‌کند. قسمت ژنراتور دستگاه نیز توسط انرژی مکانیکی به دست آمده از موتور، بار الکتریکی در سیم‌پیچ‌ها و مدارهای الکتریکی ایجاد کرده و برق را به عنوان خروجی سیستم تولید می‌کند. در واقع، تلفیق دو قسمت موتور و ژنراتور در این دستگاه باعث می‌شود تا انرژی شیمیایی یا درونی سوخت فسیلی یا همان گاز تبدیل به انرژی الکتریکی و برق شده و قابل انتقال از طریف خطوط انتقال برق باشد.

یکی دیگر از محصولات شرکت سامانه‌های انرژی آران، سیستم تهویه مطبوع است. سیستم‌های تهویه مطبوع شرکت سامانه‌های انرژی آران عموما بر مبنا سیستم VRF یا همان Variable Refrigerant Flow (جریان مبرد متغیر) عمل کرده که وظیفه این نوع سیستم‌ها تغییر دبی مبرد در سیکل تبرید تراکمی، متناسب با بار حرارتی یا برودتی مورد نیاز فضا است که این سیستم باعث صرفه‌جویی در انرژی و مصرف آن شده و راندمان عملکردی کل سیستم را نیز افزایش می‌دهد. شرکت سامانه های انرژی آران این محصولات را در دو مدل ECO G VRF با قوای محرکه موتور گازسوز و ECO i VRF با قوای محرکه برقی تولید و به بازار عرضه می‌کند.

کمپرسور سیستم‌های VRF معمولا مجهز به تکنولوژی DC Inverter (در مدل برقی یا همان ECO i VRF) است که این تکنولوژی در ابتدا باعث تغییر دور موتور شده و در نهایت باعث می‌شود تا جریان متغیر مبرد شده و این سیستم جایگذین انجام عملیات روشن و یا خاموش‌شدن دستگاه و سیستم شده که این امر موجب بالا رفتم ضریب و میزان عملکرد دستگاه و سیستم می‌شود. با عملکرد در سرعت‌های مختلف، این سیستم تنها با میزان مورد نیاز دستگاه و سیستم کار کرده و از مصرف بی‌رویه انرژی جلوگیری می‌کند. این موضوع موجب صرفه‌جویی های بسیار زیادی در هنگام بارگذاری بر روی دستگاه و سیستم شده و مصرف انرژی را به شکل فابل توجهی کاهش می‌دهد.

در حالت کلی، سیستم‌های جریان مبرد متغیر یا همان Variable Refrigerant Flow عضوی از انواع پمپ‌های حرارتی به شمار رفته و بر اساس سیکل تبرید تراکمی و به منظور ایجاد گرمایش و یا سرمایش در یک محیط به کار می‌روند. این نوع سیستم‌ها دارای یک پنل خارجی و یک یا چند پنل داخلی هستند که تعداد این پنل‌های کنترل‌کننده داخلی با توجه به نوع و میزان کاربرد مورد انتظار متفاوت بوده و با یکدیگر فرق دارند.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، ژنراتور تک دیگر محصول شرکت سامانه های انرژی آران است که در دو مدل SLG184E و SLG184F تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. ژنراتور تک مدل SLG184F کمی قدرتمندتر از SLG184E است اما در حالت کلی تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و توان‌ها و مشخصات تقریبا برابری دارند. آخرید سیستمی که شرکت سامانه های انرژی آران طراحی و تولید می‌کند، سیستم تولید پراکنده و یا سیستم‌های تولید همزمان برق و حرارت هستند.

منظور از سیستم تولید پراکنده تولید همزمان و توامان دو یا چند شکل انرژی از یک منبع انرژی است که این عمل باید به صورت توامان ترمودینامیکی انجام شود. در تولید همزمان دو یا چند شکل انرژی باعث افزایش بهره‌وری از سوخت شده و راندمان دستگاه و سیستم را افزایش می‌دهد. جالب است بدانید در تولید جدا و تک انرژی الکتریکی و برق، مقدار زیادی از انرژی به شکل گرما و حرارت تلف شده و از بین می‌رود که این مقدار گرما یا همان حرارت شامل بیش از نصف کل انرژی وارد شده به سیستم است.

به بیان دیگر، نصف انرژی سوخت از بین رفته و عملا بدون هیچ‌گونه استفاده و بهره‌وری هدر می‌رود ولی در روش تولید همزمان دو یا چند شکل انرژی که با نام تولید همزمان هم از آن یاد می‌شود، انرژی حرارتی و گرمایی تولید شده توسط سیستم هدر نرفته و برای مصارف قابل توجه و مفید دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید هماهنگ و توامان الکتریسیته و گرما باعث بالا رفتن عملکرد سیستم و کاهش مصرف سوخت شده و از انتشار گازهای آلاینده و گلخانه‌ای جلوگیری می‌کند.

نتیجه‌گیری

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید و عرضه انواع ژنراتورها و سیستم‌ها در کشور، شرکت سامانه های انرژی آران است. این شرکت در حدود 15 سال فعالیت خود، به موفق‌های بسیار زیادی دست پیدا کرده و موفق به تولید و عرضه محصولاتی همچون موتور ژنراتور گازسوز، سیستم تهویه مطبوع، ژنراتور تک و سیستم‌های تولید همزمان برق و حرارت به بازار شده است.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی شرکت سامانه های انرژی آران پرداخته و محصولات این شرکت را بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

387 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مطالب مرتبط