لامپ برای کافه

ویژگی‌های انواع لامپ برای کافه

506 بازدید معرفی محصولات صنعت برق / آموزش در صنعت برق

آیا می‌دانید بهترین لامپ‌ها برای کافه چه ویژگی‌هایی دارد؟ به نظر شما بهترین روش برای نورپردازی یک کافه چیست؟ استفاده و نحوه به کارگیری از لامپ برای کافه بسیار مهم است. با بهره گیری از لامپ‌های خاص، احساس راحتی بخشیدن به چشمان مشتری‌ها هنگام ورود به فضای کافه کار چندان مشکلی نخواهد بود.  در ادامه این راهنما با بهترین لامپ‌ها برای کافه و نکاتی پیرامون نورپردازی چشم‌نواز کافه‌ها آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

اولین اصل در نور پردازی به وسیله لامپ‌ها در کافی‌شاپ

لامپ برای کافه

در هنگام ورود به به یک کافه قبل از این که کیفیت و تنوع در غذاها و یا اخلاق و برخورد کارکنان آن‌جا به ما احساس رضایت و خشنودی ببخشد، ظاهر و فضا و نور پردازی به کار گرفته در کافه است که در اولین نگاه تاثیر بسیار مهمی در ذهن ما می‌گذارد. به خصوص این مورد در شب‌ها که از لامپ‌ها استفاده می‌شود اهمیت به دو چندانی پیدا می‌کند.

لازم به ذکر است که بیشتر افراد نمی‌دانند که چه لامپی برای فضای کافه مناسب بوده و باید چند وات باشد. کارشناسان حوزه برق با توجه به فضا و نیاز کافه‌ها به طور معمول برای این فضاها لامپ‌های ۲۰۰ تا ۴۰۰ وات را پیشنهاد می‌کنند.

آشنایی با نور مناسب برای لامپ‌های مورد استفاده در کافه

نور مناسب برای فضاهایی مانند کافی‌شاپ دارای دمای رنگ بین ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ کلوین بوده و رنگ زرد و ملایمی دارد که سبب ایجاد احساس راحتی و آرامش در افراد شده و گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در کافه است. از مدل لامپ‌هایی که این ویژگی را دارند می‌توان به مواردی مانند لامپ‌های رشته‌ای هالوژنی و انواع لامپ‌های ادیسونی اشاره داشت. اگر صاحب کافه هستید و یا قصد دارید نورپردازی کافه خود را به یک تیم متخصص بسپارید، پیشنهاد می‌شود که حتماً در کنار اصول دکوراسیون و روشنایی، به نکات نورپردازی نیز توجه داشته داشته باشید.

انواع نور پردازی با استفاد از لامپ برای کافه

راه اندازی یک سیستم روشنایی یا نورپردازی در محیطی مانند کافی شاپ بسیار هیجان انگیز است. انجام این کار شامل جنبه‌های مختلفی بوده که از این دسته بندی‌ می‌توان به دو مورد اصلی اشاره کرد:

  • نورپردازی برای فضای خارجی که به جهت اعلام حضور و تزئینی برای جلب مشتری است.
  • نورپردازی برای فضای داخلی که سبب ایجاد فضای گرم با نور ملایم جهت لذت و آرامش افراد می‌شود.

معرفی و آشنایی با لامپ‌های مختلف جهت استفاده در کافی‌شاپ

لامپ برای کافه

برای ایجاد روشنایی با استفاده از لامپ برای کافه انواع متفاوتی وجود دارند که باعث ایجاد فضایی شیک و مدرن درکافه‌ها می‌شوند. با ما همراه باشید تا با تعدادی از این سبک و مدل‌ها آشنا شویم:

  • لامپ‌های ریلی قابل تنظیم

این لامپ‌ها با ظاهری امروزی بسیار مورد توجه طراحان بوده و برای استفاده در دکوراسیون داخلی بسیار پرکاربرد هستند و قابلیت اعمال تغییرات در آینده را نیز دارند.

  • استفاده از لامپ‌های خطی

این مدل با نوری مدرن و جذاب برای روشنایی عمومی و لامپ مورد استفاده روی کانتر مناسب بوده و به صورت آویز و توکار یا روکار مورد استفاده است.

  • کاربرد لامپ‌های رنگی و تزئینی

استفاده از این لامپ‎ها به طور صحیح و به اندازه می‌تواند فضای کافی شاپ را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین این لامپ‌ها قابلیت تغییر رنگ و کنترل نور داشته و کارایی خوبی دارند.

  • اهمیت استفاده از لامپ‌های دارای نور گرم

نورگرم با دمای رنگ پایین همیشه باعث حس خوب و آرامش می‌شود. همچنین به غیر از دلنشین کردن فضای کافه سبب کاهش استرس در افراد حاضر نیز خواهد شد.

  • کاربرد لامپ‌های آویز

گاهی نیازمند روشنایی برای فضای خاصی هستیم بدون اینکه فضاهای دیگر تحت تاثیر آن باشند. عده‌ای برای مطالعه و انجام بعضی از کارهای خود به کافه‌ها می‌روند، این لامپ نور مورد نیازشان را با مصرف انرژی بسیار کم فراهم می‌کند. لامپ‌های آویز هیچوقت از مد نیوفتاده و زیبایی و کارایی خاص خودشان را دارند.

  • کاربرد لامپ‌های دیواری

استفاده از لامپ‌های دیواری در بالای محل نشستن مشتری‌ها علاوه بر تامین نور سبب لذت بردن آن‌ها نیز    می‌شود. نور پردازی برای تصاویر و تابلوها در دکوراسیون کافه با این لامپ انجام می‌شود.

  • استفاده از لامپ‌های کوچک و آینه

از موارد استفاده لامپ در کافه می‌توان به لامپ‌های کوچک به همراه آینه اشاره داشت که باعث بالا رفتن کیفیت روشنایی در کافه می‌شود ولی در صورت استفاده نامناسب و تنظیم اشتباه باعث ایجاد حس ناخوشایند در مشتری خواهد شد.

 دلیل کاربرد بی‌نظیر لامپ ادیسونی در کافی شاپ

لامپ برای کافه

بهترین نوع لامپ برای کافه همین لامپ‌های ادیسونی هستند که انواع مختلفی دارند که در کافی شاپ‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، ولی دلیل مهم استفاده از این لامپ به این علت بوده که نور تولید شده توسط آن‌ها به صورت یکنواخت و پیوسته است و باعث خستگی چشم‌ها نمی‌شود.

همچنین در مواقع مورد نیاز می‌توان نور آن را با ولوم در قسمت کلید آن کم و زیاد نمود. از فواید این لامپ نیز این نکته حائز اهمیت بوده که اگر در محیط داخلی کافی‌شاپ خود از گلدان‌ها و گیاهان استفاده می‌کنید و به خاطر محدودیت فضا، در تامین نور مورد نیاز آن‌ها دچار مشکل هستید این لامپ به کمک شما می‌آید؛ زیرا نور و گرمای ایجاد شده توسط لامپ ادیسونی اتمسفر مثبتی برای گیاهان ایجاد می‌کند و به رشد آن‌ها کمک خواهد کرد. به همین دلیل استفاده از این لامپ برای کافه به شدت توصیه می‌شود.

استفاده از لامپ‌های فلامنتی یا نئونی در کافه

از مزیت استفاده از این لامپ برای کافه می‌توان به نور یک دست و ملایم و همینطور چشم نواز آن اشاره کرد. تابلوهای نئونی به دلیل امکان ساخت با طرح و یا اسم دلخواه شما می‌توانند گزینه مناسبی برای تابلوی ورودی کافی‌شاپ شما باشند. این لامپ به دلیل درخشش فوری و مصرف برق پایین و قیمت ارزان، بسیار عالی و کاربردی است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع لامپ برای کافه آشنا کرده و کاربرد هر یک را برای استفاده در نقاط مختلف یک کافی شاپ بیان کنیم. اگر شما صاحب یک کافه هستید و یا به عنوان مشتری نکاتی در مورد استفاده از لامپ برای روشنایی در این محیط را در ذهن دارید، لطفا آن را با ما و اعضای محترم سایت تکه کابل در میان بگذارید.

506 بازدید
نویسنده این مقاله
محمد یاری پور
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط