راهنمای خرید اسپلیت

5 نکته کلیدی از راهنمای خرید اسپلیت

117 بازدید تولیدکنندگان تاسیسات ساختمان

 در بین انواع کولرهای گازی، کولر گازی اسپلیت کاربرد بسیار بیش‌تری نسبت به سایر کولرهای گازی داشته و بسیار پرمصرف است اما خرید آن کار بسیار راحتی نبوده و باید در هنگام خرید اسپلیت، برخی از نکات را تحت عنوان راهنمای خرید اسپلیت رعایت کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی راهنمای خرید اسپلیت پرداخته و نکات مربوط به آن را برای شما بیان کنیم.

اسپلیت و انواع آن

راهنمای خرید اسپلیت

پیش از آن که به بررسی نکات مهم و قابل‌ذکر در راهنمای خرید اسپلیت بپردازیم ابتدا بهتر است شما را با نحوه کارکرد این دستگاه و انواع اسپلیت آشنا کرده و اطلاعاتی کلی و مهم از این دستگاه کاربردی ارائه کنیم. همان‌طور که در قسمت قبل بیان شد، کولرهای گازی در انواع و اقسام گوناگونی نظیر پنجره‌ای، ایستاده، اسپلیت، پرتابل، ژئوترمال و … تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند.

در این بین کولر گازی اسپلیت یا به اختصار همان اسپلیت، یکی از محبوب‌ترین و پرکاربرد‌ترین کولرهای گازی است که امروزه به دلیل مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود توانسته است توجه اکثر مصرف‌کنندگان را به خود جلب نموده و فروش زیادی نسبت به سایر انواع کولرهای گازی به ثبت برساند.

در حالت کلی، کولرهای اسپلیت از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده‌اند که هر بخش وظیفه مخصوص به خود را برعهده دارد. بخش خارجی در بیرون از ساختمان نصب شده و به‌وسیله کانال‌کشی به بخش داخلی اسپلیت متصل می‌شود. عملکرد هم‌زمان و متناسب این دو بخش باعث تولید هوای خنک و مطبوع و انتشار آن در محیط داخلی ساختمان می‌شود. اسپلیت‌ها به دیوار متصل می‌شوند و ازاین‌رو فضای بسیار کمی را اشغال کرده و نسبت به مدل‌های دیگر از ظاهر زیباتر و شیک‌تر و به‌روزتر برخوردار هستند.

این کولرها باتوجه به کارکردشان در دو نوع دمای سرد و دمای سرد و گرم تولید و عرضه می‌شوند. مدل دمای سرد، فقط قادر به تولید هوای خنک بوده و فقط در تابستان مورداستفاده قرار می‌گیرد اما مدل دمای سرد و گرم قادر به تولید هوای گرم نیز بوده و می‌توان از آن در فصل زمستان نیز برای گم‌کردن ساختمان استفاده نمود. البته لازم به ذکر است که قیمت اسپلیت از دیگر انواع کولرهای گازی کمی گران‌تر بوده و البته کاربرد بیش‌تری هم دارد. حال این سؤال مطرح می‌شود که اسپلیت‌ها چه تفاوتی با داکت اسپلیت‌ها دارند؟

اسپلیت‌ها و داکت اسپلیت‌ها هر دو در گروه کولرهای گاز‌ی و تهویه مطبوع قرار می‌گیرند و از آن‌ها در جهت خنک‌کردن محیط ساختمان استفاده می‌شود. اما تفاوتی که این دو را از یکدیگر متمایز می‌کند، در نحوه و میزان انتشار هوای خنک و مطبوع در محیط ساختمان است. داکت اسپلیت‌ها هوای خنک و یا گرم را به طور کاملا یکنواخت در محیط منتشر کرده درحالی‌که اسپلیت از این قابلیت برخوردار نیستند.

از سوی دیگر، داکت اسپلیت‌ها مجهز به فیلتر هوا و رطوبت‌گیر هستند و این درحالی است که بیش‌تر اسپلیت‌ها از این قبیل موارد برخوردار نبوده و انرژی مصرفی داکت اسپلیت‌ها نسبت به اسپلیت‌ها کم‌تر است اما قیمت داکت اسپلیت‌ها بیش‌تر بوده و به دلیل قیمت مناسب و به‌صرفه‌بودن اسپلیت، اسپلیت طرفدار و خریدار زیادی دارد. در ادامه برای انجام یک خرید اسپلیت به‌صرفه نکاتی را تحت عنوان راهنمای خرید اسپلیت برای شما بیان کنیم.

راهنمای خرید اسپلیت

نکات مهم خرید اسپلیت

در بحث راهنمای خرید اسپلیت همواره نکات گوناگونی مطرح می‌شود که باید با بررسی آن‌ها و درنظرگرفتن ویژگی‌های محیط ساختمان به انتخاب اسپلیت مناسب بپردازیم. انتخاب نادرست ما در این زمینه باعث افت عملکرد، اتلاف انرژی و کاهش راندمان دستگاه می‌شود. کولرهای اسپلیت دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی بوده که شناخت و بررسی آن‌ها کمک زیادی به ما در انتخاب نمونه مناسب خواهد کرد.

در این قسمت به ذکر نکاتی می‌پردازیم که باعث افزایش کیفیت و صرفه خرید اسپلیت شما می‌شود. نکات مهم راهنمای خرید اسپلیت عبارتند از:

۱. ظرفیت اسپلیت

یکی از مهم‌ترین موارد در راهنمای خرید اسپلیت، ظرفیت اسپلیت است که باید باتوجه به محیط مورد نظر انتخاب گردد. در هنگام خرید اسپلیت درنظرگرفتن مساحت و حجم ساختمان اهمیت بسیار زیادی داشته و مطابق با آن باید اقدام به خرید اسپلیت مناسب نمود. اگر ظرفیت اسپلیت کم باشد بازدهی اسپلیت پایین آمده و محیط به‌خوبی خنک نمی‌شود و از سوی دیگر، ظرفیت بالا نیز باعث هدررفت انرژی شده و تنها باعث بالارفتن هزینه برق مصرفی شما می‌شود.

۲. نوع اسپلیت

همان‌طور که در قسمت قبل بیان شد، اسپلیت در دو نوع دمای سرد و دمای گرم و سرد تولید و عرضه می‌شود که در هنگام خرید باید با توجه به نیازتان نمونه مناسب را انتخاب کرده و اقدام به خرید کنید. در حالت کلی، اسپلیت گرم و سرد از صرفه بیش‌تری در بلندمدت برخوردار بوده و بازدهی بیش‌تری در سال دارد اما قیمت آن بالاتری بوده و به علت کارکرد زیاد و مداوم در سال، نیاز به سرویس دوره‌ای دارد.

۳. برق مصرفی

اسپلیت‌ها همانند کولرهای گازی و کولرهای آبی، دارای شاخصی تحت عنوان شاخص مصرف انرژی هستند که به صورت حروف انگلیسی نمایش داده می‌شود. هر چه این فاکتور به گرید A نزدیک‌تر باشد، اسپلیت از مصرفی برق و انرژی بهتری برخوردار بوده و در مصرف برق و هزینه‌های جاری ماهیانه شما صرفه‌جویی می‌کند.

۴. نوع کمپرسور اسپلیت

نوع کمپرسور استفاده شده در اسپلیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چراکه عمر دستگاه تا حدود زیادی به نوع کمپرسور و عمر کاری آن بستگی داشته و با خرابی کمپرسور و کیفیت پایین کمپرسور، راندمان و عملکرد دستگاه کاهش پیدا کرده و حتی متوقف می‌شود.

۵. آپشن‌ها

از جمله آپشن‌های به‌روز اسپلیت، می‌توان به تایمر 24 ساعته، برخورداری از آپشن حالت خواب، طراحی زیبا، سیستم عیب‌یابی خودکار، مدل‌های کم‌مصرف با گرید A، سطح صدای پایین، سیستم Restart خودکار، سیستم پلاسمای سرد و … اشاره کرد.

موارد و نکات گفته شده در راهنمای خرید اسپلیت برای انجام یک خرید اسپلیت با بهره‌وری بالا است که باعث می‌شود از خرید و انتخاب صحیح خود راضی بوده و در بلندمدت از آن سود ببرید. با رعایت نکات گفته شده در قسمت بالا می‌توانید اقدام به خرید به‌صرفه‌تر انواع اسپلیت نموده و بهره‌وری خود را افزایش دهید.

نتیجه‌گیری

یکی از محبوب‌ترین وسایل سرمایشی که در فصل تابستان به‌طور گسترده در منازل و ساختمان‌ها مورداستفاده قرار گرفته و کاربرد بسیار زیادی دارد، اسپلیت است. اسپلیت یکی از محبوب‌ترین انواع کولرهای گازی است که از دو بخش خارجی و داخلی تشکیل شده و در دو مدل دمای سرد و دمای سرد و گرم تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. برای انجام یک خرید به‌صرفه و صحیح باید نکاتی را در مورد خرید اسپلیت تحت عنوان راهنمای خرید اسپلیت بدانید. رعایت این نکات تاثیر بسیار زیادی در کیفیت خرید شما داشته و می‌توانند شما را در انجام یک خرید صحیح راهنمایی کنند.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی راهنمای خرید اسپلیت پرداخته و نکات مربوط به آن را برای شما بیان کنیم. امیدوارم این مطلب مورد پسند و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. ممنون می‌شویم اگر نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در سایت تکه‌کابل در میان گذاشته و ما را از مباحث مورد نیازتان مطلع سازید.

117 بازدید
نویسنده این مقاله
احسان شوکتی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط