مانیتور توکار آسانسوری

مانیتور توکار آسانسوری؛ عملکرد و ویژگی‌ها

336 بازدید معرفی و آموزش تجهیزات الکترونیک / معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / علم و تکنولوژی در صنایع برق و مخابرات

آیا می‌دانید مانیتور توکار آسانسوری چیست و در چه اماکنی بیش‌ترین کاربرد را دارد؟ تجهیزات مذکور از جمله پرکاربردترین ابزار برای نمایش تصاویر در سالن‌های بزرگ کنفرانس و همچنین کلاس‌های آموزشی هستند. در ادامه این راهنما به مانیتورهای توکار و نقش آن‌ها در سالن‌های کنفرانس بیش‌تر خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در مورد مانیتور توکار آسانسوری بدانید!

مانیتور توکار آسانسوری

مانیتور لیفت یا همان مانیتور توکار آسانسوری از جمله پیشرفته‌ترین تجهیزات برای نمایش در سالن‌های کنفرانس به حساب می‌آید که به صورت توکار بر روی میز مورد نظر نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. مانیتورهای آسانسوری توکار از جمله پیشرفته‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات در سالن‌های کنفرانس و کلاس‌های درس هستند که از آن‌ها به منظور نمایش تصاویر استفاده می‌شود.

این تجهیزات به صورت توکار بر روی میز نصب شده و هم‌چون سایر ابزار و ماژول‌های رومیزی، دوربین‌های کنفرانسی و… در انواع مختلفی طراحی، تولید و روانه بازار می‌شوند. کاربران می‌توانند با شناخت انواع مختلف تجهیزات مذکور و بر حسب نیاز خود اقدام به خرید نمایند.

سیستم‌های پخش مذکور برای پخش اسلایدها و اطلاعات مورد نیاز، اعلام نتایج رای‌گیری و همچنین تصاویر برداشت شده دوربین‌های سالن مورد استفاده قرار می‌گیرند. در سال‌های گذشته معمولاً از نمایشگرهای بزرگ و ثابت در چنین سالن‌هایی روی میزها در برابر هر فرد استفاده می‌شد. بهره‌گیری از مانیتورهای بزرگ نه تنها جلوه نامطلوبی به سالن کنفرانس می‌داد، دید مستقیم کاربران به مخاطبین در طی جلسات را نیز محدود می‌کرد.

امروزه با معرفی سیستم‌های مانیتور لیفت یا بالابر نمایشگر این مشکلات کاملاً حل شده است. قابل ذکر بوده که مانیتور توکار آسانسوری تحت عنوان بالابر مانیتور، آسانسور مانیتور و مانیتور کنفرانس نیز شناخته می‌شود. با در نظر گرفتن آن چه که گفته شد می‌توان دریافت که تجهیزات مذکور امروزه جزو ملزومات اصلی چنین سالن‌هایی به حساب می‌آیند.

از آن‌جایی که نصب مانیتورهای مذکور به صورت توکار در میز کنفرانس انجام می‌شود، می‌توان به هنگام نیاز مانیتورها را از میز خارج کرده و تصاویر و اطلاعات مورد نیاز را به شرکت‌کنندگان در جلسه نمایش داد.

در مقابل، زمانی که نیازی به مانیتورها نباشد می‌توان به منظور جلوگیری از اشغال فضا و ایجاد فضایی بازتر و دوچندان کردن زیبایی سالن، مانیتورها را درون میز کنفرانس پنهان کرد.

عملکرد مانیتور توکار آسانسوری به چه صورت است؟

مانیتور توکار آسانسوری

این سیستم‌ها به دو صورت دستی و برقی در بازار موجود هستند. از آن‌جایی که نحوه کار با مدل برقی بسیار ساده‌تر و سریع‌تر است، در مقایسه با مدل دستی طرفدار بیش‌تری دارد. در ادامه با اساس عملکرد سیستم لیفت در سالن‌های کنفرانس آشنا خواهیم شد:

هنگامی که مانتیور بسته بوده فقط یک پنل استیل یا آلومینیومی برس خورده بر روی سطح میز قابل مشاهده بوده که تعدادی دکمه بر روی آن تعبیه شده است. برای خارج کردن مانیتور ظرف مدت ۳۰ ثانیه و ثابت کردن آن در برابر کاربر تنها کافی است که فرد دکمه لیفت را فشار دهد.

لازم به ذکر است که برخی از سیستم‌های مانیتور لیفت دارای قابلیت تنظیم زاویه هستند و کاربر می‌تواند مانیتور را در حالات مختلف عمودی و افقی به دلخواه خود تنظیم کند. نکته بعدی که در عملکرد مانیتورهای توکار قابل ذکر بوده این است که تجهیزات مذکور به واسطه سه یا چهار موتور قابل کنترل هستند. یکی از این موتورها برای باز و بسته کردن درب پنل، دیگری برای بالا و پایین بردن و دکمه سه و چهار برای تنظیم زوایای مانیتور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در سالن‌های کنفرانس معمولاً برای هر فرد یا هر دو نفر یک مانیتور توکار نصب می‌شود. ناگفته نماند که این امکان برای اپراتور اتاق‌های جلسات وجود داشته که تمامی آن‌ها به صورت همزمان باز یا بسته شوند.

مهم‌ترین ویژگی‌های مانیتور توکار آسانسور چیست؟

مانیتور توکار آسانسوری

۱. نصب و کاربری آسان

طراحی تجهیزات مذکور به گونه‌ای بوده که به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان آن‌ها را در هر نوع میزی نصب کرد. افزون بر این، کاربر می‌تواند مانیتورها را به آسانی به واسطه پنل کنترلی که بر روی میز تعبیه شده، مدیریت کند.

۲. افزایش تمرکز و آسایش حضار

به کمک این مانیتورها حضار می‌توانند با تمرکز بالاتری به محتوای در حال پخش در فضا و مطلب مورد بحث بپردازند و جلسه با کیفیت بالاتری برگزار شود.

۳. برخورداری از دقت و کیفیت عالی

یکی از بهترین ویژگی‌های مانیتور توکار آسانسوری، موتورها و کنترلرهای با کیفیت بالای آن‌ها بوده که حتی پس از هزاران بار باز و بسته شدن دچار نقص و ایراد هم‌چون خروج از رگلاژ، طولانی شدن مدت زمان باز و بسته شدن، تولید صدا در هنگام باز و بسته شدن و… نشده و عملکرد خود را حفظ می‌کنند.

۴. ابعاد سفارشی‌سازی شده

تولیدکنندگان محصولات مذکور این دستگاه‌ها را در ابعاد و وزن‌های متفاوت مطابق با نیاز و سفارش مشتریان تولید می‌کنند.

۵. طراحی منحصربه‌فرد

همان‌طور که می‌دانید مانیتورها تأثیر به سزایی در زیبایی سالن‌های کنفرانس دارند. خوشبختانه طراحان و تولیدکنندگان مانیتورهای آسانسوری توکار این اصل مهم را در نظر گرفته و مطابق با آن اقدام به ساخت مانیتورهایی با طراحی فوق‌العاده بی‌نظیر کرده‌اند. این مانتیورها پس از بسته شدن به هیچ‌ وجه بر روی میز دیده نشده و افزون بر این پنل کنترل بر روی میز در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون تولید و عرضه می‌شود.

۶. ایمنی بالا در مانیتور توکار آسانسوری

ویژگی‌ بعدی بهره‌گیری از حفاظ ضد آب برای اجزای الکترونیکی تجهیزات مذکور و همچنین امکان قطع و وصل کردن برق ایمنی دستگاه بوده که از بروز خطرات ناشی از برق‌گرفتگی به طرز چشم‌گیری جلوگیری به عمل می‌آورد. علاوه بر این، در صورتی که در مانیتورهای آسانسوری نقص فنی ایجاد شود، مانیتور در مکان خود باقی مانده و سقوط نخواهد کرد.

کاربردهای مانیتور توکار آسانسوری چیست؟

  • سالن‌های بزرگ مثل سالن کنفرانس، همایش، جلسات، کلاس‌های درس دانشگاهی و… ؛
  • مدارس و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی؛
  • هتل‌ها و مراکز اقامتی؛
  • متجمع‌های مسکونی و منازل؛
  • تمامی اماکنی که به پنهان کردن نمایشگر در صورت عدم استفاده نیاز داشته باشند.

سخن پایانی

مانیتور توکار آسانسوری یکی از پیشرفته‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات نمایشگر بوده که از آن می‌توان در سالن‌های بزرگ کنفرانس و تدریس به منظور ارائه اطلاعات و نمایش همزمان تصاویر مورد نیاز به تمامی حضار بهره‌گیری کرد. شما چه اطلاعات دیگری در مورد بالابرهای نمایشگر دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون مانیتور توکار آسانسوری با تکه کابل و مخاطبان عزیز در میان بگذارید.

336 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط