آباژور کنار سالنی

آباژور کنار سالنی؛ موثرترین عنصر در دکوراسیون

432 بازدید معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق / راهنمای خرید امن

آیا می‌دانید کاربرد اصلی آباژورهای کنار سالنی در دکوراسیون داخلی منازل چیست؟ سال‌های زیادی است که از کنارسالنی‌ها برای تامین نور ملایم در یک اتاق استفاده می‌کنند. انواع گوناگون از آباژور کنار سالنی وجود دارد که در طرح‌ها و سبک‌های متنوع و با استفاده از فن‌آوری‌هایی مانند لامپ‌های ‌هالوژن، لامپ‌های فلورسنت و لامپ‌های ال ای دی در اختیار ما قرار گرفته است و آن را تبدیل به یک دکوری لوکس در منزل می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آباژورهای کنار سالنی با ما همراه باشید.

انواعی از آباژور کنار سالنی

آباژور کنار سالنی

آباژور کنار سالنی مدرن

کنار سالنی‌های مدرن اغلب دارای مهندسی خلاقانه هستند و با هر نوع دکوراسیونی می‌توانند هماهنگ شوند. در این آباژورها می‌توانید به سلیقه خودتان از لامپ‌های مختلف تزئینی استفاده کنید تا دکوراسیون منزل شما دلخواهتان باشد.

آباژور کنار سالنی کلاسیک

این کنار سالنی در عین سادگی هنوز هم طرفداران خود را دارد و چندین دهه است که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آباژورهای مذکور دارای یک پایه معمولی به همراه تیر عمودی و لامپ شیددار ساده هستند و معمولا پدر دکوراسیون‌هایی کاربرد دارند که مدرن نیستند.

آباژور کنار سالنی کریستالی

باید توجه داشت که این مدل جریان گسترده‌ای از نور را به سالن شما می‌تاباند.کریستالی‌ها سبکی از مدل‌های کلاسیک ایستاده هستند که تعدادی شعله دارند و مثل یک لوستر به همراه لامپ‌هایی که در انتهای آن قرار گرفته به فضای شما زیبایی خاصی می‌بخشند. تولید این محصول ویژه نسبت به بقیه کم‌تر است چون افراد کمی علاقمند به استفاده از آن هستند و معمولا با پایه‌های فلزی و چوبی ساخته می‌شود و از کلاهک آن کریستال‌های تزئینی آویزان شده و دارای چراغ‌های بیشتر است و اغلب با دکوراسیون های سلطنتی هماهنگ می‌شود.

 آباژور سالنی چوبی

این مدل یکی از شیک‌ترین و خاص‌ترین محصولاتی است که اخیرا افزایش قیمت شدیدی داشته و علت محبوبیت آن به خاطر استفاده از مواد طبیعی یا همان چوب در ساختار آن است. شایان ذکر است که تماشای این آباژور سبب آرامش و ایجاد انرژی مثبت برای بیننده می‌شود و به راحتی می‌توان آن را با چیدمان منزل ست کرد.

مکان مناسب برای قرار دادن آباژور کنار سالنی کجاست؟

آباژور کنار سالنی

به طور کل آباژور به عنوان یک نور پرداز فرعی در دکور منزل استفاده می‌شود، با این اوصاف بهتر است که محل قرارگیری آن در نقاطی از خانه باشد که نگاه بیننده را به خود جلب کند. با این که اکثراً جای آباژور کنار سالنی در یک گوشه و کنار است اما بهتر است که بدانیم آن را دقیقا در کجای سالن یا اتاق پذیرایی قرار دهیم تا نور بیشتری را در محیط ایجاد کند.

چنان‌چه خواهان فضای صمیمی‌تر و گرم هستید، می‌توانید از آباژورهای غیر رسمی و فانتزی استفاده کنید؛ به این صورت که اگر آباژور خود را در کنار مبلمان قرار می‌دهید، می‌توانید طرح پارچه آن را با مبلمان خود ست کنید تا جذابیت آن دو چندان شود. یکی از نکات دیگر این است که آباژو های سالن باید سنگین‌تر انتخاب شوند تا با شکوه جلوه کنند. مکان‌هایی که می‌توانید برای آباژور جذاب خود انتخاب کنید می‌تواند کنج سالن، کنار مبل تک، بین مبل تک و کاناپه، کنار میز ناهارخوری و یا هر فضایی که به نظر خلوت می‌آید باشد. آباژور در دکوراسیون پذیرایی را نیز می‌توان در محل‌های زیر قرار داد:

  • کنج اتاق پذیرایی در کنار یک مبل تک.
  • بین دو مبل تک ترجیحا در فضای نشیمن.
  • در کنار میز تلویزیون و تابلوهای دیواری.
  • دو طرف مبل سه نفره در فضای نشیمن.
  • در کنار میز غذاخوری.
  • در نقاط خلوت‌تر در دکوراسیون پذیرایی.

نکات مهم قبل از خرید یک آباژور کنار سالنی

آباژور کنار سالنی

قبل از خرید باید نسبت به ابعاد و اندازه‌های محیط توجه ویژه داشت، اگر سالن شما کوچک است آباژورهای بزرگ با طراحی پیچیده گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود و یا اگر دوست دارید که نور آباژور به گل‌ها و گیاهان شما بتابد، پیشنهاد می‌شود از آباژورهای قوسی استفاده کنید؛ چون نور آن به سمت بالا یا به سمت پایین متمرکز می‌شود.

رنگ و نقش آباژور با سایر لوازم دکوری خانه بسیار اهمیت دارد پس بی‌شک در دکوراسیون‌های مینیمال و ساده یک آباژور فانتزی با طرح‌های شلوغ با محیط همخوانی نخواهد داشت و ممکن است چشم شما را اذیت کند. در صورت نیاز به نور بیشتر از پارچه‌های نازک برای کلاهک آباژور خود استفاده کنید و اگر تصمیم خرید یک آباژور فلزی را در سر دارید حتما به دوام و کیفیت فلز استفاده شده در آن دقت ویژه داشته باشید. با در نظر گرفتن موارد فوق می‌توانید یک آباژور مناسب و سازگار با دکوراسیون داخلی منزل خود خریداری کرده و زیبایی فضای داخلی خانه را دو چندان کنید.

 چگونگی نگهداری از آباژور کنار سالنی

نظافت باعث افزایش طول عمر آباژور شما می‌شود ولی توجه داشته باشید در هنگام نظافت آن نکات زیر را حتما رعایت کنید:

  • کشیدن دوشاخه از برق و برداشتن کلاهک آن هنگام نظافت.
  • عدم استفاده از مواد شوینده برای تمیز کردن شید.
  • تمیز کردن گرد و غبار سطح شید با استفاد از جارو برقی و یا دستمال خشک.
  • قسمت‌های چوبی را نیز حتما به وسیله یک پارچه مرطوب و با ملایمت پاک کنید.

بررسی قیمت آباژور کنار سالنی

قیمت آباژورها نسبت به عواملی تغییر می‌کند، مثلا وجود یک چراغ خوب و با کیفیت نسبت به اجناس دیگر تاثیر فراوانی بر قیمت محصول دارد، شید یا کلاهک آباژور هم همین‌طور است: هرچه جنس و کیفیت بهتر باشد، قیمت آن به همان نسبت افزایش پیدا خواهد کرد.

سخن پایانی

در پایان متوجه شدیم که آباژور کنار سالنی از جذاب‌ترین نور پردازی‌ها و جزو اصلی دکوراسیون‌های شیک و مدرن شده است و اگر بخواهیم فضای منزل خود را مانند یک هنرمند ماهر تبدیل به یک اثر هنری بکنیم، باید بدانیم برای فضای ما چه سبکی از آباژورهای کنار سالنی مناسب و کاربردی است.

امروزه نیز محصولات متنوع در بازار بسیار زیاد شده است که ما را مجذوب خود کرده و برای خرید تشویق می‌کند، البته باید بدانیم که تمام محصولات طراحی مناسب و کیفیت خوب را ندارند پس بهتر است از برندهای معتبر و با سابقه خرید کنیم.  شما چه اطلاعاتی پیرامون این مطالب دارید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را حتما با ما و کاربران محترم تکه کابل در میان بگذارید.

432 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط